2008-04-08, 21:23
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexschulman
AnnaM, på vilket sätt är han så uppseendeväckande ful?
Det vill jag inte ta här.
Citera
2008-04-08, 21:25
Medlem
Ok
Citera
2008-04-08, 21:29
Bannlyst
Är han aktiv på nätet förutom sexnovellen? Facebook eller nåt kanske?
Citera
2008-04-08, 21:30
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Det har jag ingen aning om.
Jag kan inte kolla Facebook för jag reggade av mig där.
Nån annan kan kanske söka på hans namn.
Citera
2008-04-08, 21:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster

Har kollat igenom ett par forum utan resultat. Svårt att leta med så pass vanligt namn.
Citera
2008-04-08, 21:32
Medlem
neguins avatar
Lite funderingar:

-Ni som tror flickan ar dod, var finns hon? Nergravd? Varfor ar ni sa overtygade?

-Fortfarande inget nytt om datorn. Finns det ngn anledning for polisen att halla tyst om det? Hur lang tid tar det att ga igenom en dator?

-Kan man ta reda pa hur lange AE skulle va borta med jobb? Ager han andra lokaler, sommarstuga, garage, dar flickan kan tankas finnas? Vad ar det som sager att han inte fortsatter halla henne frihetsberovad istallet for att doda henne direkt? Om det nu ar han som ar garningsmannen dvs.

-Inget nytt om pappan? Verkar markligt att man inte hittat honom.
Citera
2008-04-08, 21:34
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Lite funderingar:

-Ni som tror flickan ar dod, var finns hon? Nergravd? Varfor ar ni sa overtygade?

-Fortfarande inget nytt om datorn. Finns det ngn anledning for polisen att halla tyst om det? Hur lang tid tar det att ga igenom en dator?

-Kan man ta reda pa hur lange AE skulle va borta med jobb? Ager han andra lokaler, sommarstuga, garage, dar flickan kan tankas finnas? Vad ar det som sager att han inte fortsatter halla henne frihetsberovad istallet for att doda henne direkt? Om det nu ar han som ar garningsmannen dvs.

-Inget nytt om pappan? Verkar markligt att man inte hittat honom.
Är ju fortfarande tjäle, så nergrävd är hon ju inte. Hon ligger väl gömd under kvistar och ris nånstans..
Citera
2008-04-08, 21:34
Medlem
Wittgensteins avatar
Kommentaren på Sexnovell tyder ju, om den nu är äkta, på en rätt störd människa. Undrar om måtten på hans våldtäktsvapen är riktiga...
Citera
2008-04-08, 21:36
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Ja staten står för kostnaderna för de advokater som blir utsedd att försvara den tilltalade. Men i detta fall då han har begärt att få 2 av landets bästa kändisadvokater så kan det bli 42-åringen som får betala en del av advokatkostnaderna.

Har 42-åringen begärt 2 stjärnadvokater så kan han vara på väg att lägga upp korten på bordet och erkänna, det är en vild spekulation från mig.

Fast Leif Silbersky får väl i detta fall förmodligen samma timersättning som en helt okänd lokal förmåga. Och staten står för det ja. Det är ju knappast så att alla hans uppmärksammade klienter ur samma inkomstklass som AE haft råd att betala ur egen ficka. Han tar uppmärksammade uppdrag som offentlig försvarare med med normal taxa för att få just uppmärksamheten, eller har jag fått detta om bakfoten. Detta leder säkert till mer lukrativa uppdrag på annat håll. Sen är han ju en jävel på att salta räkningen med antal timmar, tidsspillan etc. Men det är han knappast ensam om.

Ok.. OT jag vet.

Hemskt fall iallafall. Hoppas det klaras upp kvickt nu, ett lyckligt slut känns dock tyvärr mycket osannolikt.
Citera
2008-04-08, 21:37
Medlem
sirsills avatar
Dömd för misshandel

Kanske redan har varit uppe här. AE är även tidigare dömd för misshandel av en 16-årig tjej, med uppenbart sexuellt inslag.

greps han för ännu ett överfall - då på en 16-årig flicka på en festplats i Jämtland.
16-åringen hade vid midnatt en lördag kväll i juli varit så pass berusad att vakter på festplatsen lett iväg henne och satt henne på en bänk invid en häck.
För att leta rätt på flickans syster gick vakterna iväg och då blev flickan antastad av en okänd man som tafsade, höll för hennes mun och tog ett kraftigt tag runt hennes hals.
Flickan lyckades dock ta sig loss och när flera vittnen hörde hennes skrik observerades den då 30-årige mannen springa från platsen.
Han greps och flera personer kunde identifiera den gripne som samme person som sprungit från överfallet.
Den då 30-årige mannen nekade, men Östersunds tingrätt fann det utom rimligt tvivel att den utpekade var skyldig.
Han dömdes för misshandel till sex månaders fängelse och att betala 16-åringen 5 000 kronor i skadestånd.
Av domen framgår att han strax innan dömts till fängelse i ett år och tio månader för ett våldtäktsförsök, vilket tingsrätten såg som kraftigt försvårande och vägde in i påföljden.
Den numera 42-årige mannen är sedan början av 90-talet bosatt i Gästrikland. Han är ogift och har inga barn.
Citera
2008-04-08, 21:37
Medlem
sicnexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Lite funderingar:

-Ni som tror flickan ar dod, var finns hon?
Sänkt i någon sjö eller vattendrag är min gissning
Citera
2008-04-08, 21:40
Medlem
åkeri

vet ni vilket åkeri det är han är anställd vid?

http://www.hitta.se/SearchPink.aspx?vad=%E5keri&var=tors%E5ker

Lindroths är det som ligger närmast mannens bostad.

Hulds Åkeri, AB
Mobil: 070-5491211
Gamla Landsvägen 10
813 40 TORSÅKER

Kvist Åkeri I Gäshammar, Rolf
Telefon: 0290-51047
Anders Uppströms Väg 20
812 41 GÄSTRIKE-HAMMARBY

Lindroths Åkeri i Torsåker AB
Mobil: 070-1470542
Kopparslagarvägen 13
813 40 TORSÅKER