2008-04-05, 21:00
  #1621
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Lika osannolikt som de flesta andra scenarier som framställts, men omöjligt är det inte.

På vilket sätt är det osannolikt? För att det är polisens mest sannolika motiv?
2008-04-05, 21:02
  #1622
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Då får vi något som kallas cirkelbevisning.

Du menar att om man har flera ledtrådar som pekar mot samma gm är det cirkelbevisning? Fel.
2008-04-05, 21:03
  #1623
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jaså, kan du länka till vart det står att hon hamnade på film. Det enda jag har läst är att polisen tror hon kan finnas på film.

Men nu ber jag dig komma med ett bevis på att de har henne på film. Så smit inte undan och gör en smålandtintin som flydde med svansen mellan benen.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10679895&postcount=1545

jag har kontakter på skavsta som bekräftat att området där hammaren togs är bevakat med kameror. och att denna har filmats. smitter inte med svansen mellan benen, har kött på benen för mina svar. du har aldrig såvitt jag vet, kommit med belägg för dina uttalanden som mer låter som en dålig b-film. inte för jag anser att jag ska behöva förklara mig för någon om detta. men ja hammaren och dess ägare är filmad.
2008-04-05, 21:05
  #1624
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
hur man vet att hon lämnade en hammare?? jag vet inte om du kan läsa eller inte vill förstå men hon hamnade på film vid tidpunkten med hammaren. så bevis där saknas det inte, däremot verkar du ha svårt att förstå dom.

Är det bekräftat att hammaren tillhör tyskan? När i såna fall?
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1850&pageversion=1.html
2008-04-05, 21:05
  #1625
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jaså, kan du länka till vart det står att hon hamnade på film. Det enda jag har läst är att polisen tror hon kan finnas på film.

Men nu ber jag dig komma med ett bevis på att de har henne på film. Så smit inte undan och gör en smålandtintin som flydde med svansen mellan benen.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10679895&postcount=1545

Jag får en känsla av att du har bra mycket mer att bevisa än någon annan på forumet, du backar upp flertalet av dina teser med påståenden av att det INTE står i media och således vet inte polisen något om det. Så jag vet inte.. det gamla ordspråket "du ska inte kasta sten i glashus" kommer osökt upp på näthinnan
2008-04-05, 21:07
  #1626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jaså, kan du länka till vart det står att hon hamnade på film. Det enda jag har läst är att polisen tror hon kan finnas på film.

Men nu ber jag dig komma med ett bevis på att de har henne på film. Så smit inte undan och gör en smålandtintin som flydde med svansen mellan benen.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10679895&postcount=1545

Kanske jag har missuppfattat det, men jag uppfattade det som om att hon filmades på Skavsta. Det spelar dock inte någon större roll, eftersom hon måste ha identifierat sig på något sätt inför flygningen, så man kan konstatera att hon var där.

Flygplatspersonal minns troligen att de har plockat en hammare av en kvinna som motsvarar C. De plockar ofta hammare och andra föremål, så just när det hände reagerade de troligen inte särskilt, men fallet har ju varit oerhört omskrivet och polisen har varit där och då kan de dra sig kvinnan till minnes.

Hammare etc som omhändertas på Skavsta läggs i en behållare. Polisen har varit där och hämtat hammare som de bedömer kan vara aktuella. Just nu pågår analys av den hammare som polisen bedömer kan vara mordvapnet. När analysen är klar får vi mer underlag.
2008-04-05, 21:09
  #1627
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
hur man vet att hon lämnade en hammare?? jag vet inte om du kan läsa eller inte vill förstå men hon hamnade på film vid tidpunkten med hammaren. så bevis där saknas det inte, däremot verkar du ha svårt att förstå dom.

Välkommen mystique! Har du sett filmen? Var den bra? Det skulle förvåna mig väldigt mycket om det existerar en film som visar cs lämna över en hammare i säkerhetskontrollen.
2008-04-05, 21:11
  #1628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Vad är motivet till att döda två hjälplösa barn med hammare?
De liksom E stod i vägen för CS förhållande till T. Alltså ska de bort.
2008-04-05, 21:15
  #1629
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jaså, kan du länka till vart det står att hon hamnade på film. Det enda jag har läst är att polisen tror hon kan finnas på film.

Men nu ber jag dig komma med ett bevis på att de har henne på film. Så smit inte undan och gör en smålandtintin som flydde med svansen mellan benen.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10679895&postcount=1545

Bara för att man ger upp på dig betyder inte att man konstaterat att du har rätt. Man bara inser att vissa är ohjälpligt korkade.

Den där länken bevisar dock inte på något sätt att tintin dragit med svansen mellan benen. H*n samlar nog bara ny energi.
2008-04-05, 21:16
  #1630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
så C och T har aldrig knullat ?

Jo, så verkar det ha varit.

Men ett triangeldrama förutsätter som sagt att en part har interagerat med två andra, eller att alla tre har interagerat.

I det här fallet verkar det som om T och C har interagerat, i en relation som avslutades innan T började interagera med E.

Därmed har vi 2 olika fall där 2 personer interagerar i 2 skilda förlopp, eller om man vill säga det på annat sätt, 1 person som interagerar med 2 olika personer i 2 tidsmässigt skilda förlopp Det är inte ett triangeldrama.
2008-04-05, 21:20
  #1631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
De liksom E stod i vägen för CS förhållande till T. Alltså ska de bort.

Eller också var E det primära målet för C:s attack.

Barnen var tätt intill mamma, som 1- och 3-åringar brukar vara. De började illvråla när deras mamma attackerades, som små barn tenderar att göra i den situationen, och attacken mot dem var för att försöka få tyst på dem.
2008-04-05, 21:26
  #1632
Bannlyst
Strunta i min svans!

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men nu ber jag dig komma med ett bevis på att de har henne på film. Så smit inte undan och gör en smålandtintin som flydde med svansen mellan benen.

Vi icke-troll har även ett riktigt liv. Mellan vems ben jag har min svans ska du strunta i.
Jag lyckades ju belägga ett fel: Att du påstod att de som begår brott ALLTID funderar ut hur de ska slippa eller få mindre straff.
Detta är givetvis inte sant.
Du skrev på ett annat ställe att polisens bevisning är mindre än ett vakuum. Det bör innebära att de inte har någon bevisning alls.
Detta är givetvis inte heller sant.
Eller kanske menar jag fakta enligt din definition?

För övrigt har du struntat i att svara på två frågor jag ställt.
1. Om polisen får fram DNA, övervakningsbilder och vittnen, kommer du tror på det då, eller tror du det är en del i sammansvärjningen för att sätta dit CS. Tror du på ett erkännande?
2. Vill du verkligen att Arboga ska förstöras? Cicero var väldigt bokstavlig när han sade det samma om Carthago.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in