2008-04-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag tycker mig mest se fragment man försöker bygga upp något av. Tycker det hela är så vansinnigt styrt in på ett enda spår.

Som man letar finner man.
Det må så vara men om alla skärvorna till slut blir en kruka så lär det ju vara en kruka. Därefter kan man ju tvivla på om krukan ser ut som en kruka eller om den ser ut som något annat, men krukor som ser ut som krukor brukar vara krukor.
2008-04-02, 17:16
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Han pratade om hammare/yxa
Jag skrev i min första post att det var en hammare som hade använts för att utföra dåden, det såg redan de första personerna på plats.

Jag tror inte så många kommenterade att just hammaren var fel, men det som folk reagerade emot var att han gick ut och sa att den hittades tidigt och att dna tester visat att det inte fanns något DNA från CS på den. Dessa uppgifter var inte korrekta.

Det tillsammans med felaktiga uppgifter om t.ex anåhållningen av annan person och att E skulle ha varit vaken dagarna efter dådet ledde till misstro. Så även om hammaren nämndes från honom (om han var först, eller om jag var det eller annan låter jag vara osagt) så är det inte just den informationen han fått kritik för, och kritiken är befogad då mycket av informationen är falsk. Jag anser inte att någon upprättelse behövs och de flesta här i tråden har vetat länge att det var en hammare som använts.

Det som är bra i det här fallet är att många små pusselitar börjar falla på plats och att vi förhoppningsvis nu slipper en hel del av olika konspirationsteorier som dykt upp.

Som vi flera sagt tidigare så har polisen fler pusselbitar och att de haft delar av dessa ett bra tag nu, även om folk här verkar tro att polisen inte gjort något sedan dådet.

Edit: tillägger att det kan ha varit fingeravtryck från CS som saknades enligt Jackass och inte nödvändigtvis DNA som jag skriver ovan. Det förändrar dock inte resten av inlägget.
Ok, har läst hela tråden också... Han pratade fingeravtryck. Mitt fel att jag blandade ihop. Är irriterad på inlägg som bara rapar samma sak hela tiden, sen hoppar jag i galen tunna själv. Ojoj så klantigt. Men jag vill bara väl, om det är förmildrande
Men hammaren har hittats!!!! Och det är inga problem att lägga en hammare i innerfickan, om det är hammare modell mindre som föreslagits tidigare. Bara att lägga skaftet uppåt. Eftersom jag tror att CS inte agerat som en som planerar BROTT så har hon lagt den i fickan och där har den legat. Men om hon stoppat den i sin resväska om hon hade någon så förstår jag inte.
2008-04-02, 17:16
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Polisen har haft vapnet en tid.

De fick det i måndags vad jag har förstått. Skavsta flygplats kopplade inte hammaren till morden förrän då, enligt kvartifem-ekot, och ringde polis. Hade polisen gått ut med flyktväg tidigare hade Skavsta förhoppningsvis reagerat tidigare. Men ändå, en hammare i handbagaget! Efter nya "terrorreglerna"!

http://metro.se/se/article/2008/04/02/12/0255-42/index.xml

edit:
Naturligtvis skulle polisen ha sökt igenom Skavsta tidigare. Hur många flygplatser i området flyger till Hannover med omnejd? Polisen borde ju ha fått fram C från passagerarlistor omgående och sett varifrån hon flög. Otroligt!
Senast redigerad av Tuesday 2008-04-02 kl. 17:20.
2008-04-02, 17:17
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1107964/polisen-overtygad-det-ar-ratt-vapen

Polisen har haft vapnet en tid.

SingleStar: Varför vägrar du se sanningen? Om det låter som en gris, ser ut som en gris och luktar som en gris, är det då en gris eller en anka?

Jag skiter faktiskt i sanningen för den är alltid subjektiv. Det får vara din ledsyn. Jag vill ha fakta. Inte några uppdiktade historier som tillrättaläggs för att det skall passa trollens mönster.

Hela utredningen om det som hände i Arboga visar bara vilken erbarmerlig polis som finns i Sverige. Det skulle inte förvåna mig om det polisen har inte kan leda fram till en fällande dom och efter det kommer polisen inte bry sig för man ser det som polisiärt uppklarat.
2008-04-02, 17:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumaz
OT:

Och med kraft slår du huvudet på spiken och adresserar med precision ditt eget och alla andra trolls medverkan i dessa tre trådar.

OnT: Jag tycker det är något vanskligt att fundera över motivet till att CS försökt ta med hammaren på flyget. Hela hennes beteende och mycket av det hon gör är, sedan veckan innan händelsen och fram till nu, präglat av den irrationalitet som kännetecknar någon i hennes befintliga psykiatriska tillstånd. Jag menar, varför gå med på att få sitt DNA analyserat men i nästa stund vägra prata med polisen.

