2008-07-25, 14:57
  #11713
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur många kandidater har du? Och vilka är det?
Han har väl läst om dem i tysk press, precis som förra gången...

(Om man lurar mig att sitta och läsa tysk landsortspress på nätet i en och en halv timme mitt i natten bara för att man har en oemotståndlig lust att sprida desinformation om ett uppmärksammat rättsfall, då är jag purken på vederbörande lääänge efteråt.)
2008-07-25, 14:59
  #11714
Medlem
watson6669s avatar
Man baxnar över vissa inlägg. Ta er tid och läs lite om indicierna. Finns det någon annan med lika starka indicier emot sig så hoppas jag någon av er säger det.
2008-07-25, 15:04
  #11715
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Om håret inte tillhör mamman, barnen eller CS så måste det vara mördarens hårstrå. Det innebär att CS är oskyldig, eller hur. Jag utgår ifrån att polisen testat hårtusen mot barnen och mamman.

Lägg därtill att inga DNA från tyskan hittats på mordplatsen och inget mordvapen hittats.

Enligt min mening vore det en tragedi om CS trots detta döms. Det finns ju inga bevis överhuvudtaget. Om hon släpps så vore det ändå en slags upprättelse för alla parter. Ingen vill se en oskyldig dömd.

SEn återstor frågan om vem som är mördaren och där saknas det sannerligen inte kandidater. Dax för polisen att göra sin hemläxa!!

Ponera att hon ÄR skyldig och släpps. Vilka konsekvenser tror du det får för E och T? För resten av livet? Resonera lite kring det.

Räkna gärna upp alla dina tänkbara kandidater till GM också.
__________________
Senast redigerad av Arabesque 2008-07-25 kl. 15:06.
2008-07-25, 15:10
  #11716
Medlem
watson6669s avatar
Nu är det ju också så att ett av offren lyckades överleva och hon såg mördaren rakt in i ansiktet. Hon har inget intresse av att fälla en oskyldig människa.
2008-07-25, 15:26
  #11717
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Ponera att hon ÄR skyldig och släpps. Vilka konsekvenser tror du det får för E och T? För resten av livet? Resonera lite kring det.

Fruktansvärda, men i sammanhanget ointressant. E:s, T:s och för den delen även NJ:s reaktioner är inte något rätten bör ta hänsyn till då de bedömer om CS är skyldig eller om det även finns andra möjligheter.
2008-07-25, 15:26
  #11718
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Om håret inte tillhör mamman, barnen eller CS så måste det vara mördarens hårstrå. Det innebär att CS är oskyldig, eller hur. Jag utgår ifrån att polisen testat hårtusen mot barnen och mamman.

Lägg därtill att inga DNA från tyskan hittats på mordplatsen och inget mordvapen hittats.

Enligt min mening vore det en tragedi om CS trots detta döms. Det finns ju inga bevis överhuvudtaget. Om hon släpps så vore det ändå en slags upprättelse för alla parter. Ingen vill se en oskyldig dömd.

SEn återstor frågan om vem som är mördaren och där saknas det sannerligen inte kandidater. Dax för polisen att göra sin hemläxa!!
Emmas eget utpekande av tyskan som GM är i vart fall i mina ögon ett bevis. Jag vet inte riktigt hur du ser på den saken... Dessutom finns det väldigt mycket som pekar mot tyskan, även om ingen av indicierna var för sig pekar ut henne.

Skulle du kunna tänka dig att peka ut några av de övriga kandidaterna som GM eftersom du verkar känna till ett flertal av dem?
2008-07-25, 15:31
  #11719
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Antagligen luddigt skrivet av mig då jag ville påpeka skillnaden på lekman vs professionell

Oskuld eller dålig bevisning, är och ska vara väl vara samma sak för advokaten.
Han ska utföra sitt arbete på samma sätt, det är helt korrekt. Det jag vänder mig emot är hans uttalande om att han är fullständigt övertygad om hennes oskuld. Har han sagt det har han inte läst samma FU som jag...
2008-07-25, 15:32
  #11720
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Emmas eget utpekande av tyskan som GM är i vart fall i mina ögon ett bevis. Jag vet inte riktigt hur du ser på den saken... Dessutom finns det väldigt mycket som pekar mot tyskan, även om ingen av indicierna var för sig pekar ut henne.

