Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Om du nu anser att det är en öppen fråga om det är CS eller T som är gärningsman, och du anser att häxjakten mot CS bör upphöra; Tycker du inte då också att er häxjakt mot T måste upphöra? Var ligger skillnaden?
Att du sen anser att dom båda är lika troliga som gärningsman visar på att du inte kan ta emot information och behandla den på ett vettigt sätt.
I går fick vi uppgifter om att T's bil är genomsökt och att han "synats in på bara skinnet". Vad kräver ni för att avskriva honom?
Du läser som en kratta.
Jag anser att alla skall undersökas grundligt. T blev avförd efter två timmar. Hur kommer det sig att CS inte blev grundligt genomkollad under bara 2 timmar? Varför riktade sig polisen in på NJ på natten och höll honom i två dygn? Hur kom det sig att man intresserade sig för CS? Vem kom med det anonyma tipset om en kvinna? Vem förde polisen på spåren till CS?
Har du någon hum om källkritiskt granskande?
Just nu är T hos E och hon är inte riktigt vaken. När hon sover kan han med enkelhet suggestera in i henne i sovande tillstånd om att det var CS som attackerade. Vad skulle hennes vittnesmål vara värt i ett sådant fall? Om du har läst historia i grundskolan och varit uppmärksam om de svenska häxprocesserna så är du också medveten om hur barnen kunde vittna om häxerier. Jag skulle helst velat hålla T från E och inte låtit E fått ha ensamkontakt med familjen utan polis närvaro.
Det och mycket annat gör att jag misstror att den utredning som pågår kommer att få någon fälld för dådet. Det har ghjorts för många misstag och det fortsätter att ske.
När skall du och andra som är så övertygande om enbart CS skuld att inse att utredningen innehåller för tunt stoft än ås länge?