Citat:
Ursprungligen postat av karlsson000
masterplanen var självmordsförsöket om jag förstått det rätt? CS hoppades på att T skulle komma på hur mycket han älskar henne och förstå att han inte vill leva utan henne när han märker hur skört livet är och att CS faktiskt var nära på att dö. det blev inte riktigt som CS hade tänkt sig, CS hamnade ensam på sjukhus och T forsatte att leva lyckligt med E.
en liknelse och utveckling: när min bättre hälft råkade ut för en lite allvarligare bilolycka så skyndade jag mig till olycksplatsen så fort jag kunde. jag var rädd, skärrad, orolig, ledsen och samtidgt glad att det inte hade slutat värre än vad det gjorde. när hjälppersonal kom till platsen trodde dom att jag hade vart med i olyckan för jag var inte samlad alls. jag antar att CS hade hoppats på en liknande reaktion från T, att han skulle visa känslor -ta henne i sin famn och säga hur glad han är att hon lever, att det är över nu och att allt kommer bli bra, att han finns där för henne och älskar henne. "motsatsen till kärlek är inte hat, det är likgiltlighet" finns det något som heter. hur reagerade T på CS's självmordsförsök?