Citat:
Ursprungligen postat av karlsson000
här har vi expressens tidredogörelse:
19.07: Arbogamamman, som chattat med sina systrar på MSN, gör sin sista aktivitet på datorn.
Cirka 19.07-19.17: Uppskattad brottstid.
19.12-19.15: Styvpappan svänger in på uppfarten till huset.
19.17-18: Styvpappan hittar sin flickvän och hennes barn Max, 3, och Saga, 1, blodiga i hallen.
och här har vi en bild på kåken
http://www.expressen.se/nyheter/1.1241820/hjalp-alla-tre-har-hack-i-pannan
om vi nu tänker oss in i mars månad, det är mörkt ute, en gatlykta finns precis utanför huset och lyser upp. det finns inga skymmande träd eller buskar, fri sikt från vägen till husets ingång. altandörren var låst har vi nu fått veta. gm gick in och ut genom framsidan. jag tycker det är underligt att T inte sett gm från vägen i bilen eller utanför huset när dom kommer och går i samma tid. om gm gick på gatan utanför huset för att ta sig till centralstationen eller alternativt en bil, borde hon ha gått mot samma håll som T kom körandes? är det återvändsgata eller kan hon tagit vägen uppåt och han kom nerifrån?
19.07: Arbogamamman, som chattat med sina systrar på MSN, gör sin sista aktivitet på datorn.
Cirka 19.07-19.17: Uppskattad brottstid.
19.12-19.15: Styvpappan svänger in på uppfarten till huset.
19.17-18: Styvpappan hittar sin flickvän och hennes barn Max, 3, och Saga, 1, blodiga i hallen.
och här har vi en bild på kåken
http://www.expressen.se/nyheter/1.1241820/hjalp-alla-tre-har-hack-i-pannan
om vi nu tänker oss in i mars månad, det är mörkt ute, en gatlykta finns precis utanför huset och lyser upp. det finns inga skymmande träd eller buskar, fri sikt från vägen till husets ingång. altandörren var låst har vi nu fått veta. gm gick in och ut genom framsidan. jag tycker det är underligt att T inte sett gm från vägen i bilen eller utanför huset när dom kommer och går i samma tid. om gm gick på gatan utanför huset för att ta sig till centralstationen eller alternativt en bil, borde hon ha gått mot samma håll som T kom körandes? är det återvändsgata eller kan hon tagit vägen uppåt och han kom nerifrån?
Exakt och dessutom, det var ju hans EX som kom gående på denna lilla gata.
FU väcker fler frågor än den besvarar IMO. Tack alla som har delat med er av FU, funderar på att beställa den,men det känns lite freaky och skumt på nåt sätt att beställa en polisutredning om ett barnamord. hmm får se. Är det ingen som undrar liksom?
Ta hela historien med "hårtussen" jag menar det visar sej ju nu att det har legat hårtussar utspridda i hallen !
Va fan! Är det inte ganska så jäkla HÖGintressant att ta reda på vems hår det ÄR? Är hårtussarna på golvet från samma person som hårtussen i handen på Emma?????
I mina ögon så är det något som måste utredas och förklaras, i all synnerhet som det skulle kunna vara ett av få "hårda " bevis, och så har man bara en teknikers MINNESBILD av dessa hårtussar!
Hur slött och slarvigt och slappt får egentligen en polisutredning gå till???
Gummesson framstår som en första klassens idiot.