2008-05-08, 14:52
  #6805
Bannlyst
När man ser på fallet som utomstående och bara läser medias rapportering så kan man få uppfattningen att polisen har gjort ett ganska stort antal tabbar, att den svenska DNA-analysen har tagit tid osv. Men jag tror att trägen vinner, ett lugnt och metodiskt arbete är alltid bättre än att sitta på fb och leka privatspanare.
T-mobben tror jag vet innerst inne att CS är gärningsmannen men det ska bara stångas för nu är det vår i hagen.
2008-05-08, 14:54
  #6806
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Det skulle troligtvis räcka tillsammans med andra omständigheter som vi inte vet. Indicier i sig kan inte vara fällande men det görs en bedömning av bevismaterialet tillsammans med indicierna och sen finns det ju vittnen dessutom. Det gör att polisen uppfattar bevisläget som starkt.

Om hammaren finns har jag ingen aning om.

Vilka vittnen till händelsen mer än E finns det?
Eller menar du att det finns vittnen i Arboga som sett en oidentifierad man eller kvinna med lustig gång i en mörk huvjacka?
Vet inte men personligen har jag lite svårt med alla dessa vittnen som sett en man som blev en kvinna som blev CS, som slängt saker i ån, bett om en våtservett etc.
Får hoppas att man har mer tillförlitliga vittnen än de som framkommit i tråden/media så lång om man säger så.
Jag kan iofs. ha missat att man har bra vittnen som placerar CS vid huset och på rätt tid. Det spekulerades i de tidigare trådarna om ett barn som skulle sett någon springa från huset, dock framgick inte om barnet sett en man eller kvinna etc.
Någon som vet något mer om det?
2008-05-08, 14:56
  #6807
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
När man ser på fallet som utomstående och bara läser medias rapportering så kan man få uppfattningen att polisen har gjort ett ganska stort antal tabbar, att den svenska DNA-analysen har tagit tid osv. Men jag tror att trägen vinner, ett lugnt och metodiskt arbete är alltid bättre än att sitta på fb och leka privatspanare.
T-mobben tror jag vet innerst inne att CS är gärningsmannen men det ska bara stångas för nu är det vår i hagen.
Ja, egentligen har ju faktiskt inga missar begåtts, sant, för det är ju t ex svårt att hitta dna som inte finns och jag tror faktiskt att det är riktigt så.

Däremot så tycker jag att tiden talar för att de inte har så mycket men det har jag vridit och vänt på 100 gånger senaste timmarna så jag ska inte upprepa mig.
2008-05-08, 15:20
  #6808
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, egentligen har ju faktiskt inga missar begåtts, sant, för det är ju t ex svårt att hitta dna som inte finns och jag tror faktiskt att det är riktigt så.

Däremot så tycker jag att tiden talar för att de inte har så mycket men det har jag vridit och vänt på 100 gånger senaste timmarna så jag ska inte upprepa mig.
Jag tror att det kan vara såhär; polisen har vissa saker som de vet och de har sina indicier. DNA-spår kanske de har, kanske inte, det vet bara de. Jag har inte hört något om hårtussen, betyder det att det är ett bevis då? Troligtvis, eftersom andra spår som har blivit avförda har offentliggjorts. Det polisen söker desperat efter, precis som T-mobbarna, är DNA. Detta tar ju bevisligen väldigt lång tid för dem att analysera, men det är ju bara en spekulation från allas sida. Det är väldigt ofta, för att inte säga alltid, som polisen har mer spår än de läcker till media. Varför skulle de det?
De skulle inte få CS häktad och utlämnad på det viset de fått om den inte haft någon form av bevis. Det är min uppfattning. CS är svinskyldig.
2008-05-08, 15:21
  #6809
Medlem
grisöras avatar
[quote=Marmoth]Jo absolut, men nu har de ju haft henne ett par dagar och än så länge så "samtalar de bra" bara....?

Jag, som lekman, fattar inte varför det, likt ett kortspel, skulle vara så att man satt och höll igen om man hade trumf på hand i form av konkreta bevis?[/QUOTE]

Nej det är inget kortspel. Har man något så konfronterar man henne med det i förhör. "Samtalar bra" är bara nys.
2008-05-08, 15:24
  #6810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej det är inget kortspel. Har man något så konfronterar man henne med det i förhör. "Samtalar bra" är bara nys.

