Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Tja! Hade du känt Palme väl och under en greklandsvistelse haft en kort kärleksrelation med honom, sedan när han hade gjort slut, då hade du flyttat till Sverige för att få vara nära honom.
När han återigen avvisat dig, då hade du försökt ta livet av dig och dagen efter Palme-mordet hade du lämnat landet men först efter att ha blivit fråntagen din Colt Python 357, ja, då hade nog även du varit misstänkt på sannolika skäl för mordet på Palme.
Nä, jag hade en kärlekshistora med Palme på Maldiverna 1942 medan Mongolsika tredje Atlantflottan genomförde sin landstigning av Sudans stränder under trycket av fjärde Schweiziska Stilla havsflotta. Sedan gjorde jag slut, sedan kom han till Sverige. Så häcklade han mig så mucket att han blev statminister.
Nä, flygplatspolisen på Arlanda tog inte från mig min Colt 357:a, eller min Uzi, innan jag flög ut ur landet till Uppsala. Men däremot tog de min nagelsax då den kunde användas som vapen sa de.
Men skämt åtsiodo. För att få någon fälld för ett brott krävs det mer än "sannolikt", "kan ha varit", "kan ha haft", "kan ha setts", "kan ha förekommit". Jag tror ingen domare vill skriva "Kan kanske sannolikt dömas till tre år".
Jag tycker polisen är ute på ganska skör is fortfarande.