2008-05-05, 22:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vem har tipsat polisen om CS då? Det var inte t, och du dementerade när jag trodde det kunde vara SL. Det kom någon annanstans ifrån svarade du. Jag antar att du vet varifrån? Någon måste fått polisen att kolla upp CS, eller hur? Sen vad de sett som stalking? har hon besökt hans blogg? är det stalking? Hon kan knappast ha hållit på och ringt, mailat mm då han inte märkt något.
Jag har skrivit det här tidigare, men när NJ hade anhållits meddelade polisen att han förnekade att han hade utfört gärningen, och hade en alternativ teori om hur det hade gått till. Och polisen verkar ha riktat in sig på CS mycket kort tid efter NJ:s frisläppande.

Så svaret på dina frågor kan mycket väl vara NJ.
2008-05-05, 22:34
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag har skrivit det här tidigare, men när NJ hade anhållits meddelade polisen att han förnekade att han hade utfört gärningen, och hade en alternativ teori om hur det hade gått till. Och polisen verkar ha riktat in sig på CS mycket kort tid efter NJ:s frisläppande.

Så svaret på dina frågor kan mycket väl vara NJ.

Man kan ju fråga sig om NJ och CS stötte på varandra när de stalkade sina ex? T verkar ju inte ha varit medveten om stalkingen från CS men NJ visste om den??
2008-05-05, 22:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
T påstår att han aldrig svarade henne? De kanske stämmer, men det låter inte så på Himod.
Que? Ingenting som himod har skrivit kan väl tolkas som att T skulle ha svarat på "adoptionsmailet" heller?
2008-05-05, 22:49
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Man kan ju fråga sig om NJ och CS stötte på varandra när de stalkade sina ex? T verkar ju inte ha varit medveten om stalkingen från CS men NJ visste om den??

NJ känner till CS "stalking" av T och presenterar den för polisen. T känner inte till den? Ljuger T för polisen?
2008-05-05, 22:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Que? Ingenting som himod har skrivit kan väl tolkas som att T skulle ha svarat på "adoptionsmailet" heller?
Citat:
Ursprungligen postat av himod
/.../ Mailet, som till viss del är censurerad (mailadresser, IP etc), skickades av CS till T. I mailet utger hon sig för att vara Adoptivfadern till det påhittade barnet. T verkar ha "köpt" denna information, ovetandes om att mailet är skickat från en IP som är knuten till en accessrouter i Skarpnäck.
T har enligt himod svarat på mailet.
2008-05-05, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
NJ känner till CS "stalking" av T och presenterar den för polisen. T känner inte till den? Ljuger T för polisen?
Det är ju märkligt om NJ känner till mer om Cs stalking än "offret" T själv.
Då kan man fråga igen hur alla i Ts omgivning kunnat ha känning om detta utan att informera Herr T om denna långvariga plåga. Inte kunde väl kompisarna vart inne i Ts dator och hackat..eller?
2008-05-05, 22:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag upprepar så att alla här har klart för sej vad du egentligen står för, och att all din sk "medkänsla" bara är en bluff, och att ni inte drar er för NÅGOT när det gäller att slå på en meningsmotståndare.
Jag antar att resten av Arbogagänget inklusive wildone och Letharion också tycker att detta är okej.
For the record, så tycker jag att det var en fullt rimlig behandling av dig. Det här handlar inte om CS kontra T eller om "olika åsikter". Det handlar om hur man förhåller sig till rimligheten i olika scenarier. T-mobbarna, vari jag inkluderar dig, har konsekvent åsidosatt varje djävla samlad rimlighetsbedömning, för att kunna köra fram era förflugna teorier. Ni har konsekvent, på sant pseudovetenskapligt manér, bara betraktat ett indicium för CS skuld i taget, och skitit i den samlade bilden - vari ofrånkomligen ingår att CS har häktats på sannolika skäl vid ett vid det här laget högst påtagligt antal olika häktningsförhandlingar. Ni har vidare konsekvent utgått från principen "absence of evidence is evidence of absence". Eller, med andra ord: ni har tagit det för fullständigt självklart att polisen inte har ett mikrogram mer bevis på CS än vad de har gått ut och vidgått i media - trots att det blir rätt svårt att förklara de många omhäktningarna på sannolika skäl under det antagandet.

