2008-07-30, 09:22
  #12901
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Finns en tjej T träffade ifrån Stockholm, som stämmer mer överens med bilden E har klar i skallen än den på CS

Camilla:


Är det hjärnspöken hos mig? Har E träffat denna Camilla?


Jag undrar snarare om CS har (träffat) sett denna Camilla...
2008-07-30, 09:25
  #12902
Medlem
Tuesdays avatar
Glöm inte att norsk media är mycket bra på rättegångsrapportering från uppmärksammade mål i Sverige. De vann Eklundrapporteringen. Arboga är första toppnyhet där idag, se exempel:

http://www.vg.no/

mer:
http://www.dagbladet.no/
__________________
Senast redigerad av Tuesday 2008-07-30 kl. 09:27.
2008-07-30, 09:39
  #12903
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ja, visst är det orättvist att det inte är fler som drabbas!

Man vet inte hur man reagerar förrän man är i samma situation, vilket jag verkligen hoppas att du slipper.

Varför skriver du som du vore en idiot?
Klart man vet hur man hade reagerat, man hade blivit mer än förbannad och ledsen, man hade om man visste vem det var, givit mördan en liknande behandling om man fick chansen!
2008-07-30, 09:40
  #12904
Medlem
Tuesdays avatar
38 av 40 platser har media nu. Här kan ni se vilka utländska tidningar.

Citat:
- Det kommer att bli ännu varmare här inne under rättegången. Det blir fullt i salen, och det finns ingen luftkonditionering eftersom är sällan någon här och tittar. Och solen kommer att ligga på hela eftermiddagen, säger Lennart Einarsson, som varit tingsrättens vaktmästare i många år.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=809716
2008-07-30, 09:47
  #12905
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
38 av 40 platser har media nu. Här kan ni se vilka utländska tidningar.
Då kan denna rättegång bli som ett väckelsemöte med handpåläggningar.
2008-07-30, 09:48
  #12906
Medlem
Nu kan det ju vara såhär

Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Varför skriver du som du vore en idiot?
Klart man vet hur man hade reagerat, man hade blivit mer än förbannad och ledsen, man hade om man visste vem det var, givit mördan en liknande behandling om man fick chansen!

att Emma ff inte tagit in riktigt vad som hänt..Hon vet vad som hänt och att hennes barn inte är kvar hos henne..Men hon kanske inte riktigt vill ta in det..

Man vet ju inte alls hur man skulle reagera.Man säger nu att man skulle göra på ett sätt..men man vet inte..Och jag hoppas INGEN behöver vara med om en sån hemsk sak som Emma o Nicklas varit med om...
Det måste ju vara nåt sååå overkligt för dom...
2008-07-30, 10:11
  #12907
Medlem
Astracans avatar
Jag finner det lite märkligt på det sätt som media slog upp det här med DNA-analysen av katthåren.

De har skrivit precis som om man har fått en träff där för att som sista mening lägga till att "om nu katthåren överrensstämmer med tyskan".
Varför inte skriva mer objektivt?

Hoppas att det betyder att Tyskan kan bindas vid platsen men jag har inga större förhoppningar.

Om det nu är Tyskan (vilket jag tror) så måste hon ju slitit sitt hår av förtvivlan över det misslyckande som det innebar att Emma J. överlevde och att hennes bestialiska handlingar för Togge och Emma ännu närmare varandra!

Om ett par år har de säkert skaffat barn för att lindra sorgen efter Max och Saga. Det ingick nog inte i Tyskans Masterplan!
2008-07-30, 10:15
  #12908
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Jag finner det lite märkligt på det sätt som media slog upp det här med DNA-analysen av katthåren.

De har skrivit precis som om man har fått en träff där för att som sista mening lägga till att "om nu katthåren överrensstämmer med tyskan".
Varför inte skriva mer objektivt?

Hoppas att det betyder att Tyskan kan bindas vid platsen men jag har inga större förhoppningar.

Om det nu är Tyskan (vilket jag tror) så måste hon ju slitit sitt hår av förtvivlan över det misslyckande som det innebar att Emma J. överlevde och att hennes bestialiska handlingar för Togge och Emma ännu närmare varandra!

