2008-04-02, 18:02
Medlem
autostoperkas avatar
Vilken GROVT fel av polisen
Tisdagen den 18 MARS ska det vara ju, inte april som de skriver på sin sida http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12 123974

Jag ändå tror att de viste när o hur hon åkte från sverige, de hade uppgifter att hon kom till Tyskland 18. mars på kvällen, säkert har de efterlyst flygavgångar, och passagerarlistor
2008-04-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag gillar kommentarerna i artikeln.

– Det är ett hammarliknande föremål. Jag har inte sett det själv, men det sägs vara en hammare, säger chefsåklagaren till TT.

Det sägs vara en hammare. Men vad gör man om det inte är det?

Polisen tror att den för mordet misstänkta kvinnan flög till Bremen i Tyskland från flygplatsen den 18 april, dagen efter mordet.

Polisen tror, d.v.s. man vet inte. Det säger relativt mycket om att polisen ännu famlar i blindo. Den här utredningen ser ut att bli ett svart kapitel i det svenska rättssamhället historia. Tillsammans med JKs rapport om felaktigt dömda så kan man börja fundera vad det här rättsamhällets har skapats för.

Men tydligen så vill trollen att man inte får efterfråga fakta och bevis.

Nu är polisen övertygad om att den hammare man hittat på Skavsta flygplats ÄR mordvapnet. Tydligen ska hammaren beslagtagits av personal vid incheckningen av handbagaget. Kan du gissa i vems handbagage hammaren låg i?

http://www.expressen.se/nyheter/1.1107964/polisen-overtygad-det-ar-ratt-vapen
2008-04-02, 18:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Jag trorinte på CS skuld. Det verkar osannolikt på alla sätt och vis. Argumentationen för och emot är redan känd och behöver inte upprepas igen.
LÅt oss alla vara eniga om att om ingen DNA från CS hittas så måste polisen släppa henne och börja lägga ner arbetet på att hitta den verklige gärningsmännen.
Fortsatt diskussion blir fram till dess tämligen ointressant om inte någon har fått nys om nya fakta i saken.
Problememt som jag ser det är att de svenska myndigheterna lagt prestige i detta och bestämt sig för att CS är gm. Ett justitemord är ingen omöjlighet här
Är du allvarlig eller trollar du?

Osannoligt att CS är gärningsman? Finns det någon som är mer sannolik?

CS har varit i Arboga under mordkvällen
CS har lämnat mordvapnet på Skavsta

Vad sen polisen lägger till i form av bevisning vet vi inte. Men bara det jag skrev gör det mycket sannolikt att CS är mördaren.
2008-04-02, 18:11
Medlem
Jag får intrycket av att dom har börjat prata om händelsen med E
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=757290
2008-04-02, 18:13
Medlem
Citat:
Jag gillar kommentarerna i artikeln.

– Det är ett hammarliknande föremål. Jag har inte sett det själv, men det sägs vara en hammare, säger chefsåklagaren till TT.

Det sägs vara en hammare. Men vad gör man om det inte är det?

Polisen tror att den för mordet misstänkta kvinnan flög till Bremen i Tyskland från flygplatsen den 18 april, dagen efter mordet.

Polisen tror, d.v.s. man vet inte. Det säger relativt mycket om att polisen ännu famlar i blindo. Den här utredningen ser ut att bli ett svart kapitel i det svenska rättssamhället historia. Tillsammans med JKs rapport om felaktigt dömda så kan man börja fundera vad det här rättsamhällets har skapats för.

.

Eller är det så att polisen inte släpper hela förundersökningen till media? Och kanske inte svarar på alla frågor pga utredningssekretess??

Jag vet, en helt galen tanke, men ändå

De mest oroväckande är att det fortfarande finns de som tror att allt som står i media stämmer.

Det är tyvärr nästan tvärtom..
2008-04-02, 18:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lily83
Läs orgionalet istället innan du utallar dig om vad polisen "tror" eller "vet":
"På tisdagen den 18 april lämnade den misstänkta 31-åriga kvinnan Sverige med flyg till Bremen vid 17.30-tiden. Hon fick då lämna ifrån sig det misstänkta föremålet."
http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12 123974

Jag tror mer på att ingen fälls för dådet än att någon fälls. Såsom Arbogafallet har sköts visar ingen trovärdighet för hur svenska poliser och åklagare har jobbat.

