2008-05-31, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vilket jävla skitsnack! Jag vet mycket väl vem som gjorde listan, det är jag inte den enda som vet... Fallgroparna du pratar om är att mer än hälften av namnen är rena påhitt, ett av namnen har ett brottsregister, dock inte det som stod på listan, ännu ett av namnen existerar i "kretsen kring E o T" men har inget brottsregister alls! Ett par namn till kan finnas i Arboga, av den anledningen att namnen var så vanliga! Själva "brotten" som räknades upp var så löjligt naiva så alla som sett den måste fatta att den gjordes av en utvecklingsstörd! Du ska veta att många Arbogabor fått se listan o sagt sitt om den, o många Arbogabor vet vem som gjorde den!

Ok! Fler Arbogabor som sett listan -Säj ert!

Ord mot ord...för du kan väl inte lämna fakta eller bevis för att dina påståenden att det är skitsnack är riktiga?
2008-05-31, 19:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ord mot ord...för du kan väl inte lämna fakta eller bevis för att dina påståenden att det är skitsnack är riktiga?

Nej, jag är fan inte ute efter att övertyga dej! Du kan, vad mej anbelangar vara en av dem som kom överrens om att det vore kul att hitta på en lista för att jävlas med en familj som nyss mist två barn! Vad vet jag?

Förresten, slå upp namnen i telefonkatalogen, kör en sökning o ring tingsrätten för att få ut vilka domar som finns på dem, det är offentliga handlingar! Tror du mej inte på mitt ord (o hittills John A Genzale) så är det väl det minsta du kan göra istället för att ifrågasätta?
Senast redigerad av miapetter 2008-05-31 kl. 19:56.
2008-05-31, 19:50
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Vilket jävla skitsnack! Jag vet mycket väl vem som gjorde listan, det är jag inte den enda som vet... Fallgroparna du pratar om är att mer än hälften av namnen är rena påhitt, ett av namnen har ett brottsregister, dock inte det som stod på listan, ännu ett av namnen existerar i "kretsen kring E o T" men har inget brottsregister alls! Ett par namn till kan finnas i Arboga, av den anledningen att namnen var så vanliga! Själva "brotten" som räknades upp var så löjligt naiva så alla som sett den måste fatta att den gjordes av en utvecklingsstörd! Du ska veta att många Arbogabor fått se listan o sagt sitt om den, o många Arbogabor vet vem som gjorde den!

Ok! Fler Arbogabor som sett listan -Säj ert!

Ja det är många Arboga bor som står väldigt undrande över den så kallade listan. Den verkar mest påhittad och för att nån kanske ska gå på den så kan man ju slänga dit ett namn från Arboga.
2008-05-31, 19:57
Bannlyst
Citat:
Nej, jag är fan inte ute efter att övertyga dej! Du kan, vad mej anbelangar vara en av dem som kom överrens om att det vore kul att hitta på en lista för att jävlas med en familj som nyss mist två barn! Vad vet jag?

Nej,och jag vet inte heller någon som försöker övertyga någon annan? Jag har sett listan och jag har ännu ingen anledning att tro att den är påhittad (förutom 4 av namnen som jag fick info om att de var just påhittade)
Jag vet bara att det förekommer knark i deras vänktrets så att man spekulerar om IFALL något kopplat till det skulle kunna vara ett motiv tiil morden är inte konstigt alls.
Att påstå att vissa av oss skulle tillsammans hittat på allting får stå för dig. "genom sig själv tror man sig känna andra" passar väl bra in här..
2008-05-31, 20:01
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
//Ja, och polisens bevis i form av mobilpejling utvisande att hon befunnit sig i Arboga såväl vid ett flertal tillfällen innan dådet som vid tidpunkten för själva dådet.//

Finns det mer information om mobilen än det ofta citerade uttrycket?

Citat:
HANNOVER. Polisen: Den mordmisstänkta tyskan var i Arboga under mordkvällen.
Hennes mobiltelefon var uppkopplad mot en mast i området.
- Ja, det stämmer, säger Bo Forsman, chef för länskriminalen i Västmanland till VLT.
Finns det några uppgifter om mobilpejling andra dagar?
2008-05-31, 20:06
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Fortfarande kommer du bara med en massa blaj. Polisen har inga bevis för i så fall skule de ha sagt det. Men på dig verkar det som att olisen har mer än vad de själva vet om. Du är fan i mig fanatisk i din egen övertro.
Ja, eller så är det tvärtom... Försök förstå vad jag menar!
2008-05-31, 20:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Nej,och jag vet inte heller någon som försöker övertyga någon annan? Jag har sett listan och jag har ännu ingen anledning att tro att den är påhittad (förutom 4 av namnen som jag fick info om att de var just påhittade)
Jag vet bara att det förekommer knark i deras vänktrets så att man spekulerar om IFALL något kopplat till det skulle kunna vara ett motiv tiil morden är inte konstigt alls.
Att påstå att vissa av oss skulle tillsammans hittat på allting får stå för dig. "genom sig själv tror man sig känna andra" passar väl bra in här..

Att välja att inte ifrågasätta listan, fast du enkelt kan kolla upp den säjer en del om vad du anser om "sanningen".

Det vore ju mer "spännande" om det vore knark inblandat i brottet?
Jag spyyyr.....
Senast redigerad av miapetter 2008-05-31 kl. 20:11.
2008-05-31, 20:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Är du 100% säker på det fetstilta? Vet du att det förekommer, eller har du fått det berättat för dig?

Förövrigt så har det varit en underbar dag!
2008-05-31, 20:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Är du 100% säker på det fetstilta? Vet du att det förekommer, eller har du fått det berättat för dig?

Förövrigt så har det varit en underbar dag!

Nej, nej, h*n har såklart sett det, o filmat det, väntar bara på länken där youtubefilmen ligger. Marioo kräver den totala sanningen av alla...utom sig själv...
2008-05-31, 20:22
Medlem
Tantaloras avatar
Åtal

Att man inte väcker åtal ännu kan ju bero på att det vore korkat att väcka åtal innan alla proven från SKL är klara.
Det är inte någon mening i att släppa ut uppgifter om bevis/DNA innan allt är klart. Bara tillräckligt för att hålla misstänkt.
2008-05-31, 20:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Finns det några uppgifter om mobilpejling andra dagar?
Jag har här tagit fasta på T:s utsaga i pressen, nämligen att polisen bevisat för honom att CS stalkat honom vid upprepade tillfällen före dådet.
2008-05-31, 20:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag har här tagit fasta på T:s utsaga i pressen, nämligen att polisen bevisat för honom att CS stalkat honom vid upprepade tillfällen före dådet.
Men det har inte handlat om mobilpejling väl? Har väl mest varit vittnesmål?

Jag har under dagen blivit helt övertygad om att CS är rätt gm. Det finns ytterliggare saker som ter sig alldeles för osannolikt att det skulle handla om slumpen i dom fallen också. Nu blir ni besvikna, men jag kan inte skriva om det i tråden. Tro mig den som vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in