Skulle du kunna tänka dig att peka ut några av de övriga kandidaterna som GM eftersom du verkar känna till ett flertal av dem?

Lägg där till spåren från Vans-skorna, ett väldigt starkt indicie. Relativt ovanlig modell.

Har svårt tro att en person uppvuxen i Sverige år 2008 glider omkring i sådana skor. Vans känns tyskt på nåt sätt. (Avdelning: "Bevis som inte håller i rätten.")
2008-07-25, 15:33
  #11721
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Exakt och dessutom, det var ju hans EX som kom gående på denna lilla gata.

FU väcker fler frågor än den besvarar IMO. Tack alla som har delat med er av FU, funderar på att beställa den,men det känns lite freaky och skumt på nåt sätt att beställa en polisutredning om ett barnamord. hmm får se. Är det ingen som undrar liksom?

Ta hela historien med "hårtussen" jag menar det visar sej ju nu att det har legat hårtussar utspridda i hallen !
Va fan! Är det inte ganska så jäkla HÖGintressant att ta reda på vems hår det ÄR? Är hårtussarna på golvet från samma person som hårtussen i handen på Emma?????

I mina ögon så är det något som måste utredas och förklaras, i all synnerhet som det skulle kunna vara ett av få "hårda " bevis, och så har man bara en teknikers MINNESBILD av dessa hårtussar!
Hur slött och slarvigt och slappt får egentligen en polisutredning gå till???
Gummesson framstår som en första klassens idiot.
När man tittar på en karta verkar det finnas två naturliga vägar att gå om man ska till stationen. Beroende på vilken väg GM tog kan det mycket väl vara så att T kom åkandes den andra vägen och då har de inte mötts.
2008-07-25, 15:33
  #11722
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, Det är precis lika dumt som att säga, ja de där skoavtrycken var nog brevbärarens och så strunta i dem.
Det verkar som att många i tråden vill att de där hårtussarna skall blåsa bort.
Det kan man skita i, men det är värre när en åklagare resonerar så.
Om hårstråna inte innehåller kärn-DNA kan de inte användas till att identifiera en person, vare sig man analyserar mtDNA eller ej. De kan bara användas till att utesluta personer. Vad jag förstår kar SKL inte försökt göra några mtDNA-analyser på några hårstrån, utan nöjt sig med att konstatera att alla hårstrån utom ett i samtliga hårprov som tagits var olämpliga för DNA-analys [av kärn-DNA]. (Det lämpliga hårstråt kom från Maximilian.)

Men själva det faktum att hårstråna i E:s hand inte var lämpliga för DNA-analys - dvs inte innehöll några hårrötter - är ett relativt starkt argument för att de inte kommer från gm, oavsett vem gm är. Rimligen bör hår från GM vara uppryckt, eftersom GM veterligen inte utsatts för annat våld. Och hår som är uppryckt har kvar hårrötter, åtminstone i inte helt obetydlig utsträckning.
2008-07-25, 15:34
  #11723
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Lägg där till spåren från Vans-skorna, ett väldigt starkt indicie. Relativt ovanlig modell.

Har svårt tro att en person uppvuxen i Sverige år 2008 glider omkring i sådana skor. Vans känns tyskt på nåt sätt. (Avdelning: "Bevis som inte håller i rätten.")
Lägg då dessutom till att CS inte kan tala om var hon har köpt dem, eller var skorna finns idag, trots att en av hennes vänner såg henne med just de skorna dagen före mordet.
2008-07-25, 15:39
  #11724
Medlem
Tuesdays avatar
Jag ser iallafall fram emot att se en HR binda CS till brottsplatsen. I mina ögon måste något mer komma fram, exempelvis positiv analys av Emmas katts hår från CS kläder, eller nytt fynd (kläder, mordvapen, CS skor).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in