Snart är det dags för åklagarna att kunna anföra "På grumliga skäl" för att kunna få någon häktad om de fortsätter med sin plågsamt dåliga bevisföring. Annars skulle det kunna bli dåligt med häktningar. De har väl en viss kvot de måste hålla i sina arrestlokaler för att håla arrestvakterna med jobb. Sista åren har kostnaderna för felaktigt frihetsberövade ökat abnormt för svenska skattebetalarna. Åklagare och poliser slipper ju straff oavsett vilka idiotier de gör. De bara överlastar kostnaderna på skattebetalarna som villigt får öppna plånboken.

Om CS inte kan fällas för dådet så riskerar skattebetalarna få punga ut mer mer pengar och förtroendet för det svenska rättssystemet minskar igen.
2008-04-02, 18:16
Medlem
letsdoits avatar
Sammanfattning: CS har ännu så länge inte kunnat beslås med lögn.
Citat:
/…/ Hon har till tysk polis uppgett att hon varit i Arboga vid tidpunkten för morden vilket också tekniskt kunnat styrkas av bland annat telefonsamtal. /…/
http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=12123974
2008-04-02, 18:16
Medlem
AirMails avatar
Undrar verkligen var hon spenderade natten till tisdagen. Och nonsens-inlägget på facebook "...WHO PUT IT THERE?" är ju skrivet bara ett par timmar innan flyget. Så vid en dator har hon suttit då. Man undrar också vad hon har i huvudet som försöker få igenom en hammare i handbagagekontrollen..herregud!
2008-04-02, 18:18
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Är du allvarlig eller trollar du?

Osannoligt att CS är gärningsman? Finns det någon som är mer sannolik?

CS har varit i Arboga under mordkvällen
CS har lämnat mordvapnet på Skavsta

Vad sen polisen lägger till i form av bevisning vet vi inte. Men bara det jag skrev gör det mycket sannolikt att CS är mördaren.

Bara för att man var i Arboga på kvällen för händelserna säger ju inget.

Jag var i Stockholms city samma kväll Palme blev mördad. Skulle det göra mig till GM för den händelsen? Då finns det väl ca 20000 GM till Palmemordet. Hur många var i Arboga vid tiden för den aktuella händelsen? Kan vi inte bura in alla som GM?

Vad är det som säger att CS har lämnat ett mordvapen i Skavsta? Kan man knyta föremålet till CS? Kan man knyta CS till Skavsta? Jag vill se mer säkra bevis innan jag vill tro något åt någotdera håll
2008-04-02, 18:24
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Bara för att man var i Arboga på kvällen för händelserna säger ju inget.

Jag var i Stockholms city samma kväll Palme blev mördad. Skulle det göra mig till GM för den händelsen? Då finns det väl ca 20000 GM till Palmemordet. Hur många var i Arboga vid tiden för den aktuella händelsen? Kan vi inte bura in alla som GM?

Vad är det som säger att CS har lämnat ett mordvapen i Skavsta? Kan man knyta föremålet till CS? Kan man knyta CS till Skavsta? Jag vill se mer säkra bevis innan jag vill tro något åt någotdera håll

Ja DNA ska de va! Men det har vi inte sett något av ännu.

Va duktiga polisen var som lyckades hitta en passagerarlista från en flygplats

Förslag: Centarlisera all mordutredning i landet till Stockholm och Göteborg. Låt Västmanlands län sköta allt upp till slagsmål på fyllan i Sura. Kompetens för annat saknas.
2008-04-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Jag trorinte på CS skuld. Det verkar osannolikt på alla sätt och vis. Argumentationen för och emot är redan känd och behöver inte upprepas igen.
LÅt oss alla vara eniga om att om ingen DNA från CS hittas så måste polisen släppa henne och börja lägga ner arbetet på att hitta den verklige gärningsmännen.Fortsatt diskussion blir fram till dess tämligen ointressant om inte någon har fått nys om nya fakta i saken.
Problememt som jag ser det är att de svenska myndigheterna lagt prestige i detta och bestämt sig för att CS är gm. Ett justitemord är ingen omöjlighet här

Då de första analyserna blev klara under fredagen och hon anhölls under lördagen med den högre misstankegraden så är det väl rimligt att anta att de första analyserna inte var åt det positiva hållet för CS del.
2008-04-02, 18:29
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Då de första analyserna blev klara under fredagen och hon anhölls under lördagen med den högre misstankegraden så är det väl rimligt att anta att de första analyserna inte var åt det positiva hållet för CS del.

Hon är alltså HÄKTAD på den högre misstankegraden. Inte anhållen. Inga DNA spår kunde framläggas för rätten vid häktningsförhandlingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in