2008-04-03, 15:12
Bannlyst
Erkännande

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Oj, det där häörde jag inte över tio gånger under Palmeutredning. Jag gillar alla 10 fällda för Palmemordet.

Först var Polisen övertygad om NJs skuld, och pöbeln hakade på.

Nu är polisen övertygad mo CS skuld och pöbeln hakar på igen.

Skillnaden mellan mig och pöbeln(trollen) är att jag kräver en mer säker bevisning från polisen sida angående CS skuld.

I övrigt är din tes fel.

om CS erkänner, tror du på det då, eller tror du det beror på att polisen tvingat fram det?
2008-04-03, 15:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Om det inte är så att hon kryssas förstås.
För hamnar hon på psyket får man inte förbjuda henne vare sig dator eller telefon - inte ens om hon skickar snuskmejl och ringer och trakasserar.
På Sankt Sigfrid i Växjö tog de telefonen av en dåre som bland annat ringt och hotat länsrättens ordförande. Det prickades de för av JO, eftersom det ansågs vara ett straff. Och psychon får inte straffas.
Det där fallet måste ha varit klumpigt hanterat. Det måste vara skitlätt att konstatera att en intagen blir sämre av tillgång till telefon eller internet, så att den optimala vården kräver att h*n inte har fri tillgång till dessa faciliteter.

Och nog måste det gå ganska lätt att klargöra att den intagne har blivit sämre om h*n ringer och hotar länsrättens ordförande?
Senast redigerad av Hamilkar 2008-04-03 kl. 15:17. Anledning: Utvidgning av resonemanget
2008-04-03, 15:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
ag är dessutom helt övertygad om att en domstol kräver lite mer bevis än utskrifter från tre trådar på Flashback innan de fäller sin dom, så du kan nog vara ganska lugn...
...och det ska vi vara jäkligt glada för, för annars är det ju lika stor risk att de skulle nita T som CS.
2008-04-03, 15:21
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
...och det ska vi vara jäkligt glada för, för annars är det ju lika stor risk att de skulle nita T som CS.
......som så många redan har gjort, här på fb
2008-04-03, 15:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Exakt VAD för bevisning skulle du anse bindande?
Dna?
Tror du inte att de har det redan?

Att polisen har tillräckligt att det är ställt utom allt tvivel att det verkligen är hon.

När polisen säger "vi vet" så betyder det att man inte orkade säga de direkt följande orden "inte ett jävla dugg".

Hon får inte dömas på 4 kan ha, 9 kanske, 7 möjliga och 3 sannolika saker.

Det svenska rättsväsendet havererade när den första felaktigt dömda dömdes i en svensk rättegång. Sedan dess har poliser och åklagare samarbetat med att få fler oskyldiga till svenska fängelser bara för att fylla sina kvoter, mestadels av inkompetens. Skulle man överbevisas om sina fel och brister skickas räkningen till skattebetalarna. Polis och åklagare bryr sig inte om rätt och fel eller lag och ordning. Bara man får sin statistik är man nöjd till vilket pris som helst. Därför är jag skraj att man just nu fabricerar ihop vilken soppa som helst bara för att få någon ytterligare ickesvensk bakom lås och bom.
2008-04-03, 15:26
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:

Jag håller med ovanstående påstående!
Detta är inte Domslut vi håller på med. Som tur är. Vissa tycks tro det.
Det är så enkelt att dissikera så här efteråt. Att slå ner på allt och alla.
Det som är det primära är att få fram den som har gjort detta. Sen är det domstolens sak att döma.
Sen kan vi ha åsikter om det också. En del har redan hoppat till den sidan. Men vi är inte där ännu.
2008-04-03, 15:28
Medlem
Vargen1972s avatar
Citat:
Att polisen har tillräckligt att det är ställt utom allt tvivel att det verkligen är hon.

När polisen säger "vi vet" så betyder det att man inte orkade säga de direkt följande orden "inte ett jävla dugg".

Hon får inte dömas på 4 kan ha, 9 kanske, 7 möjliga och 3 sannolika saker.

