2008-04-02, 16:24
Medlem
autostoperkas avatar
Hon alltså åkte tillbaks till Sthlm måndagkväll, och åkte till Bremen först tisdag 17.30
Undrar om hon var hemma i Skarpnäck då (men rumkompisen var inte där), eller övernattade hon någon annanstans? Hos vem?

Hoppas polisen har klart för sig den biten.

jag e oxå bekymrad över en sak: att hon glatt erkänner att hon var i Arboga... och säger inget mer. Funderar kanske hur hon kan anklaga T för brottet??? eller blanda in på nåt sätt, straffa honom liksom
Senast redigerad av autostoperka 2008-04-02 kl. 16:29.
2008-04-02, 16:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Det är mystiskt att informationen om hammaren som beslagtagits på Skavsta från en kvinna påväg till Bremen kommit ut först nu.

Jag börjar i alla fall undra hur vanligt det är att en kvinna/man bär med sig en hammare i handbagaget. Skulle inte tro att det är så många, men nu börjar man undra.

Jag undrar när hammaren blev beslagtagen och om den kan kopplas till CS. Det skulle vara ett stort bakslag om det visar sig att den inte kan knytas till CS eller om hammaren ligger i en allmän samling över beslagtaget gods på Skavsta.

Ett reportage från Arlanda siom jag läste i någon tidning så låg allt beslagtaget material blandat utan relation till dag eller passagerare.
2008-04-02, 16:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jepp, med tanke på att jag inte har haft tv sedan 1992 så har jag sett jäkligt mycket av dravlet dumburkstittarna har sett.
Så mycket värre om du tänker i termer av påhittade kriminalmysterier om riktiga brott alldeles av dig själv. Jag försökte bara tro det bästa.
2008-04-02, 16:49
Medlem
Det känns väldigt bra att alla pusselbitarna nu verkar falla på plats för polisen, väldigt betryggande och hoppfullt att man kan börja se en lösning på den här tragedin nu.

Jag tror inte att det dröjer alltför lång tid innan man även har ett erkännande från CS nu
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-04-02 kl. 16:51.
2008-04-02, 16:49
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Dom där 2 meningarna hör nog ihop.

Faan, man har ju ångest varje gång man ska gå och lägga sig. För när man vaknar så rusar man ju fram till datan och ser ifall fallet är löst.

Spelar det nån roll ifall hon döms till fängelse eller vård? Är ju inte så att hon blir frisläppt så fort hon är frisk, eller? Är hon frisk efter 5år så borde hon ju automatiskt flyttas över till ett fängelse och sitta "resterande" tiden där?

Leif GW Person sa att dessa dårar oftast döms till psykvård med särskild utskrivning och brukar vara ute efter något år.
2008-04-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Måste få upprättelse! H*n skrev om hammare. En del högljudda FB:are trodde inte på Jack.... Rada upp er nu. Precis som ni gjorde då! Ta tillbaka!

Jag hittade mitt inlägg om hennes Skavstaresa. Den skrev jag i inlägg #3496
del 2.

Det är läsvärt där i krokarna, framförallt om hammare, brottsplats och hur CS kunnat röra sig.

Han pratade om hammare/yxa
Jag skrev i min första post att det var en hammare som hade använts för att utföra dåden, det såg redan de första personerna på plats.

Jag tror inte så många kommenterade att just hammaren var fel, men det som folk reagerade emot var att han gick ut och sa att den hittades tidigt och att dna tester visat att det inte fanns något DNA från CS på den. Dessa uppgifter var inte korrekta.

Det tillsammans med felaktiga uppgifter om t.ex anåhållningen av annan person och att E skulle ha varit vaken dagarna efter dådet ledde till misstro. Så även om hammaren nämndes från honom (om han var först, eller om jag var det eller annan låter jag vara osagt) så är det inte just den informationen han fått kritik för, och kritiken är befogad då mycket av informationen är falsk. Jag anser inte att någon upprättelse behövs och de flesta här i tråden har vetat länge att det var en hammare som använts.

Det som är bra i det här fallet är att många små pusselitar börjar falla på plats och att vi förhoppningsvis nu slipper en hel del av olika konspirationsteorier som dykt upp.

