2008-04-24, 20:43
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Eller så är hon redan här, i Arboga, på torget...
Man får ÖNSKA...
Ja, kanske det. Ta ett par g-öron med dig och gå dit och kolla. Kanske hungrig efter resan
2008-04-24, 20:45
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men kan inte Kling och Klang från Arboga åka dit och försöka prata med folk istället. Be de fråga om någon har sett en stulen cykel i Skarpnäck. Jag är säker på att 30 % springer som attan och 70 % skulle tycka att det regnade.

Det finns få som golar i Skarpnäck. Varje gång det är utryckning i Skarpnäck kommer poliserna alltid i minst tre bilar. Efter att ha varit där sedan 1988 på deltid och sedan 2001 på heltid fram till 2007 har man lärt sig en himla massa om vad som försigår där. Det är inte guds bästa barn och polisen gör få saker för att ändra på den inställningen.

Undrar varför polisen inte säger något om den beslagtagna jackan från Skarpnäck?

Varför är det så få som inser att ju mer man undersöker de statiska bevisen mot CS desto mindre får man fram något mot henne? Hitills har man fått fram noll.

Snälla kan du länka fakta på att de inte har något på CS
2008-04-24, 20:46
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Javisst, om polisen frågar skall de få en detaljerad redogörelse smat kolla upp via min mobil vart jag befunnit mig sedan 14 mars.

Polisen har inget främmande DNA från brottsplatsen. Det behöver man inte hemlighålla. Skulle CS DNA finns på brottsplatsen är hon knuten dit och då skulle jag inte se annat än fällande dom för dådet. För det finns ingen naturlig anledning till att hennes DNA skulle finnas där.

Polisen har inget DNA som matchar hammaren mot varken CS, E, M eller S. Med tanke på att det borde matcha mot fyra individer och ingen kan kopplas till de så förefaller hammaren osannolikt kunna kopplas till dådet i någon form. Polisen tyckte att man då skulle skicka den till ytterligare analys. Men knappast någon vågar ens ifrågasätta den tunna soppa polisen nu kokar på det man saknar i ingridiensväg. Att man har recept hjälper föga att få soppan smakrik.
Du vet bara att soppan puttrar, men du har ingen aning om vilka ingredienser som finns i kastrullen
Varför vill du inte förstå att varken du eller vi andra vet vad utredningen verkligen visar på?
2008-04-24, 20:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Men kan inte Kling och Klang från Arboga åka dit och försöka prata med folk istället. Be de fråga om någon har sett en stulen cykel i Skarpnäck. Jag är säker på att 30 % springer som attan och 70 % skulle tycka att det regnade.

Det finns få som golar i Skarpnäck. Varje gång det är utryckning i Skarpnäck kommer poliserna alltid i minst tre bilar. Efter att ha varit där sedan 1988 på deltid och sedan 2001 på heltid fram till 2007 har man lärt sig en himla massa om vad som försigår där. Det är inte guds bästa barn och polisen gör få saker för att ändra på den inställningen.

Undrar varför polisen inte säger något om den beslagtagna jackan från Skarpnäck?

Varför är det så få som inser att ju mer man undersöker de statiska bevisen mot CS desto mindre får man fram något mot henne? Hitills har man fått fram noll.
Du efterfrågar ofta källor och nu vill jag att du presenterar dina... Du (och jag) vet inte vad polisen har för information men nu vill jag att du presenterar dina källor som säger att de inte har något på CS!
2008-04-24, 20:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Golar? Finns det ingen tjyheder i Skarpnäck? Det här handlar om mördade barn!
Hittills TROR du att man har fått fram noll....
2008-04-24, 20:55
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du vet bara att soppan puttrar, men du har ingen aning om vilka ingredienser som finns i kastrullen
Varför vill du inte förstå att varken du eller vi andra vet vad utredningen verkligen visar på?

Soppan polisen lagar till är en kastrull på torrkokning. Man har inget och man har tillfört mindre än så till kastrullen.

Om ni andra inte vet vad utredningen visar på varför åberopas då hela tiden om att bevisningen är hemlig så man inte kan veta något säkert om det och ni är lika tvärsäkra på Ts oskuld? Era argument smulas nu sönder lika säkert som en spröd kaka i kakmonstrets mun.
2008-04-24, 20:59
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Soppan polisen lagar till är en kastrull på torrkokning. Man har inget och man har tillfört mindre än så till kastrullen.

Om ni andra inte vet vad utredningen visar på varför åberopas då hela tiden om att bevisningen är hemlig så man inte kan veta något säkert om det och ni är lika tvärsäkra på Ts oskuld? Era argument smulas nu sönder lika säkert som en spröd kaka i kakmonstrets mun.

Tror det är något annat som smulas sönder....... ursäkta
2008-04-24, 20:59
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du efterfrågar ofta källor och nu vill jag att du presenterar dina... Du (och jag) vet inte vad polisen har för information men nu vill jag att du presenterar dina källor som säger att de inte har något på CS!

Istället för att du skall efterfråga mina källor här så rekommenderar jag dig att läsa tidigare i tråden. Där finns det länkar till källorna. Dels en tidningsartikel om att inget främmande DNA finns på brottsplatsen utöver familjen och blåljus. Sedan till en tidningsartikel om att DNA på hammaren från Skavsta inte alls matchade.

Det finns inget som binder DNA till varken dådet eller till brottsplatsen. Vad i detta är det du inte vill förstå eller förlika dig med? Det handlar om statisk bevisning.
2008-04-24, 21:00
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Istället för att du skall efterfråga mina källor här så rekommenderar jag dig att läsa tidigare i tråden. Där finns det länkar till källorna. Dels en tidningsartikel om att inget främmande DNA finns på brottsplatsen utöver familjen och blåljus. Sedan till en tidningsartikel om att DNA på hammaren från Skavsta inte alls matchade.

Det finns inget som binder DNA till varken dådet eller till brottsplatsen. Vad i detta är det du inte vill förstå eller förlika dig med? Det handlar om statisk bevisning.
Och du tror inte teknikerna har undersökt platsen fler gånger efter dessa artiklar
2008-04-24, 21:03
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Jo, det är därför som jag anför att poliserna gjort ett dåligt jobb för att man har ett huvudspår utan att man har lagt alla korten på bordet.

Och det kan ju bero på förhörstaktiska skäl att man gör så.
2008-04-24, 21:04
Bannlyst
Citat:

Dom första sju dagarna var en katastrof för polisens utredning.

Frisläppandet av tyskan blev ett bakslag för utredningen.
Men det är inte det enda.
Flera omständigheter och misstag under de sju första dagarna efter morden i Arboga har gjort att man nu desperat behöver nå ett genombrott.
– Det bästa är om vi får en teknisk bevisning som binder henne till brottsplatsen eller ett vittne som binder henne dit, säger polisprofessorn Leif GW Persson.

Länk till detta:
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1095573/polisen-i-krismote-efter-alla-misstag
2008-04-24, 21:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Men du glömmer en väldigt viktig sak nu. Vi vet inte vad utredningen visar...
Vi vet bara att T och NJ är avförda från uredningen och vi tror att skälen till det är fullgoda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in