2008-04-07, 10:41
  #1981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Såvitt jag begriper måste det vara två sändarmaster från samma mobiltelefonföretag som samtidigt är uppkopplade mot telefonen. I och med att man inte har master i onödan brukar bara en mast täcka ett specifikt område. Då kan man inte göra en triangulering. Det var därför det hade behövts en mobil basstation i Hedemora.
Man kan också helt släcka ned en mobiloperatörs mast för att se vilken konkurrerande mast mobilen i så fall roamar mot, men det kan av naturliga skäl inte ske i efterhand.
Mina kunskaper om mobiltelefoni kommer från polisens tekniker i Malmö och är tyvärr en smula gamla...

Två master räcker väl inte för att positionsbestämma? Då får man 2 möjliga platser. (2 punkter där cirklarna som markerar avståndet från masterna till telefonen skär varandra) För att få ut en exakt position krävs 3 master (förutsatt att det är på en plan yta, ska man ha med Z-koordinaten också borde det krävas 4 master)
2008-04-07, 10:42
  #1982
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag är rädd att E kommer att bli manipulerad att peka ut CS som gärningsman.
Eftersom hon inte minns (och kanske aldrig kommer att minnas) kan hennes anhöriga och vänner prata om CS på det negativa sättet att det blir ett slags sanning för E att CS är skyldig.

Usch vill inte ens tänka på att en oskyldig kan bli dömd.

Bevisen mot CS verkar ju vara minimala eftersom polisen inte basunerar ut att möradaren är fast.

Att svenska polisen är klantig vet man ju från tidigare stora fall där dom oftast får tag på gärningsmannen bara med tur och många fall är fortfarande olösta.

För mig är det helt obegripligt att någon kan obemärkt gå in i ett hus i ett tättbebyggt område och döda två barn och nästan slå ihjäl mamman på några futtiga minuter och sen promenera ut lika obemärkt. (om hon nu inte tagit sig ut via baksidan)

DNA analyserna ska inte heller ta månader eftersom de borde ha fått förtur.
http://64.233.183.104/search?q=cache:YR0gc_dl3jUJ:www.polisen.se/mediaarchive/1688/38340/Analyser%20av%20biospar.pdf%20f%C3%B6rtur%20dna&hl =sv&ct=clnk&cd=6&gl=se

Jag hoppas verkligen att denna vidriga brott blir löst och den rätta gärningsmannen blir dömd.

Finns mycket i det du skriver som är värt att tänka på.

Det är just den grejen att ingen såg GM gå in i huset eller gå ut ur huset som gör mig så misstänksam.

Jag tror alltmer på att det här blir ett olöst fall om inte turen bryter in för polisen.
2008-04-07, 10:46
  #1983
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag är rädd att E kommer att bli manipulerad att peka ut CS som gärningsman.
Eftersom hon inte minns (och kanske aldrig kommer att minnas) kan hennes anhöriga och vänner prata om CS på det negativa sättet att det blir ett slags sanning för E att CS är skyldig.

Usch vill inte ens tänka på att en oskyldig kan bli dömd.

Bevisen mot CS verkar ju vara minimala eftersom polisen inte basunerar ut att möradaren är fast.

Att svenska polisen är klantig vet man ju från tidigare stora fall där dom oftast får tag på gärningsmannen bara med tur och många fall är fortfarande olösta.

För mig är det helt obegripligt att någon kan obemärkt gå in i ett hus i ett tättbebyggt område och döda två barn och nästan slå ihjäl mamman på några futtiga minuter och sen promenera ut lika obemärkt. (om hon nu inte tagit sig ut via baksidan)

DNA analyserna ska inte heller ta månader eftersom de borde ha fått förtur.
http://64.233.183.104/search?q=cache:YR0gc_dl3jUJ:www.polisen.se/mediaarchive/1688/38340/Analyser%20av%20biospar.pdf%20f%C3%B6rtur%20dna&hl =sv&ct=clnk&cd=6&gl=se

Jag hoppas verkligen att denna vidriga brott blir löst och den rätta gärningsmannen blir dömd.

