2008-04-08, 19:40
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite
så han är själv om det, men har bara "en del" i hennes försvinnande att göra?

Jag undrar faktiskt också om uttrycket "delaktighet". Varför säger dom så om dom inte misstänker fler gm?
Citera
2008-04-08, 19:41
Medlem
Men man blir ju onekligen intresserad av om det finns någon Storrunk eller Storrunken. Fast det är klart, funderingen faller ju utanför ämnet.
Citera
2008-04-08, 19:41
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-M Johansson
Jag undrar faktiskt också om uttrycket "delaktighet". Varför säger dom så om dom inte misstänker fler gm?
Det har förklarats ungefär 10 gånger bara på de senaste sidorna i tråden....
Citera
2008-04-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Termen är inte tillämplig alls i AE:s fall. Han är ju dömd flera gånger för olika sexualbrott. Han är alltså ingen tillfällesförövare, utan en preferensförövare - men någon med andra sexuella preferenser än barn. .

Det vet vi inget om. Han har inte fällts för några sexbrott mot barn. Tror du att någon som blivit fälld för brott tre ggr aldrig lyckats begå brott utan att åka fast? Inte nödvändigtvis mot barn, men vem vet, han kanske ligger bakom andra brott som han inte åkt dit för?
Citera
2008-04-08, 19:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-M Johansson
Givetvis. Att spekulera kring rovdjur ter sig helt och totalt orimligt.

Var ju bara en teori, men om det stämmer som det sagts sista sidorna så går den nog att avfärda.
Citera
2008-04-08, 19:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Man skall även göra ett DNA test från ett mord i Falun år 2000. http://www.dt.se/brottsplats/article299003.ece Även ett våldtäktsförsök han dömts för passar in på det mordet gällande gärningsmannaprofil.
Citera
2008-04-08, 19:46
Medlem
Blir galen, vilken känd idrottsman? Vilken sport kan ni iaf säga!
Citera
2008-04-08, 19:47
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Har precis kollat på lokalnyheterna och det finns tydligen mer än bilen som gör att de gripit honom.

Jag kan inte riktigt slappa min tidigare teori, har nagon hort nagot nytt om datorn?
Citera
2008-04-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Det vet vi inget om. Han har inte fällts för några sexbrott mot barn. Tror du att någon som blivit fälld för brott tre ggr aldrig lyckats begå brott utan att åka fast? Inte nödvändigtvis mot barn, men vem vet, han kanske ligger bakom andra brott som han inte åkt dit för?

Det är i sammanhanget väl värt att notera att AE inte heller har fällts för mordet på Benazir Bhutto.

För övrigt undrar jag om någon känner till vetenskaplig statistik om hur många sexförbrytare mot barn som också förgripit sig på vuxna, och tvärtom.
Citera
2008-04-08, 19:48
Medlem
hårigbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dedu1
Blir galen, vilken känd idrottsman? Vilken sport kan ni iaf säga!

Gå in på ratsit.se och klicka på "person sök" eller liknande i den lilla menyn där uppe. Sen skriver du in 1965 som födelse år och torsåker som postort.

Sen kommer det upp ungefär 30pers varav bara 1 har initialerna AE
Citera
2008-04-08, 19:48
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Är det någon som har spånat på teorin en björn?

Flickan mötte en björn, hon blev rädd, sprang av vägen med cykeln, släppte cykeln. Fortsatte springa bortåt från vägen efter sig. Försöker ringa mamman men ingen svarar. Springer ytterligare en bit och tappar mobilen. Springer ytterligare en bit till björnen hinner upp henne. Bjäörnen slår ner flickan. Björnen äter upp delar av flickan. Som björnar gör så gömmer den resterna av kadavret.

Är det helt uteslutet?

Björnar har anfallit en hel del människor på sistone till följd av brist på bär. På 1970-talet var björnar rädda för människor. Vet jag från det tillfället då min kusin höll på att cykla in i en Björn i ett skogsrikt län i norr.

Och sedan gömde björnen cykeln? Den låg nämnligen övertäckt.
Citera
2008-04-08, 19:49
Medlem
hårigbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Och sedan gömde björnen cykeln? Den låg nämnligen övertäckt.

Haha. Ja det låter väl logiskt, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in