Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Måste få upprättelse! H*n skrev om hammare. En del högljudda FB:are trodde inte på Jack.... Rada upp er nu. Precis som ni gjorde då! Ta tillbaka!
Jag hittade mitt inlägg om hennes Skavstaresa. Den skrev jag i inlägg #3496
del 2.
Det är läsvärt där i krokarna, framförallt om hammare, brottsplats och hur CS kunnat röra sig.
Han pratade om hammare/yxa
Jag skrev i min första post att det var en hammare som hade använts för att utföra dåden, det såg redan de första personerna på plats.
Jag tror inte så många kommenterade att just hammaren var fel, men det som folk reagerade emot var att han gick ut och sa att den hittades tidigt och att dna tester visat att det inte fanns något DNA från CS på den. Dessa uppgifter var inte korrekta.
Det tillsammans med felaktiga uppgifter om t.ex anåhållningen av annan person och att E skulle ha varit vaken dagarna efter dådet ledde till misstro. Så även om hammaren nämndes från honom (om han var först, eller om jag var det eller annan låter jag vara osagt) så är det inte just den informationen han fått kritik för, och kritiken är befogad då mycket av informationen är falsk. Jag anser inte att någon upprättelse behövs och de flesta här i tråden har vetat länge att det var en hammare som använts.
Det som är bra i det här fallet är att många små pusselitar börjar falla på plats och att vi förhoppningsvis nu slipper en hel del av olika konspirationsteorier som dykt upp.
Som vi flera sagt tidigare så har polisen fler pusselbitar och att de haft delar av dessa ett bra tag nu, även om folk här verkar tro att polisen inte gjort något sedan dådet.
Edit: tillägger att det kan ha varit fingeravtryck från CS som saknades enligt Jackass och inte nödvändigtvis DNA som jag skriver ovan. Det förändrar dock inte resten av inlägget.