2008-05-07, 22:04
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det kan räcka med ett utpekande från E, om detaljer framkommer som bara hon och mördaren känner till.

T ex mördarens klädsel, detaljerad beskrivning av vapnet (under förutsättningen att polisen har eller kommer att ha just det vapnet i beslag) o s v.

Och att polisen kan knyta vapnet till en namngiven gm, antar jag.
2008-05-07, 22:09
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag

Ett vapen som använts vid dådet med både offrens och GMs DNA skulle lösa det mesta.
2008-05-07, 22:12
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ett vapen som använts vid dådet med både offrens och GMs DNA skulle lösa det mesta.

CS pratar ju nu så hon kanske försäger sig?
2008-05-07, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Tror du det? Vad grundar du det på?
2008-05-07, 22:37
Medlem
Hårtussen

F'låt för en dum fråga, men vems var hårtussen E hade i sin hand?
Har detta framgått?
2008-05-07, 22:46
Medlem
Förhör

Jag tror starkt på svenska förhörsledare, framförallt kvinnliga.

Om SKL misslyckas så kommer de att knäcka detta fall om cs är den skyldige. Ge dem bara tid. Samvetet hinner ikapp...
2008-05-07, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Har detta framgått?
Detta vill jag oxå veta. Hur ligger det till?
Kan jag/vi få ett seriöst svar på det?
2008-05-07, 23:29
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag

Jag tror det skulle räcka långt om t ex E identifierar gm, nämner att gm hade en hammare i handen med exempelvis ett rött handtag. + Att hyrevärdinnan i Skarpnäck bekräftar att hammaren som saknas ur lägenheten, har ett rött handtag. + Att den hammare som tillvaratogs i Skavsta, följdaktligen har ett rött handtag + att E:s och barnens skador överensstämmer med hammarens huvud.

Jag vet att det är att verkligen begära mycket och att det är många om och men som ska uppfyllas, men jag vill visa på det faktum att att E:s vittnesmål i kombiation med annan bevisföring kan mycket väl räcka till en fällande dom.
2008-05-07, 23:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
En sådan kommentar säger väl allt om censuratorn och hans roll i den här tråden.
Jag tror att även du skulle förstå min kommentar om du läste inlägget som jag citerade...

Att skriva inlägg som går ut på (obs! går ut på) att det mesta skulle lösa sig om följande skulle inträffa:
Det finns en film inspelad vid morden/överfallet, E har pekat ut GM samt att fyra grannar bevittnade det hela och samstämmigt pekar ut GM känns inte helt seriöst i mina ögon. Vad tycker du?

Nu kommer SingleStar skriva att h*n skrev "lösa det mesta" och det är givetvis sant det också...
2008-05-07, 23:56
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Har detta framgått?

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
"Hårtussen" som från början beskrevs som funnen i E´s hand:
Vi fick väl bara veta att det tagits hårprovet från CS då hon satt häktad i Tyskland för att jämföras med denna då det skulle göras fördjupade analyser kring den? Något mer har då inte jag läst om dessa analyser.

22 mars kom uppgiften om hårtussen i tysk och svensk media. Tidigare i tråden har det skrivits att den ska ha kommit från en kvinna, stämmer det att den informationen har framkommit? Jag kan inte komma ihåg att det har rapporterats något mer om håret. Frågan är väl om det fanns hårsäckar på håret så att det gick att få fram DNA?

Haarbüschel soll Mord an schwedischen Kleinkindern klären
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,553972
2008-05-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
22 mars kom uppgiften om hårtussen i tysk och svensk media. Tidigare i tråden har det skrivits att den ska ha kommit från en kvinna, stämmer det att den informationen har framkommit? Jag kan inte komma ihåg att det har rapporterats något mer om håret. Frågan är väl om det fanns hårsäckar på håret så att det gick att få fram DNA?

Haarbüschel soll Mord an schwedischen Kleinkindern klären
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,553972

Rapporteringen kring den här hårtussen har väl dött ut helt verkar det som, jag kan tänka mig 3 tänkbara scenarion till varför:

1. De kammade noll med undersökningen utav den.

2. Den är inte färdiganalyserad.

3. Jackpot.
2008-05-08, 00:39
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Rapporteringen kring den här hårtussen har väl dött ut helt verkar det som, jag kan tänka mig 3 tänkbara scenarion till varför:

1. De kammade noll med undersökningen utav den.

2. Den är inte färdiganalyserad.

3. Jackpot.

svarar kanske inte på det quotade, men frågar.

i österrike gick det snabbt (ett par dagar) att finna vilkas dna som varit i källaren, trots att alla där är 'familj'.

sen, när gm's dna antagligen skiljer sig från barnen och mamman tar det månader at ens veta om cs (misstänkt gm) ens har lämnat dna på brottsplatsen.

rättsväsendet har väl skaffat sig ett jobb en tid framöver och lön.

läs om arvoden för de.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in