Det svenska rättsväsendet havererade när den första felaktigt dömda dömdes i en svensk rättegång. Sedan dess har poliser och åklagare samarbetat med att få fler oskyldiga till svenska fängelser bara för att fylla sina kvoter, mestadels av inkompetens. Skulle man överbevisas om sina fel och brister skickas räkningen till skattebetalarna. Polis och åklagare bryr sig inte om rätt och fel eller lag och ordning. Bara man får sin statistik är man nöjd till vilket pris som helst. Därför är jag skraj att man just nu fabricerar ihop vilken soppa som helst bara för att få någon ytterligare ickesvensk bakom lås och bom.

Du tror verkligen att det är så det går till, eller hur? På riktigt?
2008-04-03, 15:30
Medlem
ih82w846s avatar
Citat:
Att polisen inte primärt letade efter mordvapnet på flygplatsernas säkerhetskontroller kan jag förstå, för det beteendet är ju så jävla sanslöst så att det inte är sant. Men däremot borde det ju ha varit prio ett att få reda på när, var och hur hon lämnade landet. Åtminstone jag fick alltså inte uppgiften om Skavsta tisdag 17:30 förrän i samband med hammarfyndet.

När fattade polisen det? Det hade ju gått att kolla lätt som en plätt genom att kräva ut alla passagerarlistor på plan till Europa (hon _hade_ ju kunnat flyga t ex till Köpenhamn, och sedan skaffa ny biljett där) under måndagseftermiddagen och tisdagen, så fort CS blev misstänkt. Namnet är ju ovanligt också i Tyskland, så det hade ju varit piece of cake.

När man tänker på saken, så borde det ha gjorts alldeles på en gång man misstänkte henne, för att se om man kunde utesluta henne som gärningsman. Om hon hade tagit ett plan 17:30 på måndagen, så hade man raskt kunnat avföra henne, och koncentrera sökandet på mer produktiva spår.

Enligt mitt (O?)logiska tänkande så borde fyndet av hammaren gått till så här.
Polisen har ett namn på en Tysk medborgare, vilka sätt finns det att ta sej till Tyskland, tåg,buss eller flyg kolla passagerarlister från Arlanda Skavsta hon finns med på lista från Skavsta, kolla film från Skavsta bingo hon tvingas lämna ett föremål i kontrollen.

Jag tror att polisen helt missat Skavsta, eller vad tror ni?
2008-04-03, 15:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargen1972
Du tror verkligen att det är så det går till, eller hur? På riktigt?

Jag tror inte, jag bara konstaterar.

Säg mig vilken polis och åklagare som någonsin har straffats för att någon blivit dömd felaktigt genom undermåliga utredningar som har styrts för att få någon fälld för ett brott som den dömde inte var skyldig till.
2008-04-03, 15:36
Medlem
Bagronks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Enligt mitt (O?)logiska tänkande så borde fyndet av hammaren gått till så här.
Polisen har ett namn på en Tysk medborgare, vilka sätt finns det att ta sej till Tyskland, tåg,buss eller flyg kolla passagerarlister från Arlanda Skavsta hon finns med på lista från Skavsta, kolla film från Skavsta bingo hon tvingas lämna ett föremål i kontrollen.

Jag tror att polisen helt missat Skavsta, eller vad tror ni?

Mycket tyder på att de har det. Fantastiskt att de gjorde det också. Typ riksskandal att vapnet inte hittats tidigare. Att det höll på att kastas är bara en i raden av kompetenta drag som utredarna lyckats med sen den 17:e förra månaden
2008-04-03, 15:38
Medlem
Bagronks avatar
Citat:
Jag tror inte, jag bara konstaterar.

Säg mig vilken polis och åklagare som någonsin har straffats för att någon blivit dömd felaktigt genom undermåliga utredningar som har styrts för att få någon fälld för ett brott som den dömde inte var skyldig till.

Du vet väl att folk som suttit häktade och sedan friats, eller folk som friats efter långa fängelsestraff, faktiskt får skadestånd från staten?

Personerna i sig är rätt ointressanta i det här sammanhanget eftersom de gör det jobb de får betalt, av bl.a. dig förhoppningsvis, för att göra.
2008-04-03, 15:40
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
om CS erkänner, tror du på det då, eller tror du det beror på att polisen tvingat fram det?
nej, utan att bevisen är överhängande

jag e övertygad att hon kommer att erkänna strax, och börja spela på sinnessjuka, "röster" , mm, på avrådan av sin tanja

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in