2008-07-22, 10:41
  #11101
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
I dagens Expressen framgår att tyskan haft anteckningar om Ts arbetstider, att hon varit inne på hans blogg över 200ggr, att hon lånade pengar till den sista Arbogaresan "för att titta på fornlämningar". Kl 11 den dagen hämtade hon pengarna hon lånade av en vän o en timme senare köptes tor biljett till Arboga. När gick närmaste tåg efter kl 12 till Arboga o hur lång restid är det?
Hon har varit i Arboga den 12e, den 14e o den 17e men i förhör tycker hon att polisen vränger till hennes ord så de får det att låta som hon förföljt familjen....

Dagens mätning visade att det var exakt 3,3km till Halvardsborg från kojan. (mätte när jag åkte o köpte expressen, den väg CS sa sig ha gått, det finns bara en))

Det jag önskar mest av allt nu är att CS bryter ihop o erkänner allt under rättegången, jag unnar FG den framgången, jag unnar Emma den sanningen o jag tror det vore bra för CS oxå men det skiter jag faktiskt i!

Tack för info! Lite av det visste vi ju redan ...
Så det var inte längre till borgen? 3,3 km går man ju på 20-25 minuter..
Men det låter samtidigt lite dubbelt att hon lånar pengar för att åka till Arboga?? Alltså, planerar man mord är väl det otroligt dumt?
Det är ju som att be om att åka dit. Nu blev jag lite brydd faktiskt. Eller är hon rent ut sagt stendum?
Du frågade förut hur hon kanske mår nu...jag tror att polisen behandlat henne väl och förmodligen fått henne in i någon slags falsk trygghet. Kanske därför hon ler lite nöjt under häktningsförhandlingar ?
Men jag tror att detinte behövs så mycket för att hon ska knäcka ihop, det känns inte så efter att ha läst hennes ord. Det KAN komma ett erkännande under rättegången. OM hon nu är skyldig..
2008-07-22, 10:44
  #11102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, men morddagen var det tydligen Halvardsborgen som gällde - och den har hon sagt att hon besökt också tre dagar före dådet. Det är här hon ska ha tagit tre bilder som hon sedan raderat - och vilka bilder teknikerna inte återfunnit trots att de lyckats ta fram andra raderade bilder. Betr. tiden så vet vi ännu inte när hon anlände till Arboga, eller när hon lämnade staden, och det är därför svårt att bedöma hur hållbart hennes alibi är.
Om man går på uppgifterna i Expressen så är alibit inte trovärdigt alls och CS kan inte förklara hur hon hann med saker hon inte hade tid till.
2008-07-22, 10:50
  #11103
Bannlyst
Jag glömde nämna bloggbesöken. Är de 200 gångerna utslaget på ett år? Då är det inte så mycket. Jag besöker själv en blogg och går in en gång per dag, det är ju inget konstigt.
Märkligare är det att hon hade T:s arbetstider uppskrivna, varför var dessa intressanta om hon inte ville veta när han var hemifrån?
Men, det är ändå mycket nu som talar emot CS...det mest märkliga är att hon förnekar mailet och att hon googlat på E, varför skylla på någon annan? DÄR gjorde hon bort sig rejält.
2008-07-22, 10:51
  #11104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tack för info! Lite av det visste vi ju redan ...
Så det var inte längre till borgen? 3,3 km går man ju på 20-25 minuter..
Men det låter samtidigt lite dubbelt att hon lånar pengar för att åka till Arboga?? Alltså, planerar man mord är väl det otroligt dumt?
Det är ju som att be om att åka dit. Nu blev jag lite brydd faktiskt. Eller är hon rent ut sagt stendum?
Du frågade förut hur hon kanske mår nu...jag tror att polisen behandlat henne väl och förmodligen fått henne in i någon slags falsk trygghet. Kanske därför hon ler lite nöjt under häktningsförhandlingar ?
Men jag tror att detinte behövs så mycket för att hon ska knäcka ihop, det känns inte så efter att ha läst hennes ord. Det KAN komma ett erkännande under rättegången. OM hon nu är skyldig..
Från kojan ja. Men inte från stationen. (enligt hitta.se är det drygt 5km från stationen) Och tåget som CS kom med stannade vid stationen och inte vid kojan.
2008-07-22, 10:54
  #11105
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Från kojan ja. Men inte från stationen. (enligt hitta.se är det drygt 5km från stationen) Och tåget som CS kom med stannade vid stationen och inte vid kojan.

