Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Ja staten står för kostnaderna för de advokater som blir utsedd att försvara den tilltalade. Men i detta fall då han har begärt att få 2 av landets bästa kändisadvokater så kan det bli 42-åringen som får betala en del av advokatkostnaderna.
Har 42-åringen begärt 2 stjärnadvokater så kan han vara på väg att lägga upp korten på bordet och erkänna, det är en vild spekulation från mig.
Fast Leif Silbersky får väl i detta fall förmodligen samma timersättning som en helt okänd lokal förmåga. Och staten står för det ja. Det är ju knappast så att alla hans uppmärksammade klienter ur samma inkomstklass som AE haft råd att betala ur egen ficka. Han tar uppmärksammade uppdrag som offentlig försvarare med med normal taxa för att få just uppmärksamheten, eller har jag fått detta om bakfoten. Detta leder säkert till mer lukrativa uppdrag på annat håll. Sen är han ju en jävel på att salta räkningen med antal timmar, tidsspillan etc. Men det är han knappast ensam om.
Ok.. OT jag vet.
Hemskt fall iallafall. Hoppas det klaras upp kvickt nu, ett lyckligt slut känns dock tyvärr mycket osannolikt.