Som vi flera sagt tidigare så har polisen fler pusselbitar och att de haft delar av dessa ett bra tag nu, även om folk här verkar tro att polisen inte gjort något sedan dådet.

Edit: tillägger att det kan ha varit fingeravtryck från CS som saknades enligt Jackass och inte nödvändigtvis DNA som jag skriver ovan. Det förändrar dock inte resten av inlägget.
Senast redigerad av flurpo 2008-04-02 kl. 16:56.
2008-04-02, 16:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag undrar när hammaren blev beslagtagen och om den kan kopplas till CS. Det skulle vara ett stort bakslag om det visar sig att den inte kan knytas till CS eller om hammaren ligger i en allmän samling över beslagtaget gods på Skavsta.
Om offrens DNA finns på den, och antingen CS fingeravtryck eller DNA också finns på den, då spelar det ingen roll om de så har hittat den på Lövsta soptipp. Då är den likafullt "the smoking gun".

Om offrens DNA finns på den, men den däremot inte säkert kan kopplas till CS, blir det lite besvärligare. Men i princip är det ju då bara att kolla alla som kunde ha slängt den inom det tillgängliga tidsfönstret, och se om det är någon mer än CS som inte har alibi från att ha varit på mordplatsen vid sjutiden måndagen den 17 mars.
2008-04-02, 16:54
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det känns väldigt bra att alla pusselbitarna nu verkar falla på plats för polisen, väldigt betryggande och hoppfullt att man kan börja se en lösning på den här tragedin nu.

Jag tror inte att det dröjer alltför lång tid innan man även har ett erkännande från CS nu

Jag tycker mig mest se fragment man försöker bygga upp något av. Tycker det hela är så vansinnigt styrt in på ett enda spår.

Som man letar finner man.
2008-04-02, 16:58
Medlem
Citat:
Jag tycker mig mest se fragment man försöker bygga upp något av. Tycker det hela är så vansinnigt styrt in på ett enda spår.

Det kan ju vara så enkelt att alla spår/ledtrådar/indicier/bevis pekar åt samma håll?
2008-04-02, 17:02
Medlem
ooooos avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.1107964/polisen-overtygad-det-ar-ratt-vapen

Polisen har haft vapnet en tid.

SingleStar: Varför vägrar du se sanningen? Om det låter som en gris, ser ut som en gris och luktar som en gris, är det då en gris eller en anka?
2008-04-02, 17:07
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Kan inte tänka mig att det ska ta en timme då enligt uppgift en lösning av 10% Natriumhypoklorit förstör DNA på 1 minut vid rengöring av labbutrustning.
För lekmannen torde det enklaste vara att köpa Klorin och lägga ner/tvätta mordvapnet i.
Jag tänkte mig inte att det skulle märkas sååå jäkla mycket, för det första. (Lukten av Klorin går ju inte ur ett träskaft på evigheter). För det andra så ska man tänka på att det finns skrymslen och vrår på hammare och andra vapen, som det inte finns på labutrustning. Om du har levrat blod längst in mellan huvudet och skaftet på hammaren, i hela springans bredd, så måste hypokloriten diffundera åtskilliga millimeter genom en hårt tvärbunden gelfas. Det tar tid. Väsentligt längre tid än en minut.

De metoder som jag hade i tankarna är helt säkra, och har inte den typen av strulkänslighet.
2008-04-02, 17:11
Medlem
zumazs avatar
OT:
Citat:

Och med kraft slår du huvudet på spiken och adresserar med precision ditt eget och alla andra trolls medverkan i dessa tre trådar.

OnT: Jag tycker det är något vanskligt att fundera över motivet till att CS försökt ta med hammaren på flyget. Hela hennes beteende och mycket av det hon gör är, sedan veckan innan händelsen och fram till nu, präglat av den irrationalitet som kännetecknar någon i hennes befintliga psykiatriska tillstånd. Jag menar, varför gå med på att få sitt DNA analyserat men i nästa stund vägra prata med polisen.

PS. Tack Hamilkar och ni fåtal andra vars inlägg är oaser i denna ökentråd av idiotiska kommentarer. DS

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in