Bara som ett exempel: Hur många tusen inlägg som har skrivits för att, enbart med okunnighet som bas, få det till att T visst skulle ha haft tid att begå morden, när polisen högst uppenbart har dragit slutsatsen att han inte hade det, ids jag inte räkna, men att vart och ett av dem har varit fullständigt värdelöst, och inte fört fram tråden en millimeter, står fullständigt självklart.

Och handskas man så lättvindigt med bevis och logik som ni T-mobbare har gjort, då får man faktiskt finna sig i att någon till slut påminner en om vafan det här egentligen handlar om.

Och jag måste vidare säga att jag är djupt bekymrad över de "knarkrykten" som dyker upp nu, så sent i denna synnerligen intensiva tråd. Om de hade någon som helst substans, varför dök de inte upp på en gång?

Du kan ju ta det som ett tecken på det varumärke du och de andra T-mobbarna har jobbat ihop till här i tråden, att jag anser att den enskilt klart mest sannolika ursprunget till de där ryktena är att SingleStar, grisöra, du eller någon annan av T-mobbarna har smäckt ihop detta själv ifrån tunn luft.
Senast redigerad av Hamilkar 2008-05-05 kl. 23:12. Anledning: Komplettering av ofullständig mening
2008-05-05, 23:00
Medlem
Irriterads avatar
Citat:

Och var vet du det från? Att NJ känner till CS?
2008-05-05, 23:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
NJ bör genom E ha hört talas om CS och nämner henne som ett uppslag. - Var det inte också precis i inledningsskedet som hårtussen var på tapeten och sades härröra från en kvinna? - Varken NJ eller T har kopplat ihop CS och stalking. Betr. T har han inte känt sig förföljd på det sätt man vanligen förknippar med stalking. - Nej, T synes inte ljuga om detta; efterhängsna tjejer finns det f.ö. gott om.
2008-05-05, 23:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Citat:
Ursprungligen postat av himod
/.../ Mailet, som till viss del är censurerad (mailadresser, IP etc), skickades av CS till T. I mailet utger hon sig för att vara Adoptivfadern till det påhittade barnet. T verkar ha "köpt" denna information, ovetandes om att mailet är skickat från en IP som är knuten till en accessrouter i Skarpnäck.
T har enligt himod svarat på mailet.
Om du menar att det ovanstående citatet från himod skulle innebära att T skulle ha svarat på mailet, så har du, för allt vad jag kan begripa, missuppfattat. Att T åtminstone övervägde att köpa det framgår ju redan av postningen på familjeliv. Om han verkligen hade skickat ett svarsmail, borde detta rimligen ha varit tillräckligt "hot stuff" för att inkluderas i "the complete edition" av mailen som cirkulerade i PM.

Och det gjorde det inte.
2008-05-05, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Det var det bästa jag har läst på flera minuter. Den här maffian som försöker trycka till de normala användarna enbart för sitt eget höga nöjes skull har inget i tråden att göra.
Att de är ute efter att provocera är ganska tydligt, jag har väldigt svårt att förstå hur de kan sitta och diktera ihop sina grundlösa teorier av luft och vatten. Och ett stänk av sin egen fantasi. Skamligt att det sitter användare i en kriminaltråd och inte jobbar för offrens bästa.
Alla vill väl att den rätta gm ska sättas dit men som nu är så verkar polisen ha byggt upp sin misstanke endast på indicier. Det är de vi "T motståndare" ifrågasätter och det gör även C advokat.
2008-05-05, 23:16
Bannlyst
Citat:
Om du menar att det ovanstående citatet från himod skulle innebära att T skulle ha svarat på mailet, så har du, för allt vad jag kan begripa, missuppfattat. Att T åtminstone övervägde att köpa det framgår ju redan av postningen på familjeliv. Om han verkligen hade skickat ett svarsmail, borde detta rimligen ha varit tillräckligt "hot stuff" för att inkluderas i "the complete edition" av mailen som cirkulerade i PM.

Och det gjorde det inte.
Men allt som grävts fram har ju inte kommit till vår kännedom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in