Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men det polisen hitills har presterat övertygar inte mig. Första gången polisen berättade att man hade filmbilder av möjlig CS på stationen tänkte jag "Vad bra, då har mna henne på mordplatsen" Men när det sedan kom fram att det var på mitt på dagen fem dagar innan tänkte jag "och vad skall det koppla?".
Man har kopplat hennes mobil till en mast i Arboga. Men man har inte sagt när, var eller hur. Det är inget brott att ha sin mobil uppkopplad till en mast i Arboga. Hur många i arboga har mobil i så fall?
Det är inget lagbrott att ha varit på Arboga station. För i så fall borde de flesta i Arboga ha varit bakom lås och bom i dag.
Det enda du verkar "roa" dig med här inne är att komma med diverse påstående som i mångt och mycket talar emot sig själv
Saxat från SS´s inlägg
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
rinaki
5 dgr innan brottet? Jag trodde du läste alla pressmeddelanden!
Misstankarna mot kvinnan har under de senaste dagarna stärkts. Hon har till tysk polis uppgett att hon varit i Arboga vid tidpunkten för morden vilket också tekniskt kunnat styrkas av bland annat telefonsamtal.
Från polisens hemsida:
http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12123974
SVAR
Citat:
SingleStar
Bekräftas inte av tysk polis och förnekas av hennes advokat.
Om svenska polisens påstående vore grund skulle halva svenska folket sitta bakom lås och bom.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror du tänker på skälig häktning. Då krävs att bevisningen stärks på en vecka.
När det är sannolika skäl har domstolen beslutat att bevisen räcker för häktning. Punkt. Varannan vecka gör domstolen en ny bedömning ( eller var fjärde ) av bevisningen. Har bevisningen försvagats ska misstänkt släppas, är det status quo. Då har rätten ingen orsak att ändra sitt beslut.
Varför tror du att bevisningen måste stärkas för att medge fortsatt häktning?
SVAR
Citat:
SingleStar Om det som kommer in inte förstärker bevisning så betyder det att den samlade bevisning mot den misstänkte minskar.
De fakta VI känner till är den som kommit via polisens pressmeddelanden samt medias bevakning både i sverige och i Tyskland.
Hur naiv (dum?) och blåögd får man egentligen vara för att tro att det som kommit ut är alla bevis de har?
Ingenting och då menar jag
INGENTING av dessa uppgifter är offentliga förräns ett
eventuellt åtal väcks.
Innan dess är allt
bara spekulationer och slutsatser som VI lyckliga "amatördetektiver" ägnar oss åt.
Polisen har ingen anledning att offentligöra exakt information och varesig DNA, mordvapen, mobiltelefoners vara eller icke vara mm, mm i detta läget.
Vad gäller Tyskans advokat är det ju självklart att hon i media förnekar ALLT som inte OFFENTLIGT BEVISATS. Detta är en
försvarsadvokats arbete..... men det har du kanske missat.
Kom för sjutton med något relevant som tillför tråden något.