Om bevisen mot CS vore minimala skulle hon inte vara häktad på SANNOLIKA skäl för morden!!!
2008-04-07, 10:47
  #1984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kom aldrig med hemliga bevis. Hemliga bevis = ickeexisterande bevis.
Så bara för att inte alla människor i hela världen är känner till bevisen så finns de inte? Finns det i så fall några bevis alls? Någonsin. De som behöver känna till dem gör det.
2008-04-07, 10:52
  #1985
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Man har sagt att hennes mobil har varit uppkopplad mot en mast i Arboga. Ingenstans kan jag läsa om dag eller tid.
Då måste du läsa dåligt!
Vilken del av:
" Hon har till tysk polis uppgett att hon varit i Arboga vid tidpunkten för morden vilket också tekniskt kunnat styrkas av bland annat telefonsamtal."
har du svårt att förstå?
Hur skulle du tolka "vid tidpunkten för morden? Vilken tidpunkt tror du det är?
Hur tolkar du "tekniskt kunnat styrkas av bland annat telefonsamtal"?
2008-04-07, 10:57
  #1986
Medlem
healer1s avatar
Varför blir inte Singlestar avstängd?

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men det polisen hitills har presterat övertygar inte mig. Första gången polisen berättade att man hade filmbilder av möjlig CS på stationen tänkte jag "Vad bra, då har mna henne på mordplatsen" Men när det sedan kom fram att det var på mitt på dagen fem dagar innan tänkte jag "och vad skall det koppla?".

Man har kopplat hennes mobil till en mast i Arboga. Men man har inte sagt när, var eller hur. Det är inget brott att ha sin mobil uppkopplad till en mast i Arboga. Hur många i arboga har mobil i så fall?

Det är inget lagbrott att ha varit på Arboga station. För i så fall borde de flesta i Arboga ha varit bakom lås och bom i dag.



Det enda du verkar "roa" dig med här inne är att komma med diverse påstående som i mångt och mycket talar emot sig själv

Saxat från SS´s inlägg

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
5 dgr innan brottet? Jag trodde du läste alla pressmeddelanden!

Misstankarna mot kvinnan har under de senaste dagarna stärkts. Hon har till tysk polis uppgett att hon varit i Arboga vid tidpunkten för morden vilket också tekniskt kunnat styrkas av bland annat telefonsamtal.

Från polisens hemsida: http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12123974

SVAR
Citat:
SingleStar
Bekräftas inte av tysk polis och förnekas av hennes advokat.

Om svenska polisens påstående vore grund skulle halva svenska folket sitta bakom lås och bom.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror du tänker på skälig häktning. Då krävs att bevisningen stärks på en vecka.
När det är sannolika skäl har domstolen beslutat att bevisen räcker för häktning. Punkt. Varannan vecka gör domstolen en ny bedömning ( eller var fjärde ) av bevisningen. Har bevisningen försvagats ska misstänkt släppas, är det status quo. Då har rätten ingen orsak att ändra sitt beslut.
Varför tror du att bevisningen måste stärkas för att medge fortsatt häktning?

SVAR
Citat:
SingleStar Om det som kommer in inte förstärker bevisning så betyder det att den samlade bevisning mot den misstänkte minskar.

De fakta VI känner till är den som kommit via polisens pressmeddelanden samt medias bevakning både i sverige och i Tyskland.
Hur naiv (dum?) och blåögd får man egentligen vara för att tro att det som kommit ut är alla bevis de har?
Ingenting och då menar jag INGENTING av dessa uppgifter är offentliga förräns ett eventuellt åtal väcks.
Innan dess är allt bara spekulationer och slutsatser som VI lyckliga "amatördetektiver" ägnar oss åt.

