Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
En person har redan erkänt att han var på plats för dådet innan blåljusfolket kom. Det var den första person polisen satte handfängsel på.
Det jag menar är poängen är att om man nu inte ska tro polis/press i det ena fallet (CS) så varför tro på dem i det andra? Varken du eller jag var där, du har valt att TRO att T var på platsen men inte synats tillräckligt i sömmarna, jag har valt att TRO att CS är gm!
F ö finns det nog flera Arboga bor som inte har ett alibi som håller, tillika Stockholmare för det har vi ju sett hur enkelt det varit att bara resa förbi...
MEN, polisen har, via statestiken, tittat på de som är vanligast som gm, när de föll bort fanns det en annan persom med motiv. Polisen kan rimligtvis inte förhöra hela landet, hela europa, de måste titta på någon som i alla fall har tillstymmelse av motiv (ja, det kanske finns flera med motiv men de har jobbat på bred front..) När CS då dök upp märkte de snabbt att det fanns flera underliga saker som de var tvungna att se närmare på, under resans gång har de hittat mer o mer saker som stämmer in, o mer kommer!