2008-04-02, 19:20
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Exakt hur sa Västmanlandspolisen i Efterlyst-studion drygt tre dygn efter mordet nu? Han som efterfrågade buss- och tågresenärer. Gällde det enbart sträckan Arboga-Stockholm?

Uppgifterna i Ekot att det var Skavsta som inte kopplat hammaren till mordet och när de gjorde det kontaktade de polisen är det som förbryllar mig. Dagens eko är inte slaskpressen. Då är det lätt att undra varför polis ej har varit och kollat Skavsta själva, om de nu fått ut passagerarlistor direkt. Eller ljuger Skavsta, och isåfall av vilken anledning, spela försenade hjältar?

Det sägs att polis läser i detta forum, konstigt
24 Mars kl 01.52 #3496 skrev jag om Skavsta flygplats
25 Mars kl 15.31 #4568 -"-
29 Mars kl 23.28 #7823 -"-

Och jag vet att fler nämde Skavsta. Varför kollar man inte? alt bra på att tysta ner?
2008-04-02, 19:21
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
T blev avförd efter två timmar.
Han hade väl ett alibi som höll.

Citat:
Hur kommer det sig att CS inte blev grundligt genomkollad under bara 2 timmar?
Hon hade väl inget alibi som höll.

Hur jävla svårt ska det va att fatta?
2008-04-02, 19:23
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Det sägs att polis läser i detta forum, konstigt
24 Mars kl 01.52 #3496 skrev jag om Skavsta flygplats
25 Mars kl 15.31 #4568 -"-
29 Mars kl 23.28 #7823 -"-

Och jag vet att fler nämde Skavsta. Varför kollar man inte? alt bra på att tysta ner?
1. Dom hade kanske redan kolla. Tar nog bara ett par minuter att fråga ryan air om de har henne på sina passagerarlistor
2. Dom säger oxå att de haft vapnet "en tid"
"Polisen har haft vapnet under en tid men har inte velat gå ut med uppgifter eftersom det varit oklart om den misstänkta kvinnan skulle komma att släppas.
– Tidigare så har vi inte velat berätta så mycket. Detta med tanke på om hon skulle släppas på fri fot. Risken fanns att hon skulle hålla sig undan om hon visste att vi har jättemycket bevis mot henne. "
2008-04-02, 19:24
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud

Hur många i Arboga under kvällen har ett alibi som håller? Varför har inte dessa anklagats av polis och åklagare på samma grund för?
2008-04-02, 19:26
Medlem
Lily83s avatar
Någon frågade i tråden hur det kommer sig att de avfärdade tipset med en kvinlig GM när någon hade ringt in det. Gjorde dom det? Vad jag vet så har polisen sgt att de haft CS som misstänkt från dag 2 och det kom ju uppenbarligen inte från T eftersom han inte ens hade koll på att hon förföljde honom.
2008-04-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phreud

Förstår inte heller... Envishet som en riktigt seg åsna med skygglappar. Det kvittar ju vad som kommer fram i slutändan, T har ju redan manipluerat E till sitt vittnesmål och redan tidigare manipulerat CS att genomföra dådet (typ Helge Fossmo och barnflickan). Källkritik!? Haha, tillåt mig gapskratta. Vissa härinne tror de är världens bästa kriminalprofessorer med betydligt mer professionell erfarenhet och kunskap än polisen själva.... Visst, jag säger inte att inga misstag skett under utredningen... Men jisses, det borde finnas några gränser! Det förstör hela tråden. Vi kan lika gärna börja försöka sätta dit t.ex. SingleStar för dådet, ungefär lika sannolikt att hon är mördaren som T.
2008-04-02, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det finns nog ingen film, men fin-fina vittnesmål från säkerhetspersonalen på Skavsta, som säger sig minnas händelsen

Ingen tycks veta eller minnas innan herr polis kommer till plats.
T hade ingen aning om att han stalkades i över ett år innan polisen berätta detta för honom.

Säkerhetspersonalen tycks ha lidit av minnesförlust över hammaren i två veckor innan polisen tala om att detta är mordvapnet.

Får se nu om polisen får tag på den efterlyste gamle mannen på något demensboende och kan tala honom till rätta att en vän sätt C i arboga.
2008-04-02, 19:28
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men varför checkade hon inte in hammaren med resväskan i bagageutrymmet!? Varför ha den med i handbagaget? Hur dum får man vara....
kanske hade hon ingen resväska bara ryggsäck
kanske hon lyckats resa med samma hammare (om det har nåt med arkeologi att göra) förut
kanske var hon för snål att checka in bagage (tar inte RyanAir extra betalt då)

hur som helst om säkerhetspersonalen tar en liknande vapen (som kan eventuellt användas för våld ombord) borde det DOKUMENTERAS!!! det är inte nån nagelfil förfan
2008-04-02, 19:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
En person har redan erkänt att han var på plats för dådet innan blåljusfolket kom. Det var den första person polisen satte handfängsel på.

Det jag menar är poängen är att om man nu inte ska tro polis/press i det ena fallet (CS) så varför tro på dem i det andra? Varken du eller jag var där, du har valt att TRO att T var på platsen men inte synats tillräckligt i sömmarna, jag har valt att TRO att CS är gm!

F ö finns det nog flera Arboga bor som inte har ett alibi som håller, tillika Stockholmare för det har vi ju sett hur enkelt det varit att bara resa förbi...
MEN, polisen har, via statestiken, tittat på de som är vanligast som gm, när de föll bort fanns det en annan persom med motiv. Polisen kan rimligtvis inte förhöra hela landet, hela europa, de måste titta på någon som i alla fall har tillstymmelse av motiv (ja, det kanske finns flera med motiv men de har jobbat på bred front..) När CS då dök upp märkte de snabbt att det fanns flera underliga saker som de var tvungna att se närmare på, under resans gång har de hittat mer o mer saker som stämmer in, o mer kommer!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-02 kl. 19:34.
2008-04-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Ingen tycks veta eller minnas innan herr polis kommer till plats.
T hade ingen aning om att han stalkades i över ett år innan polisen berätta detta för honom.

Säkerhetspersonalen tycks ha lidit av minnesförlust över hammaren i två veckor innan polisen tala om att detta är mordvapnet.

Får se nu om polisen får tag på den efterlyste gamle mannen på något demensboende och kan tala honom till rätta att en vän sätt C i arboga.

Vi får ju verkligen hoppas att personalen i Skavsta reagerade tidigare än efter två veckor! Bara att det inte läckt ut... Annars kan man ju verkligen ifrågasätta deras både IQ och slutledningsförmåga...
2008-04-02, 19:29
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort

Men varför checkade hon inte in hammaren med resväskan i bagageutrymmet!? Varför ha den med i handbagaget? Hur dum får man vara....
Hon kanske bara hade handbagage. Ryanair tar extra betalt för varje
incheckat kolli. Hon åkte lätt packad!
2008-04-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
kanske hade hon ingen resväska bara ryggsäck
kanske hon lyckats resa med samma hammare (om det har nåt med arkeologi att göra) förut
kanske var hon för snål att checka in bagage (tar inte RyanAir extra betalt då)

hur som helst om säkerhetspersonalen tar en liknande vapen (som kan eventuellt användas för våld ombord) borde det DOKUMENTERAS!!! det är inte nån nagelfil förfan

Men om hon är en någorlunda "smart" mördare, så borde hon väl ha kostat på sig ett bagage

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in