2008-04-06, 21:29
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
Gärningsman, juridisk term för den som begått en brottslig gärning eller som på grund av sin starka medverkan i brott är att anse såsom delaktig i brottet i egenskap av medgärningsman.

för den inte han!! alltså båda könen

Självklart är det juridiska ordet gärningsmannen, men han säger faktiskt även gärningskvinnan.

Sen en annan reflextion: han lät väldigt samlad i intervjun. Förmodligen har han knappt hunnit reagera ännu. Många reaktioner kan komma efter ett halvår!
2008-04-06, 21:39
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Självklart är det juridiska ordet gärningsmannen, men han säger faktiskt även gärningskvinnan.

Sen en annan reflextion: han lät väldigt samlad i intervjun. Förmodligen har han knappt hunnit reagera ännu. Många reaktioner kan komma efter ett halvår!

Precis. Både han och E:s föräldrar har haft mycket med E nu. Allt kommer ikapp dem så småningom
2008-04-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Intressant är inte vad han säger, utan hur han säger det och vad han inte säger.

Jag tycker T låter som en polistalesman, med tanke på ordval etc. Medans morfar pratar mycket mer om känslor osv.
Eftersom T upplevde händelsen så förtrycker han känslorna för att kunna prata om händelsen.
Minns själv när min pappa dog och alla beklagade sorgen, hur bra det gick att prata fakta men så fort man började prata känslor så blev det för mycket
2008-04-06, 22:21
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Hur ser kommande veckans agenda ut?

Är det några DNA-prov som kommer bli klara?

Nej DNA prover kan ta många många månader. Och om de är färdiga kommer såklart inte polisen berätta resultaten för det är så hemligt så hemligt.
2008-04-06, 22:22
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Eftersom T upplevde händelsen så förtrycker han känslorna för att kunna prata om händelsen.
Minns själv när min pappa dog och alla beklagade sorgen, hur bra det gick att prata fakta men så fort man började prata känslor så blev det för mycket

Jag tycker han verkar vara en fin kille. Han har en väldig förmåga att hålla sig kall, låter nästan som en snutspanare.
2008-04-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006

Detta har jag upplevt själv. Lite mer än att min pappa och mamma dog då. Närmaste tiden efter händelsen fungerar man faktiskt hyfsat normalt. Förmodligen i ett visst stadium av chock... man vill ju överleva och inte dö av sorg. Bearbetningen av trauman i ens inre är allt från några år till en livslång börda.
2008-04-06, 22:57
Medlem
Gjorde ett test idag med min murarhammare. Den är fyrkantig och räfflad i toppen. Eftersom jag håller på och bygger så slog jag den i matan i köket som jag ändåsall byta ut. Jag slog den på en gipsskiva samt på en spånplatta.

Märkena som blev skulle man lätt med rätt avgutningteknik kunna binda till hammaren. Det bästa avtrycket blev på en tapetserad gipsskiva. Spånplattan var nog för hård eller så slog jag inte hårt nog. Avtrycket på golvet fick mattan att spricka med det blev väldugt fina avtryck. Nu vet jag inte hur länge det dröjer innan mattan går tillbaka till som ursprungliga form. Gippset kommer därimot inte ändra sig. man får inte slå för hårt för då går det hål. Slår man för löst blir det inget bra avtryck.

Jag provade inte att slå med kloänden.

jag känner mig ganska säker på att det är dom räfflade mäkerna plus enpiggsklon som dom har märken efter.

Testade även att trycka (ej slå) den räfflade sidan mot mitt skinn och märkena satt kvar i några minuter. Man såg tydligt mönstert på hammaren.
http://www.byggtillbehor.se/produkter/bilder/240670.jpg
2008-04-06, 23:03
Bannlyst
Skulle DNA prov vara klara nu på onsdag?
2008-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Gjorde ett test idag med min murarhammare. Den är fyrkantig och räfflad i toppen. Eftersom jag håller på och bygger så slog jag den i matan i köket som jag ändåsall byta ut. Jag slog den på en gipsskiva samt på en spånplatta.

Märkena som blev skulle man lätt med rätt avgutningteknik kunna binda till hammaren. Det bästa avtrycket blev på en tapetserad gipsskiva. Spånplattan var nog för hård eller så slog jag inte hårt nog. Avtrycket på golvet fick mattan att spricka med det blev väldugt fina avtryck. Nu vet jag inte hur länge det dröjer innan mattan går tillbaka till som ursprungliga form. Gippset kommer därimot inte ändra sig. man får inte slå för hårt för då går det hål. Slår man för löst blir det inget bra avtryck.

Jag provade inte att slå med kloänden.

jag känner mig ganska säker på att det är dom räfflade mäkerna plus enpiggsklon som dom har märken efter.

Testade även att trycka (ej slå) den räfflade sidan mot mitt skinn och märkena satt kvar i några minuter. Man såg tydligt mönstert på hammaren.
http://www.byggtillbehor.se/produkter/bilder/240670.jpg

Men nu handlar det om en snickarhammare............
2008-04-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Men nu handlar det om en snickarhammare............
Sen när då? Sist jag läste i tyska tidningarna så var det en murarhammare
2008-04-06, 23:10
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Kan det bero på att han inte vill dömma någon innan domstolen har gjort det??

Tänk lite innan ni uttalar er tack!

Ja, det beror säkert på det och det hedrar honom mycket.
Något för oss alla att ta efter.
2008-04-06, 23:19
Medlem
Reflektion

Mirran H skrev:
"Sen en annan reflextion: han lät väldigt samlad i intervjun. Förmodligen har han knappt hunnit reagera ännu. Många reaktioner kan komma efter ett halvår!"

Det är mycket möjligt att han hunnit reagera, men att han har så mycket känslor att han väljer att undvika att visa sina känslor inför en tv-kamera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in