Om ett par år har de säkert skaffat barn för att lindra sorgen efter Max och Saga. Det ingick nog inte i Tyskans Masterplan!
Jag har än inte läst klart FUn (har lite kvar).
Frågar polisen C något om katthår, om hon vart i kontakt med någon katt?
2008-07-30, 10:19
  #12909
Medlem
liten_anns avatar
Liverapport
10.08 Rättegången inleds med närvarokontroll av rättens ordförande.
10.10 Frieda Gummesson läser upp åtalet mot den misstänkta tyskan kvinnan. Under tiden medan åtalet läses upp sitter den tyska kvinnan och småler från sin plats.Flera skadeståndskrav presenteras av målsägandebiträdena.
10.15 Skadeståndskraven överstiger en miljon kronor.

Texten uppdateras kontinuerligt under dagen.

http://www.magazin24.se/arboga/2008/07/30/direkt-fran-rattegangen-mot-tyskan


hon är fan inte klok!!!! sitter & småler.....
2008-07-30, 10:25
  #12910
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten_ann
Liverapport
10.08 Rättegången inleds med närvarokontroll av rättens ordförande.
10.10 Frieda Gummesson läser upp åtalet mot den misstänkta tyskan kvinnan. Under tiden medan åtalet läses upp sitter den tyska kvinnan och småler från sin plats.Flera skadeståndskrav presenteras av målsägandebiträdena.
10.15 Skadeståndskraven överstiger en miljon kronor.

Texten uppdateras kontinuerligt under dagen.

http://www.magazin24.se/arboga/2008/07/30/direkt-fran-rattegangen-mot-tyskan


hon är fan inte klok!!!! sitter & småler.....


Tyvärr är jag inte förvånad. Den här människan saknar ju bevisligen en och annan pommfritt på sin tallrik, så jag hoppas att hon fortsätter bete sej helt idiotiskt under rättegången - det kommer bara att göra henne än mer misstänkt.
2008-07-30, 10:25
  #12911
Medlem
Om jag har förstått det rätt så är det utom rimligt tvivel att tyskan utfört detta och att det finns tonvis med indiciebevisning, motiv och en del svagare teknisk bevisning.

Hon har ett klockrent motiv och hon har befunnit sig i närheten av platsen. Tidsmässigt så stämmer allting vilket visar att "luckan" funnits där. Hon har ingen annan förklaring till sitt agerande i Arboga än att tittat på runstenar?

Den enda andra förklaringen är någon annan med insikt i tyskans hat "passar på" att begå morden när tyskan är i Arboga. Detta är orimligt. Är inte detta brott "polisiärt uppklarat"? Bara en total "fuck-up" av juristerna i rätten och idioter till nämndemän kan väl fria tyskan?

Nu var det länge sedan jag lästa alla inlägg här också men är inte tyskan vänsterhänt och lång och att detta stämde med träffarna som offren fick i huvudet? Var det heller inte så att flygplatspersonal beslagtog en hammare (!) av tyskan? Vad tänker en flygplatsanställd när man beslagtar en hammare av en svettig, stor tyska precis innan hon vill gå ombord på ett plan? Ringer man polisen och hör om någon letar efter en galning med hammare som försöker gå ombord på ett plan? Eller spelar man kanske lite snake på sin mobil och struntar i saken?


Le case is solved.
2008-07-30, 10:58
  #12912
Medlem
EmmaKlaras avatar
Idag kan man på Aftonbladets video se hur tyskan vallas tillsammans med poliser i närheten av tåghållplatsen i Arboga. Plötsligt tar hon av sig en skjorta eller liknande, vilket ser litet märkligt ut. Den kvinna som kom in i Emmas hem saknade också ytterkläder.

Under något förhör tar hon av sig skorna. Likaså såg Emma kvinnan gå omkring i strumplästen.

Jag är inte här så ofta så det är kanske fler som lagt märke till detta redan?
Att gärna ta av kläder och skor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in