2008-05-15, 22:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Skomärket nämndes tydligt två gånger. Har den utgått helt ur sortimentet? Jättekonstigt att polisen går ut och efterlyser en likadan sko från allmänheten annars.

Tycker också att jag känner igen bilden med benen och skorna.
Det är väl bara att åka till Sko-Uno (eller vad den nu heter) på Gamla Brogatan om man vill ha tag på Vans att prova. Det här förstår jag inte riktigt. Jag förstår om man söker en saknande sko till ett par för att matcha den, men bara för att prova den förstår jag inte alls...
2008-05-15, 22:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det ska nog tolkas som att CS troligen klev på tåget mot Stockholm på kvällen, och att för att ta sig till Skavsta så bör hon ha klivit av vid Stockholm. Om hon inte trixade på något sätt trixade och bytte transportmedel i Eskilstuna/Strängnäs/Katrineholm/Nyköping/Södertälje, eller liknande, men det verkar vara ett allt för stort projekt för en person relativt nyinflyttad i Sverige. Och polisens efterlysning skulle bli alldeles för omfattande om man utvidgade säkområdet efter skorna i hela Södermanland.

Dessutom kallt spendera natten i utomhus, antar det är svårt hitta några lämpliga områden inomhus att värma sig i i dessa småstäder, åtminstone utan att tydligt märkas.
Antar att teorin är att hon införskaffat sig nya skor nånstans. Förmodligen i Stockholm, eventuellt haft dem inlåsta där i ett skåp på centralen.

Varför skulle hon varit utomhus på natten? Kan hon inte varit hon sin vän tandläkaren eller i lagenheten i Skarpnäck? Eller har det uteslutits o jag har missat det?

Ok! Tandläkaren var i Tyskland fick jag pm om!
Senast redigerad av miapetter 2008-05-15 kl. 22:21.
2008-05-15, 22:17
Medlem
SpaceCats avatar
OK, man ska läsa tråd 1 och 2 först innan man postar - men jag kan inte läsa igenom 14500 poster för att få ett enkelt svar på en enkel fråga

Vad är adressen på brottsplatsen?

Någon...?
2008-05-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är väl bara att åka till Sko-Uno (eller vad den nu heter) på Gamla Brogatan om man vill ha tag på Vans att prova. Det här förstår jag inte riktigt. Jag förstår om man söker en saknande sko till ett par för att matcha den, men bara för att prova den förstår jag inte alls...

kanske finns det ett spår inne i huset eller utanför efter en högersko och man har en vänstersko??
2008-05-15, 22:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Skomärket nämndes tydligt två gånger. Har den utgått helt ur sortimentet? Jättekonstigt att polisen går ut och efterlyser en likadan sko från allmänheten annars.

Det kan ju vara så att Efterlyst tjatar på polisen om att få hjälpa till med något och efter ett tag så säger polisen till dem att "jaja, ni kan väl få kolla var skon tagit vägen då...". Ungefär som när en treåring hjälper till att laga mat.
2008-05-15, 22:20
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
OK, man ska läsa tråd 1 och 2 först innan man postar - men jag kan inte läsa igenom 14500 poster för att få ett enkelt svar på en enkel fråga

Vad är adressen på brottsplatsen?

Någon...?

verktygsgatan x b
2008-05-15, 22:21
Medlem
Oh la la!

Det här är nog den första gången få FB som jag ser en moderator engagera sig i debatten. Kanske är jag alltför rookie, men det roliga är att din avatar har en dubbelgångare under min våning. Exteeeemt lika.
OT men det har du fattat redan ;-D
Ha de!/Anna

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
kanske finns det ett spår inne i huset eller utanför efter en högersko och man har en vänstersko??
Jo, men skoaffärer säljer skor parvis...
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Isåfall behövs den specifika skon och inte random sko från en Efterlyst-tittare. Åtminstone för att den ska kunna utgöra någon form av teknisk bevisning. Samma med skor som med hammare, de har oftast ett unikt mönster efter ett tags användning.

Svart jacka som GM gjorde sig av med? Isåfall syntes kanske inte blodfläckar.
2008-05-15, 22:22
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
De undrade om någon kan ha sett en sko, i Arboga, eller i närheten av Skavsta flygplats. Som möjligen kan vara av märket VAN.
2008-05-15, 22:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Varför skulle hon varit utomhus på natten? Kan hon inte varit hon sin vän tandläkaren eller i lagenheten i Skarpnäck? Eller har det uteslutits o jag har missat det?

Säkert jag som uttrycker mig konstigt eller slarvigt. Korrläste inte inlägget innan, men:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11235908&postcount=7370

Alltså, vad jag menar är att om hon inte befann sig i Stockholm eller Skarpnäck på natten så har jag svårt att se hur hon skulle kunna ha tag över huvudet. Om hon inte tagit in på hotell eller liknande, men det borde ha framkommit.

Just därför tror jag hon var i Stockholmstrakten.

Vad gäller Skarpnäck...minns jag fel kanske, men var det inte så att hennes hyresvärd var hemma, men inte sett till henne?

Tandläkaren däremot har jag missat...vem är det?
2008-05-15, 22:24
Medlem
Irriterads avatar
Citat:

De sa tydligt två gånger, möjligen av märket VAN

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in