Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här kan man möjligen invända att det faktum att CS sitter häktad berättigar henne till en viss särbehandling.
Jag håller inte riktigt med, jag kan tänka mig att man går i två riktningar samtidigt, dels försöker man samla det som talar för henne som gm i en hög och dels det som talar emot henne som gm i en annan.
Tycker man att mycket talar mot att hon skulle vara gm, då får man presentera och prestera mer än vad man hittills har uppbringat.
Och börjar man konstant att avfärda allt som media säger som struntprat, då förstår jag inte vad man har i diskussionen att göra över huvud taget, då vi inte har så mycket mer till underlag att gå på än medias uppgifter.
För det är väl förhoppningsvis ingen här, som sitter inne med några handfasta bevis och som undanhåller dessa från polisen?
Jag tycker för min egen del att för mycket talar för henne som gm, för att det ska vara en slump.
Citat:
Var hon inte ofta ute och reste? - Att hon skulle ha varit i Arboga flera gånger motsägs av att det saknas säkra vittnesuppgifter till dessa upprepade besök. - Skulle hon kamouflageklädd (mörkklädd, svart huva) ha smugit runt för att reka i kvarteren där hennes tilltänkta offer bodde - samtidigt som hennes mor i januari fått reda på att hon hade cancer och var i behov av sin dotters hjälp? - Har polisen handfasta bevis på hennes närvaro i Arboga i form av telefonlistor? - Har CS alibi för tiden före mordet (eller de dagar som vittnen tycker sig ha sett henne i Arboga)?
Ja, dina spekulationer är lika goda som mina, vilka vittnesmål polisen nu har, framkommer nog när CS är i Sverige, Och om jag inte missminner mig så har polisens
Börje Strömberg pratat om det ska finnas vittnen från olika platser där tyskan ska ha blivit sedd.
Jag har också lagt märke till att polisen har efterlyst vissa vittnen, Vissa efterlysningar har upprepats, andra inte.
Hur ska man tolka det?
Betyder det att de vittnen som bara har efterlysts en eller ett fåtal gånger nu finns registrerade hos polisen för framtida konfrontationer och för kommande rättegång?
Citat:
Då har ju polisen än en gång stora möjligheter att dra felaktiga och förhastade slutsatser.
Onekligen drog polisen en felaktig slutsats vad NJ beträffar, samtidigt som jag är tveksam till några alternativ i dåläget. Man kan ju bara ana vilken folkstorm det hade blivit om NJ varit gärningsmannen och hunnit lämna landet/gå under jorden innan polisen hunnit reagera/agera.
Jag har svårt att tro att polisarbete leder till några nämnvärda stilpoäng. Det är nog inte alls ovanligt att man hinner trampa på många ömma tår innan och om/när den skyldige är gripen.
Citat:
Det som saknas när det gäller CS är hennes egen berättelse.
Ja, det är mycket som saknas. Sen om hennes berättelse leder någon vart, är ju en annan femma, är hon gm, då kan man förvänta sig lögner och bortförklaingar.