Ja, självklart. Nej, varför skulle jag sitta i spaningsgruppen och slösa tid på att skriva i detta Forum. De har en misstänkt det är framsteg. Jag spekulerar lika mycket som alla andra i den här tråden, känns som de kommit en bit på vägen.
Det kallas för ironi det jag utsatte dig för men som du uppenbarligen inte förstod.
Fö vore det trevligt om vissa kunde anamma (slå upp det ordet) lite kritiskt tänkande istället för att bara rapa upp det som kvällsblaskorna skriver om.
Ni som sitter och söker på spraydate. Länka inga beskrivningar eller foton hit!
Se trådens diskussion vid 8-tiden i morse, den pågick några sidor. Ni riskerar att sabba trovärdigheten i framtida eventuella fotokonfrontationer i rätten, så att mannen kan gå fri. Vill ni se mannen dömd för andra brott han kan ha begått (troligt att han begått fler sexbrott om han dömts för tre) häng inte ut honom. Hjälp inte en sexbrottsling! Först nu har polisens hans DNA med mera, först nu kan gamla olösta fall ev. klaras upp.
Såg enligt någon här att han tvättade sin bil på söndagen. Jag tänkte på det när man såg bilderna när polisen beslagtog bilen att den såg väldigt renputsad ut. Bilen ser inte så skitig ut på bilderna från hans åktur på lördagen heller, alltså hade han säkert anledning att städa den på söndagen.
Där har du en poäng. Bra när någon är vaken.
En del personer tvättar alltid sina bilar. Om han hör till dem så är det inte så konstigt. Om han däremot hör till dem som bara tvättar bilen när den är nedsmutsad så kan man ju undra varför han tvättade den i söndags. Har polisen koll på hans biltvättarvanor?
Jag har pratat med min mamma. De har diskuterat Fantombilden som gjordes i samband med mordet på Pernilla i Falun. Enligt hennes jobbarkompisar som känner AE väl kan det mycket väl vara han som är på fantombilden. Jag har som sagt inte sett människan på många år.
Se trådens diskussion vid 8-tiden i morse, den pågick några sidor. Ni riskerar att sabba trovärdigheten i framtida eventuella fotokonfrontationer i rätten, så att mannen kan gå fri. Vill ni se mannen dömd för andra brott han kan ha begått (troligt att han begått fler sexbrott om han dömts för tre) häng inte ut honom. Hjälp inte en sexbrottsling! Först nu har polisens hans DNA med mera, först nu kan gamla olösta fall ev. klaras upp.
Men snälla rara gode Gud - ge oss ett brejk nu för fan. Är du Moderator här eller? Är du fritidspolis? Bestämmer du vad folk får göra och inte göra här? Dina pekpinnar hit o dit hör inte hemma här på Flashback.