Polisen har ingen anledning att offentligöra exakt information och varesig DNA, mordvapen, mobiltelefoners vara eller icke vara mm, mm i detta läget.

Vad gäller Tyskans advokat är det ju självklart att hon i media förnekar ALLT som inte OFFENTLIGT BEVISATS. Detta är en försvarsadvokats arbete..... men det har du kanske missat.

Kom för sjutton med något relevant som tillför tråden något.
2008-04-07, 10:58
  #1987
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Då måste du läsa dåligt!
Vilken del av:
" Hon har till tysk polis uppgett att hon varit i Arboga vid tidpunkten för morden vilket också tekniskt kunnat styrkas av bland annat telefonsamtal."
har du svårt att förstå?
Hur skulle du tolka "vid tidpunkten för morden? Vilken tidpunkt tror du det är?
Hur tolkar du "tekniskt kunnat styrkas av bland annat telefonsamtal"?

Samma hårda bevisning som att CS säger sig förneka ha något med dådet att göra.

Man har sagt uppkopplad mot en mast men man har aldrig sagt när. Vart står det om tidpunkt?
2008-04-07, 11:00
  #1988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag är rädd att E kommer att bli manipulerad att peka ut CS som gärningsman.
Eftersom hon inte minns (och kanske aldrig kommer att minnas) kan hennes anhöriga och vänner prata om CS på det negativa sättet att det blir ett slags sanning för E att CS är skyldig.

Usch vill inte ens tänka på att en oskyldig kan bli dömd.

Bevisen mot CS verkar ju vara minimala eftersom polisen inte basunerar ut att möradaren är fast.

Att svenska polisen är klantig vet man ju från tidigare stora fall där dom oftast får tag på gärningsmannen bara med tur och många fall är fortfarande olösta.

För mig är det helt obegripligt att någon kan obemärkt gå in i ett hus i ett tättbebyggt område och döda två barn och nästan slå ihjäl mamman på några futtiga minuter och sen promenera ut lika obemärkt. (om hon nu inte tagit sig ut via baksidan)

Du pratar emot dig själv, det finns inga bevis, men samtidigt har hon smitit ut genom baksidan..hm?
2008-04-07, 11:01
  #1989
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag ser inte enda bevis som kan koppla CS till mordplatsen.

Tur att inte du är polis eller domare!

Om du läser genom artiklarna så ser du att det finns inget som kopplar CS till mordplatsen.

Är du ens läskunnig?? Börjar undra...

Det står inget om att man har bilder på en ev CS flyende mot tågen 17 mars.

I kvällstidningarna har det stått att polisen har beslagtagit en film från stationens övervakningskameror som visar en kvinna som ser ut att vara CS på väg mot 19:34-tåget mot Stockholm

Det finns ingenstans bekräftat att man har någon som har vittnat om att CS har funnits på det aktuella tåget.


Man har sagt att hennes mobil har varit uppkopplad mot en mast i Arboga. Ingenstans kan jag läsa om dag eller tid.

Crisscross skrev det som behövde skrivas

Det finns inget i dag som kopplar något vapen till CS.

Inte heller det som hon lämnade ifrån sig på Skavsta???

Det är heller inte säkert att det är någon vid den aktuella flygningen som har lämnat av sig en av de 10 hammare som hittades på Skavsta vara man bara tog med sig tre. Man har heller ingen film på när en ev CS skulle ha lämnat ifrån sig hammaren.

Nu hittar du ju bara på!! Har stått flertalet ggr om att man på Skavstas övervakningskamera fått med bilder på när CS blir fråntagen hammaren!!

Det finns vitten som efter dådet säger sig ha sett någon smyga omkring för tiden innan dådet. Varför rapporterade man inte om det innan dådet?

För att de inte är synska och omöjligt kunde veta vad som skulle hända?