Okej, jag blev lite brydd av miapetters inlägg. CS gick ju från stationen det är ju klart. Eller säger sig ha gjort....jag undrar vad hon gjorde egentligen? Var tillbringade hon timmarna fram till 19.00?
2008-07-22, 10:59
  #11106
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Från kojan ja. Men inte från stationen. (enligt hitta.se är det drygt 5km från stationen) Och tåget som CS kom med stannade vid stationen och inte vid kojan.
Hon kan ha anlänt till Arboga 14.06 enligt din tidtabell och restidsuppgift. Då fanns det tid att gå. Tror att hon har varit vid borgen, men som jag skrev förut. Vad hände innan tåget gick?

Nu får ni inte krångla till det i en iver att se henne så skyldig ut som möjligt. Vad utredarna vill hävda är nog att hon inte kan ha varit vid borgen så lång tid som hon säger.
__________________
Senast redigerad av eloge 2008-07-22 kl. 11:06.
2008-07-22, 11:01
  #11107
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag glömde nämna bloggbesöken. Är de 200 gångerna utslaget på ett år? Då är det inte så mycket. Jag besöker själv en blogg och går in en gång per dag, det är ju inget konstigt.
Märkligare är det att hon hade T:s arbetstider uppskrivna, varför var dessa intressanta om hon inte ville veta när han var hemifrån?
Men, det är ändå mycket nu som talar emot CS...det mest märkliga är att hon förnekar mailet och att hon googlat på E, varför skylla på någon annan? DÄR gjorde hon bort sig rejält.

Den troligaste orsaken till att någon skriver upp en annan persons arbetstider är ju för att ha reda på när personen är hemma, inte borta.

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Veckans klubba:
Skulle vi kunna träffas?
Jag känner ett behov av det!
Jag tänkte att vi skulle kunna ses vid Lungers hamn.
Om du söker lite på Kung Sigges sten så bjuder jag in
Birgitta Onsell, som förutom genusforskning även
är väl bevandrad i historien kring Badelunda, ni
skulle säkert kunna ha ett intressant samtal medan jag
sitter på första parkett för att se när du försöker hitta
den ynka biten till Kung Sigges sten....

Om jag ska jag åka till Arboga och leta med någon Birgitta som babblar om Anundshögs historia, så får hon allt suga av mig när jag hittar skitstenen. Deal?
2008-07-22, 11:05
  #11108
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Den troligaste orsaken till att någon skriver upp en annan persons arbetstider är ju för att ha reda på när personen är hemma, inte borta.



Om jag ska jag åka till Arboga och leta med någon Birgitta som babblar om Anundshögs historia, så får hon allt suga av mig när jag hittar skitstenen. Deal?


Om du tycker det är värt risken att bli biten så....
Ja, den troligaste orsaker till att skriva upp någons arbetstider vore ju för att hålla koll på när personen ifråga är hemma. I CS fall så har hon ju gjort precis tvärtom, valt att åka till Arboga den tid hon visste att T INTE var hemma...
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-07-22 kl. 11:12.
2008-07-22, 11:05
  #11109
Medlem
BoISarens avatar
"Fixerad vid styvpappan"
Citat:
Polisen har bevis för att tyskan kartlade Arbogafamiljens liv före morden.
Expressen kan avslöja att en handskriven lapp med styvpappans arbetstider har hittats bland hennes saker.
- Det handlar om fredagen före mordet, hon visste att han skulle vara i Köping. Då åkte hon till Arboga, säger en källa.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1239906/fixerad-vid-styvpappan

"Lånade pengar för att ta sig till Arboga"

Citat:
Fem kronor och 45 öre hade tyskan på sitt bankkonto helgen innan morden. Två tidigare resor till Arboga - den 12 och 14 mars - hade slukat hennes sista besparingar när hon via sms till en vän bad att få låna pengar.
- Hon ringde sen på förmiddagen den 17 mars. Jag säger att hon kan komma till mitt jobb för att få pengarna, säger vännen i förhör.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1239936/lanade-pengar-for-att-ta-sig-till-arboga
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-22 kl. 11:07.
2008-07-22, 11:05
  #11110
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Hon kan ha anlänt till Arboga 14.06 enligt din tidtabell och restidsuppgift. Då fanns det tid att gå. Tror att hon har varit vid borgen, men som jag skrev förut. Vad hände innan tåget gick?

Men då polisen med stor säkerhet vet exakt när hon anlände så har de kanske andra tider att utgå ifrån.
2008-07-22, 11:14
  #11111
Medlem
miapetters avatar
Då är man baske mej desperat efter fornlämningar, om man lånar pengar för att åka till Arboga o knalla ut till Tjurlången...i mars...
2008-07-22, 11:16
  #11112
Bannlyst
Vilka dumma svar hon har på frågorna. När polisen frågar varför hon hade tidpunkten för T:s arbetsskift den 14:e svarar hon att det inte blev något med konserten som skulle vara då för en väninna kom med ett annat förslag?, lik förbaskat åkte hon till Arboga ensam. Vart tog väninnans förslag vägen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in