2008-07-25, 14:20
  #11701
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson000
här har vi expressens tidredogörelse:
19.07: Arbogamamman, som chattat med sina systrar på MSN, gör sin sista aktivitet på datorn.
Cirka 19.07-19.17: Uppskattad brottstid.
19.12-19.15: Styvpappan svänger in på uppfarten till huset.
19.17-18: Styvpappan hittar sin flickvän och hennes barn Max, 3, och Saga, 1, blodiga i hallen.

och här har vi en bild på kåken
http://www.expressen.se/nyheter/1.1241820/hjalp-alla-tre-har-hack-i-pannan

om vi nu tänker oss in i mars månad, det är mörkt ute, en gatlykta finns precis utanför huset och lyser upp. det finns inga skymmande träd eller buskar, fri sikt från vägen till husets ingång. altandörren var låst har vi nu fått veta. gm gick in och ut genom framsidan. jag tycker det är underligt att T inte sett gm från vägen i bilen eller utanför huset när dom kommer och går i samma tid. om gm gick på gatan utanför huset för att ta sig till centralstationen eller alternativt en bil, borde hon ha gått mot samma håll som T kom körandes? är det återvändsgata eller kan hon tagit vägen uppåt och han kom nerifrån?

Exakt och dessutom, det var ju hans EX som kom gående på denna lilla gata.

FU väcker fler frågor än den besvarar IMO. Tack alla som har delat med er av FU, funderar på att beställa den,men det känns lite freaky och skumt på nåt sätt att beställa en polisutredning om ett barnamord. hmm får se. Är det ingen som undrar liksom?

Ta hela historien med "hårtussen" jag menar det visar sej ju nu att det har legat hårtussar utspridda i hallen !
Va fan! Är det inte ganska så jäkla HÖGintressant att ta reda på vems hår det ÄR? Är hårtussarna på golvet från samma person som hårtussen i handen på Emma?????

I mina ögon så är det något som måste utredas och förklaras, i all synnerhet som det skulle kunna vara ett av få "hårda " bevis, och så har man bara en teknikers MINNESBILD av dessa hårtussar!
Hur slött och slarvigt och slappt får egentligen en polisutredning gå till???
Gummesson framstår som en första klassens idiot.
2008-07-25, 14:25
  #11702
Medlem
watson6669s avatar
Det är väl inget som säger att hon var kvar på denna gatan när T kom hem.
Om 3 människor blir slagna i skallen med en hammare utgår jag ifrån att det finns en massa hårtussar. Tror du att håret sitter kvar när svålen slås bort?
2008-07-25, 14:27
  #11703
Medlem
watson6669s avatar
Om du får ett slag i huvudet eller på armen eller vart som helst, vart för du då din hand?
2008-07-25, 14:28
  #11704
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är väl inget som säger att hon var kvar på denna gatan när T kom hem.
Om 3 människor blir slagna i skallen med en hammare utgår jag ifrån att det finns en massa hårtussar. Tror du att håret sitter kvar när svålen slås bort?

Ja det är ju mycket möjligt, men det innebär väl inte att man ska skita i att kontrollera vems håret är???
2008-07-25, 14:30
  #11705
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
[...]
Ta hela historien med "hårtussen" jag menar det visar sej ju nu att det har legat hårtussar utspridda i hallen !
Va fan! Är det inte ganska så jäkla HÖGintressant att ta reda på vems hår det ÄR? Är hårtussarna på golvet från samma person som hårtussen i handen på Emma?????
[...]
Efter vad jag förstår så var det 2 st "tussar". Resten var enstaka strån. Kan hända att jag minns fel dock. Jag orkar inte läsa/leta mer just nu.
2008-07-25, 14:35
  #11706
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det är ju mycket möjligt, men det innebär väl inte att man ska skita i att kontrollera vems håret är???
Nej, Det är precis lika dumt som att säga, ja de där skoavtrycken var nog brevbärarens och så strunta i dem.
Det verkar som att många i tråden vill att de där hårtussarna skall blåsa bort.
Det kan man skita i, men det är värre när en åklagare resonerar så.
2008-07-25, 14:40
  #11707
Bannlyst
Släpp CS fri!!

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är väl inget som säger att hon var kvar på denna gatan när T kom hem.
Om 3 människor blir slagna i skallen med en hammare utgår jag ifrån att det finns en massa hårtussar. Tror du att håret sitter kvar när svålen slås bort?

Om håret inte tillhör mamman, barnen eller CS så måste det vara mördarens hårstrå. Det innebär att CS är oskyldig, eller hur. Jag utgår ifrån att polisen testat hårtusen mot barnen och mamman.

Lägg därtill att inga DNA från tyskan hittats på mordplatsen och inget mordvapen hittats.

Enligt min mening vore det en tragedi om CS trots detta döms. Det finns ju inga bevis överhuvudtaget. Om hon släpps så vore det ändå en slags upprättelse för alla parter. Ingen vill se en oskyldig dömd.

SEn återstor frågan om vem som är mördaren och där saknas det sannerligen inte kandidater. Dax för polisen att göra sin hemläxa!!
2008-07-25, 14:43
  #11708
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cola_
Hur fungerar det med att beställa förundersökningen, kan man maila och beställa? Vart vänder man sig? Hur fungerar det med betalning?

Om du inte har möjlighet att ta dig till Västerås tingsrätt så kan du ringa samt beställa på telefon nummer : 021-17 02 00

Betalningen sker genom en vanlig faktura. Själva materialet kostar 120 kr sedan tillkommer porto.

Ringde själv nyss och beställde. Det var inga som helst problem.
2008-07-25, 14:44
  #11709
Medlem
BoISarens avatar
Tilläggsprotokoll (sid 248)

Hår hittades på 18 ställen. När det nedtecknas har analyserna inte avslutats, men muntligen har man fått besked om att en första bedömning är att samtliga hår kommer från "behöriga" personer. Ett av proven visar att det är katthår.

Här ingår inte tussen i E's hand.
2008-07-25, 14:50
  #11710
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Om håret inte tillhör mamman, barnen eller CS så måste det vara mördarens hårstrå. Det innebär att CS är oskyldig, eller hur. Jag utgår ifrån att polisen testat hårtusen mot barnen och mamman.

Lägg därtill att inga DNA från tyskan hittats på mordplatsen och inget mordvapen hittats.

Enligt min mening vore det en tragedi om CS trots detta döms. Det finns ju inga bevis överhuvudtaget. Om hon släpps så vore det ändå en slags upprättelse för alla parter. Ingen vill se en oskyldig dömd.

SEn återstor frågan om vem som är mördaren och där saknas det sannerligen inte kandidater. Dax för polisen att göra sin hemläxa!!
Hur många kandidater har du? Och vilka är det?
2008-07-25, 14:54
  #11711
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur många kandidater har du? Och vilka är det?

Jultomten och påsharen kanske? Nej nu var jag dum, men håller med vilka andra kandidater kan det finnas. Ser bara en enda, och det är denna som är häktad.
2008-07-25, 14:56
  #11712
Medlem
hur reagerade T på CS självmordsförsök?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in