Det finns ingen bekräftelse på att CS ha sagt till någon att hon fick lämna ifrån sig hammaren. Svensk polis har inte velat bekräfta något. Svensk polis åkte till Skavsta två veckor efter aktuell flygning för att fösöka finna bevismaterial.

För att TYSK polis då berättade för svensk polis om den information man fått från CS's vän. Och DU vet inte om de fick veta det efter 2 veckor eller 1 vecka, polisen har själva sagt att de haft hammaren i sitt förvar ett tag innan de gick ut med uppgiften!

Nu lägger jag dig på ignore, det är ju lättare att få min hund att skita på toa än att få dig att ta till dig saker du inte vill ta till dig!!
2008-04-07, 11:06
  #1990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag är rädd att E kommer att bli manipulerad att peka ut CS som gärningsman.
Eftersom hon inte minns (och kanske aldrig kommer att minnas) kan hennes anhöriga och vänner prata om CS på det negativa sättet att det blir ett slags sanning för E att CS är skyldig.

Usch vill inte ens tänka på att en oskyldig kan bli dömd.

Bevisen mot CS verkar ju vara minimala eftersom polisen inte basunerar ut att möradaren är fast.

Att svenska polisen är klantig vet man ju från tidigare stora fall där dom oftast får tag på gärningsmannen bara med tur och många fall är fortfarande olösta.

För mig är det helt obegripligt att någon kan obemärkt gå in i ett hus i ett tättbebyggt område och döda två barn och nästan slå ihjäl mamman på några futtiga minuter och sen promenera ut lika obemärkt. (om hon nu inte tagit sig ut via baksidan)

DNA analyserna ska inte heller ta månader eftersom de borde ha fått förtur.
http://64.233.183.104/search?q=cache:YR0gc_dl3jUJ:www.polisen.se/mediaarchive/1688/38340/Analyser%20av%20biospar.pdf%20f%C3%B6rtur%20dna&hl =sv&ct=clnk&cd=6&gl=se

Jag hoppas verkligen att denna vidriga brott blir löst och den rätta gärningsmannen blir dömd.
- Minimala bevis: Då skulle inte CS sitta häktad på den misstankegrad hon gör.
- Klantig polis: På vilket sätt har polisen klantat sig i det här fallet anser du?
- GM osedd: GM är tydligen inte helt osedd på vägen från brottsplatsen (allt står som sagt inte i media). Men även om det vore så. Skulle det innebära att morden aldrig hänt eftersom det inte ska gå att ta sig osedd dit och därifrån?
- DNA-analys: Det är säkert 100 analyser som ska göras. Var ju polis, ambulanspersonal mm på platsen. Det tar tid, oavsett förtur eller ej. 5 veckor är inte något konstigt.
2008-04-07, 11:14
  #1991
Medlem
ooooos avatar
Dessutom får inte familjen ens prata med E om brotten eller vad som hänt.

Och varför skulle de vilja inplantera falska minnen i E, de vill ju få fast den som gjort det OAVSETT vem det är. De är inte intresserade av att "sätta dit" någon oskyldig, så de skulle aldrig få för sig att försöka få E att minnas saker som inte hänt. Säger E sedan att CS vart är så är det för att hon HAR VART DÄR, inte för att någon fått henne att tro det!
2008-04-07, 11:24
  #1992
Bannlyst
Nej!

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det som tas upp i en häktningsförhandling är offentligt handling.

Du har fel.
Läs i sekretesslagen om förundersökningssekretess så ser du att du har fel.
Det som tas upp i en ÖPPEN DOMSTOLSFÖRHANDLING är offentligt.
Vid en normal häktningsförhandling är endast kungörandet av misstanken offentlig, sedan sker förhandlingen bakom stängda dörrar och därmed blir allt som tagits upp hemligstämplat.
Är det kanske därför du tror att det inte finns bevis: för att du tror att de enda bevis var det som sades under de 45 sekunder som förhandlingarna var offentliga

Var läste du juridik? Folkuniversitetet i Skarpnäck?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in