PS. Tack Hamilkar och ni fåtal andra vars inlägg är oaser i denna ökentråd av idiotiska kommentarer. DS

Jag kan inte rå för att du och andra troll så kraftigt motsätter er att man kräver fakta om allt i relation till händelserna i Arboga. Du kanmske motsätter dig en rättegång också och tycker man kan dömas på de grunder som hitills har presterats.
2008-04-02, 17:21
Medlem
Hade polisen bråttom när de författade sitt pressmeddelande eller .-)

Tisdag den 18 april... Hmmmm, då har hon ju inte flugit till Tyskland än i så fall :-)
2008-04-02, 17:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
De fick det i måndags vad jag har förstått. Skavsta flygplats kopplade inte hammaren till morden förrän då, enligt kvartifem-ekot, och ringde polis. Hade polisen gått ut med flyktväg tidigare hade Skavsta förhoppningsvis reagerat tidigare. Men ändå, en hammare i handbagaget! Efter nya "terrorreglerna"!

http://metro.se/se/article/2008/04/02/12/0255-42/index.xml

edit:
Naturligtvis skulle polisen ha sökt igenom Skavsta tidigare. Hur många flygplatser i området flyger till Hannover med omnejd? Polisen borde ju ha fått fram C från passagerarlistor omgående och sett varifrån hon flög. Otroligt!

Jag gillar kommentarerna i artikeln.

– Det är ett hammarliknande föremål. Jag har inte sett det själv, men det sägs vara en hammare, säger chefsåklagaren till TT.

Det sägs vara en hammare. Men vad gör man om det inte är det?

Polisen tror att den för mordet misstänkta kvinnan flög till Bremen i Tyskland från flygplatsen den 18 april, dagen efter mordet.

Polisen tror, d.v.s. man vet inte. Det säger relativt mycket om att polisen ännu famlar i blindo. Den här utredningen ser ut att bli ett svart kapitel i det svenska rättssamhället historia. Tillsammans med JKs rapport om felaktigt dömda så kan man börja fundera vad det här rättsamhällets har skapats för.

Men tydligen så vill trollen att man inte får efterfråga fakta och bevis.
2008-04-02, 17:34
Bannlyst
Jag trorinte på CS skuld. Det verkar osannolikt på alla sätt och vis. Argumentationen för och emot är redan känd och behöver inte upprepas igen.
LÅt oss alla vara eniga om att om ingen DNA från CS hittas så måste polisen släppa henne och börja lägga ner arbetet på att hitta den verklige gärningsmännen.
Fortsatt diskussion blir fram till dess tämligen ointressant om inte någon har fått nys om nya fakta i saken.
Problememt som jag ser det är att de svenska myndigheterna lagt prestige i detta och bestämt sig för att CS är gm. Ett justitemord är ingen omöjlighet här
2008-04-02, 17:36
Medlem
Tuesdays avatar
Tryckfelsnisse/slarvig korrekturläsare kan vi inte belasta polisen för, eller stod det 18 april även i polsens pressmeddelande?

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar, som citerar Metro
Polisen tror att den för mordet misstänkta kvinnan flög till Bremen i Tyskland från flygplatsen den 18 april, dagen efter mordet.

Återigen, helt sanslöst om de inte har kartlagt C:s flyktväg. Vi har spekulerat i tåg och bussar tidigare. Nu visar det sig att hon har åkt flyg. Det kanske var tyska polisen som kollade upp det? Även Ryanair har väl passagerarlistor?
2008-04-02, 17:36
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag gillar kommentarerna i artikeln.

– Det är ett hammarliknande föremål. Jag har inte sett det själv, men det sägs vara en hammare, säger chefsåklagaren till TT.

Det sägs vara en hammare. Men vad gör man om det inte är det?

Polisen tror, d.v.s. man vet inte. Det säger relativt mycket om att polisen ännu famlar i blindo. Den här utredningen ser ut att bli ett svart kapitel i det svenska rättssamhället historia. Tillsammans med JKs rapport om felaktigt dömda så kan man börja fundera vad det här rättsamhällets har skapats för.

Men tydligen så vill trollen att man inte får efterfråga fakta och bevis.
Läs orgionalet istället innan du utallar dig om vad polisen "tror" eller "vet":
"På tisdagen den 18 april lämnade den misstänkta 31-åriga kvinnan Sverige med flyg till Bremen vid 17.30-tiden. Hon fick då lämna ifrån sig det misstänkta föremålet."
http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12 123974
2008-04-02, 17:46
Medlem
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=746994

Så nu anser de sig rätt så säkra i alla fall.
2008-04-02, 17:51
Medlem
Caties avatar
Citat:
Hon kanske inte alls ville ha T, utan ville bara straffa honom. Att "förlorar jag dig som jag är så kär i så ska jag se till att du förlorar det du håller kärt, så du får veta vad förlust är"...

Jag tror nog också som du, att hon åenasidan ville straffa. Det här var nog ingen ilska som var riktad åt barnen utan det var antagligen T hon ville komma åt. Men åandrasidan håller jag inte med dig om att man inte vill ha och därför straffar. Man kan vilja straffa någon man vill ha också. Kanske en sida av henne hoppades att alla tre skulle röjas ur vägen så att hon och T kunde hitta tillbaka till varandra. Enkel psykologi. svartsjuka mördare resonerar ju tyvärr ofta så.

Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Jag trorinte på CS skuld. Det verkar osannolikt på alla sätt och vis.

Det finns en oerhörd kraft i svartsjuka, glöm inte det. Det är ett av de vanligaste motiven till mord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in