2008-04-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ponera scenariot att T har en medhjälpare, alternativt gör det hela innan mötet alternativt han gör det på den korta stund mellan han kommer hem och han ringer på blåljus.
Hade han gjort det innan mötet hade alla varit döda innan ambulansen kom. Snälla, använd mer än 1 hjärncell någon gång iaf.
2008-04-04, 21:49
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Appropå felstavningar, så heter han Börje inte Björn. Undrar varför man skickar mail till polisen om felstavningar och sånt när man själv inte kan stava och inte ens vet vad personen ifråga heter ?
[/quote]
Hemskt ledsen men jag hade inte mailet framför mig med hans namn!
Vilket jag oxå redigerat nu.. Men det är rätt orelevant tycker jag.
Vad jag förklarade i mitt inlägg var väl en helt annan sak eller?
2008-04-04, 21:49
Medlem
Enligt
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,563467
blev CS hämtat av en manlig vän i Bremen när hon kom från Skavsta.
Han skjutsade henne till Hannover och under resan berätta hon för honom att hon inte fick ta med sig hammaren. Denne vän kontaktade senare polisen när han läste att en hammare troligtvis var mordvapnet.
Dom undersöker också diverse brev lappar etc som man funnit hos CS mamma och några vänner.
Kommentar från CS advokat "Vi får avvakta undersökningsresultaten"
Det känns lite grann som om advokaten inser att det blir svårt att få CS frikänd. Hon har ju tidigare klagat på att bevisen är för svaga.
2008-04-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Han kan ha haft en för älskarinnan och en allmän mobil.

Polisen glömmer ofta att kolla sådant. Hagamannen gick fri några år extra för att polisen inte kollade mobiltrafiken.
Okej. Inte lätt att förstå när folk misshandlar språket på det där sättet. Att T & CS hade separata mobiler är nog ganska troligt som sagt. För tvivlar på att de delade på en, men om de nu delade på en så har de knappast behövt/kunnat ringa/sms:a till varandra (pga vissa ganska logiska anledningar).
2008-04-04, 21:53
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Låter inte som mordvapnet om hon kommenterade det för en vän.

Det var svårt att få ut vem som var sagesman för vad i artikeln. Svensk polis kände dock inte igen uppgifterna som förekom där.
2008-04-04, 21:53
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Enligt
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,563467
Kommentar från CS advokat "Vi får avvakta undersökningsresultaten"
Det känns lite grann som om advokaten inser att det blir svårt att få CS frikänd.

Det blir knappast lättare om CS fortsätter tiga och inte kommer fram med något till sitt försvar (om hon är oskyldig alltså). Är hon skyldig kanske tiga är bästa försvar.
2008-04-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Polisen säger sig ha den bevisning som gör att man kan lösa fallet. Samtidigt säger sig polisen söka vittnen så att man kan lösa fallet. Är det bara några få som känner polisens fall i fallet?

Ser inte din formulering i pressmeddelandet (http://www.polisen.se/inter/nodeid=1461&pageversion=1.html). Var har du din källa på att de behöver vittnen för att lösa fallet?
2008-04-04, 21:57
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Där tycker vi olika. Det räcker tydligen inte med att säga att T kan vara skyldig (till dess att en gm dömts) utan man måste dra honom i smutsen om och om igen. Det ena påhoppet mer orimligt än det andra. Stackars E har fått sig några rejäla påhopp på kuppen. Jag tycker inte att spekulationerna om CS ev förehavanden har varit hälften så groteska och hon är ju ändå lågoddsaren bland de misstänkta (enda misstänkta?).

Tycker olika om vad? Att inte människor ska få spekulera fritt tills det att det är fastställt vem som är GM? Eller att det redan är den spekulerade CS som är GM? Eller att det är T som är GM? Så vitt jag vet så har jag inte sagt vad jag spekulerat och vem jag tror det är, så jag förstår faktiskt inte vad du menar.

Jag har ALDRIG smutskastat vare sig T, E eller CS, det får stå för andra. Och jag har då ALDRIG, märk ordet aldrig någonsin gjort ett påhopp på någon av dem!!! Så jag förstår faktiskt inte varför du skriver det här till mig.
2008-04-04, 22:01
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lily83
Inte så mycket nytt, förutom att de säger att tyskans greps i måndags? Var det inte i söndags?

Jo kl.13 i söndags greps C igen.

Jag tycker att det är intressant att följa rapporteringen i tysk media. Ibland framkommer någon ny detalj, sann eller ej. Även om inget direkt nytt alltid kommer fram kan man se hur intresserade tyskarna är av detta mord eftersom artiklarna, i synnerhet i lokala Hannovermedia, nästan alltid ligger som Top Thema och mest lästa det dygnet. Även intressant att se läsarnas kommentarer, i bl a Der Tagesspiegel, där man kan förstå att en del landsmän skäms över att Tyskland sammankopplas med detta vansinnesdåd.

Det finns ju ett aktuellt parallellfall, om än inte ett lika färskt mord, där svensk polis jagar barnamördare (en eller två, föräldrarna) i Finland nu. Bl a gick de ut i finska Efterlyst tidigare i veckan. Där har också mordet som skedde på ett spädbarn i Stockholm väckt uppmärksamhet i finsk media. Jag förstår bara inte vad de skriver...

http://www.flashback.org/showthread.php?t=650334
2008-04-04, 22:05
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Tycker olika om vad? Att inte människor ska få spekulera fritt tills det att det är fastställt vem som är GM? Eller att det redan är den spekulerade CS som är GM? Eller att det är T som är GM? Så vitt jag vet så har jag inte sagt vad jag spekulerat och vem jag tror det är, så jag förstår faktiskt inte vad du menar.

Jag har ALDRIG smutskastat vare sig T, E eller CS, det får stå för andra. Och jag har då ALDRIG, märk ordet aldrig någonsin gjort ett påhopp på någon av dem!!! Så jag förstår faktiskt inte varför du skriver det här till mig.

Nu är det du som inte är läskunnig. På vilket sätt sa jag att du sagt dessa saker? Jag använde ordet "man" och syftade till dom i tråden som mycket väl vet vilka dom är. Vad jag sa var att spekulationerna om T är råare än dom om CS och då är det ändå hon som är inspärrad (av troligen goda skäl) och han som är fri (av troligen goda skäl).

Anledningen till att jag citerade ditt inlägg var att du försvarade det beteendet, inte att du hade det.
2008-04-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Så sant, men även plånboken ska ha blivit stulen och i den bör väl id-kortet ha legat? Historien kanske trots allt ska tas med en nypa salt?

När jag har varit på resande fot har i alla fall jag delat på id-handlingarna så att jag inte har ALLA körkort, pengar, kreditkort, pass i en väska/plånbok. Dvs jag lägger generellt sett mitt körkort någon annanstans för att itne vara helt strandad om jag tappar/blir bestulen på plånbok. Och eftersom CS är en van resenär kanske någon gång förut förlorat pass att hon gör som jag. (Jag gör det efter att ha tappat pass en gång utomlands för att ha något att identifiera mig med om det skulle ske igen...)

Samt - hon kanske ljög för att T skulle förbarma sig. Hon erkände ju för honom att hon ljugit om annat. Han kanske inte specificerade att hon ljög om plånboken i sitt inlägg...
2008-04-04, 22:12
Medlem
http://www.efterlyst.tv3.se/default.asp?menuItem=2&subMenuItem=8&contentItem=3 377

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in