2008-04-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Den nya fadäsen på Skavsta där man hittade tio hammare och bara ansåg att tre var intressanta nog för att med i utredningen. Dessutom kan man heller inte koppla någon av de upphittade hammarna till någon specifik avgång då dessa låg huller om buller.
Är det verkligen en fadäs att inte ta med föremål som helt omöjligt kan ha varit inblandade? De som inte togs med kanske var för stora, eller för små. Eller saknade "klo" osv osv. Så varför ta med dessa? Snarare låter det vettigt istället för att slösa tid på spår som bara leder till återvändsgränder.

Motivera gärna varför du tycker att polisen ska lägga tid på att ta med dessa.

Dessutom, en hammare ger "fingeravtryck" som är lika unika som just vanliga fingeravtryck. Om sen CS:s rumskompis kan säga "Ja, det är den hammaren" och det finns film på när CS får lämna ifrån sig den så spelar det nog inte så stor roll att den låg bland andra hammare.
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-04-03 kl. 14:38.
2008-04-03, 14:39
Medlem
miapetters avatar
Den funna hammaren har tydligen en skada som stämmer med de avtryck man tagit från offren så det låter ju inte direkt som det vore fifty/fifty att det är den rätta...
2008-04-03, 14:41
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
De flesta som bor i Stockholm håller sig till sin del av staden och åker ofta inte till andra delar för att man saknar tid till det. Det är bara kändiswannabes och drinkhoror som kväll efter kväll söker sig till Stureplan och andra IQ-befriade ställen i klass med Arbogas intelligentia. De flesta som bor i Skarpnäck jobbar ofta i city och efter jobbet åker tillbaka till Skarpnäck och håller sig där. I Skarpnäck finnns det en ICA-buitik och en Konsum-butik, över industribyns område och in mot Sköndals inledning finns det en stor Hemköpsbutik, välsorterad och fräsch. De flesta skarpnäcksbor handlar där. I Skarpnäck finns det en pizzeria, en kinarestaurant och en krog av ordinärt slag med möjlighet till storbildsvisningar, ofta sport, men även en del karaoke.

Till Skarpnäck går tunnelbanan, med slutdestination i Skarpnäck, i det gröna systemet, tunnelbanesystem ett, och är den enda grenen som saknar en McDonalds. Från tunnelbanestations entre till den bostad CS bodde i är det max 250 meter.

Kan du inte luska om Krogen, Pizzan o Kinarest. ifall Tine brukar vara där?
Hon kan inte bara varit hemma?? I Tyskland gick hon på Sportsbar(er) Vem vet, hon kanske var stora attraktionen på lördagar i karaoke? Jag kan se "Singing in the rain" framför mig med en liten dans som är så populärt.
Kinarestaurant är väl inte ett ställe att hänga på. Skarpnäcksborna ska nog vara glada för att de slipper Mc Donalds.
2008-04-03, 14:45
Medlem
noir_désirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Skulle det nu bli så att CS erkänner eller döms ändå för detta så tror jag inte det finns en enda psykiatriker i hela världen som skulle våga ta det ansvaret att släppa henne fri. Risken att hon slutför sitt verk är alldeles för stor. Hennes liv är redan förstört och vad har hon att förlora? Hon är alldeles för oberäknelig då ingen kunnat se att detta var på gång. Jag har lite erfarenhet av liknande fall och det är just farligheten som gör att de inte kan släppas ut igen. Skulle hon betett sig helt galet, skulle de kanske kunna skylla på tillfällig sinnesförvirring och vara ute ganska snart men detta är något helt annat. Nu vet inte allt men jag är inte rädd för att hon snart är ute. Och skulle hon själv våga ge sig ut? Nej, jag tror inte det. Om hon nu blivit så jäkla kränkt av vad som skrivits på nätet? vad ska hon inte bli i fortsättningen? Hennes liv är slut..

Ja, och även om hon får avtjäna sitt straff i Sverige kommer hon att utvisas på livstid efteråt. Jag tror inte det kommer att finnas stora möjligheter för henne att fortsätta sina förföljelser.
2008-04-03, 14:45
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Den funna hammaren har tydligen en skada som stämmer med de avtryck man tagit från offren så det låter ju inte direkt som det vore fifty/fifty att det är den rätta...

Problemet är att polisen tror sig ha hittat rätt hammare som skulle kunna vara mordvapnet. För mig låter det som ytterligare en förhoppning polisen har och inte ett konkret bevis.
2008-04-03, 14:46
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Den nya fadäsen på Skavsta där man hittade tio hammare och bara ansåg att tre var intressanta nog för att med i utredningen. Dessutom kan man heller inte koppla någon av de upphittade hammarna till någon specifik avgång då dessa låg huller om buller. Man har heller inte sett genom resten av det material som finns. Enligt uppgift skall två vakter ha kommit ihåg tyskan bland alla andra beslag som gjordes. Om nu vakterna trodde sig att hammaren kunde ha med mordet att göra, som de ringde om till polisen enligt uppgift, dagen efter så förvånar det mig att den lades i en samlingsbehållare.

Jag tror att den här utredningen kommer att haverera hårdare än Twin Towers i NYC 11 september 20o1.