Om nu någon tidigare har tvivlat så står det nu väldigt klart att det är en fruktansvärd tur att du inte är i en position där du skulle ha något som helst inflytande i en polisutredning.
2008-05-08, 15:25
  #6811
Bannlyst
[quote=grisöra]
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jo absolut, men nu har de ju haft henne ett par dagar och än så länge så "samtalar de bra" bara....?

Jag, som lekman, fattar inte varför det, likt ett kortspel, skulle vara så att man satt och höll igen om man hade trumf på hand i form av konkreta bevis?[/QUOTE]

Nej det är inget kortspel. Har man något så konfronterar man henne med det i förhör. "Samtalar bra" är bara nys.
Nej där har du fel återigen. Förhörsmetoden är att det ska skapas ett förtroende mellen förhörsledaren och den misstänkta. Detta är inte onormalt öht. Tänk på att CS var tyst som en mussla väldigt länge, skulle hon frontas i detta läget så kanske hon kniper igen.


Var kommer knarkryktet ifrån, nu när jag ändå har dig på tråden?
2008-05-08, 15:32
  #6812
Bannlyst
[quote=grisöra]
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jo absolut, men nu har de ju haft henne ett par dagar och än så länge så "samtalar de bra" bara....?

Jag, som lekman, fattar inte varför det, likt ett kortspel, skulle vara så att man satt och höll igen om man hade trumf på hand i form av konkreta bevis?[/QUOTE]

Nej det är inget kortspel. Har man något så konfronterar man henne med det i förhör. "Samtalar bra" är bara nys.

Det kan absolut vara så att det "bara" finns indicier att gå på och att polisen hoppas kunna lirka fram ett erkännande. De räknar med att förhören kommer pågå ända in i juni, skulle de spendera en hel månad med att kallprata och försöka lära känna henne om de hade bindande bevis? Det tror inte jag.
2008-05-08, 15:37
  #6813
Medlem
grisöras avatar
[quote=Mariooo]
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra

Det kan absolut vara så att det "bara" finns indicier att gå på och att polisen hoppas kunna lirka fram ett erkännande. De räknar med att förhören kommer pågå ända in i juni, skulle de spendera en hel månad med att kallprata och försöka lära känna henne om de hade bindande bevis? Det tror inte jag.

Instämmer, hade man bindande teknisk bevisning så går man inte tillväga så.
2008-05-08, 15:37
  #6814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det kan absolut vara så att det "bara" finns indicier att gå på och att polisen hoppas kunna lirka fram ett erkännande. De räknar med att förhören kommer pågå ända in i juni, skulle de spendera en hel månad med att kallprata och försöka lära känna henne om de hade bindande bevis? Det tror inte jag.

Har det gått så lång tid?
2008-05-08, 15:41
  #6815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Jag tror att det kan vara såhär; polisen har vissa saker som de vet och de har sina indicier. DNA-spår kanske de har, kanske inte, det vet bara de. Jag har inte hört något om hårtussen, betyder det att det är ett bevis då? Troligtvis, eftersom andra spår som har blivit avförda har offentliggjorts. Det polisen söker desperat efter, precis som T-mobbarna, är DNA. Detta tar ju bevisligen väldigt lång tid för dem att analysera, men det är ju bara en spekulation från allas sida. Det är väldigt ofta, för att inte säga alltid, som polisen har mer spår än de läcker till media. Varför skulle de det?
De skulle inte få CS häktad och utlämnad på det viset de fått om den inte haft någon form av bevis. Det är min uppfattning. CS är svinskyldig.
Självklart finns det mer på CS än vad som stått i media. Annars skulle inte alla hennes överklagningar avslås osv. Så jag håller med dig helt

Och ett tips till alla som påstår att polisen inte har några bevis: Det finns andra sätt att få reda på saker än via media.
2008-05-08, 15:45
  #6816
Bannlyst
[quote=Stormlykta]
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej där har du fel återigen. Förhörsmetoden är att det ska skapas ett förtroende mellen förhörsledaren och den misstänkta. Detta är inte onormalt öht. Tänk på att CS var tyst som en mussla väldigt länge, skulle hon frontas i detta läget så kanske hon kniper igen.


Var kommer knarkryktet ifrån, nu när jag ändå har dig på tråden?
Relationen tycks ju vara väldigt bra mellan C och förhörsledarna enligt deras utsago så varför trippa i bekantskapen med samtal.
C pratar ju här vilket hon inte gjorde pga sina rättigheter i Tyskland.
Jag tror du låser dig till tänkande för att du vill att C ska vara gm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in