Alla ni troll som vill kommentera det här, skaffa er på fötter istället för att komma med svävande teser om att polisen skulle veta något säkert och sluta referera till hemliga bevis som inte har presenterats.
Om de hade tagit med alla 10 hammare hade du skrivit att de var inkompetenta som inte kunde avgöra vilka som var ointressanta för utredningen...

Jag är fullständigt övertygad om att polisen vet betydligt mer än vad som släpps till media och privatspanarna på Flashback. Inom en vecka kommer man att kunna prestera så pass säkra bevis att det håller i en rättegång.
2008-04-03, 14:53
Bannlyst
Telefon

Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
Ja, och även om hon får avtjäna sitt straff i Sverige kommer hon att utvisas på livstid efteråt. Jag tror inte det kommer att finnas stora möjligheter för henne att fortsätta sina förföljelser.
Om det inte är så att hon kryssas förstås.
För hamnar hon på psyket får man inte förbjuda henne vare sig dator eller telefon - inte ens om hon skickar snuskmejl och ringer och trakasserar.
På Sankt Sigfrid i Växjö tog de telefonen av en dåre som bland annat ringt och hotat länsrättens ordförande. Det prickades de för av JO, eftersom det ansågs vara ett straff. Och psychon får inte straffas.
2008-04-03, 14:53
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Kan du inte luska om Krogen, Pizzan o Kinarest. ifall Tine brukar vara där?
Hon kan inte bara varit hemma?? I Tyskland gick hon på Sportsbar(er) Vem vet, hon kanske var stora attraktionen på lördagar i karaoke? Jag kan se "Singing in the rain" framför mig med en liten dans som är så populärt.
Kinarestaurant är väl inte ett ställe att hänga på. Skarpnäcksborna ska nog vara glada för att de slipper Mc Donalds.

Tyvärr har jag knappt några kontakter kvar i området. Jag var själv verksam i området fram till maj förra året och jag har ingen som helst referens till den långa tyskan. Det skulle jag nog ha uppmärksammat för de flesta i Skarpnäck är under medellängd. Jag skulle nog dikret kunan avskriva henne från Kinakrogen av två anledningar. Det är ingen plats för folk som är längre än 170 cm. Det är byns ölställe för sämre klientel.

Det som skulle kunna vara något är krogen. En gemytlig och trevlig plats. Med tanke på att det ofta var sporstsändningar där så tippar jag på att det nog skulle vara där man skulle kunna hitta henne. Dessutom är maten godast på det stället. Pizzans mat är ganska undermålig i smak enligt mitt tycke, kvalmigt och instängt känns atmosfären. Tydligen bra hämtpizzor för de som gillar pizza.

Krogen är det ställe där jag oftast åt mina luncher. Personalen är trevlig, maten bra, men delar av salladsbaren tog ofta slut tidigt dessvärre.
2008-04-03, 14:57
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Inom en vecka kommer man att kunna prestera så pass säkra bevis att det håller i en rättegång.

Oj, det där häörde jag inte över tio gånger under Palmeutredning. Jag gillar alla 10 fällda för Palmemordet.

Först var Polisen övertygad om NJs skuld, och pöbeln hakade på.

Nu är polisen övertygad mo CS skuld och pöbeln hakar på igen.

Skillnaden mellan mig och pöbeln(trollen) är att jag kräver en mer säker bevisning från polisen sida angående CS skuld.

I övrigt är din tes fel.
2008-04-03, 14:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Oj, det där häörde jag inte över tio gånger under Palmeutredning. Jag gillar alla 10 fällda för Palmemordet.

Skillnaden mellan mig och pöbeln(trollen) är att jag kräver en mer säker bevisning från polisen sida angående CS skuld.

I övrigt är din tes fel.

Exakt VAD för bevisning skulle du anse bindande?
Dna?
Tror du inte att de har det redan?
Senast redigerad av miapetter 2008-04-03 kl. 15:01.
2008-04-03, 15:08
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

I övrigt är din tes fel.
Jag har inte statistiken i huvudet, men när kvinnor mördas (jag vet att detta är ett mordförsök) är det väldigt ofta partnern, eller en tidigare partner inblandad. I det här fallet hade expartnern dessutom varit besvärlig mot henne och det är därför fullständigt logiskt att polisen tar in honom. När polisen konstaterade att han hade alibi och var oskyldig släpptes han och avfördes från utredningen.

När det gäller CS har man hittat omständigheter som tyder på att hon är inblandad och ju mer man letar desto mer konstigheter hittar man. Det finns fortfarande en möjlighet att hon är oskyldig, men som jag kan se det finns det inte mycket som tyder på det. Jag är dessutom helt övertygad om att en domstol kräver lite mer bevis än utskrifter från tre trådar på Flashback innan de fäller sin dom, så du kan nog vara ganska lugn...
2008-04-03, 15:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Problemet är att polisen tror sig ha hittat rätt hammare som skulle kunna vara mordvapnet. För mig låter det som ytterligare en förhoppning polisen har och inte ett konkret bevis.
Jag håller med om att det inte på något sätt är säkerställt än att det är rätt hammare - även om det faktum att den stämmer med skadorna är ett påtagligt indicium på att det så förhåller sig.

Men även om hammaren skulle vara ett blindspår, så behövs den ju inte. Kan man binda CS till brottsplatsen med DNA, så räcker det för fällande dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in