Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det får man ju bedöma själv hur man vill göra, men fortfarande så kan man inte sitta och hela tiden försöka tysta ner alla som vill diskutera T's inblandning.
Det är inte att sänka disskussionen att framhålla en annan än CS som potentiellt inblandad. PUNKT.
Naturligtvis inte i sig självt. Men det intellektuellt undermåliga, och framför allt extremt repetitiva, sätt som det hittills har skett på hittills i trådarna
är däremot att sänka diskussionsnivån.
Citat:
att däremot sitta och skrika tyst tyst och lägg ner till alla som inte tycker som en själv , sänker diskussionen avsevärt.
Jag försöker själv att argumentera emot, snarare än att bara skrika "tyst". Men jag måste säga att jag har djup förståelse för att det skriks "tyst" när samma argument, baserad på precis samma ignorerande av ett antal vid det här laget i tråden synnerligen väl kända basfakta, glatt framläggs för femtionde, eller faktiskt hundrade, gången.
Vi
vet att ni tror att T är skyldig. Vi
vet att ni tycker att det är skitskumt att det finns kanske sju, kanske fem, kanske tre, minuter som T teoretiskt skulle ha kunnat utföra brottet på - och undanskaffa vapnet. Vi
vet att ni - i vart fall just vad avser T:s alibi - anser att polisen är så till den grad generalinkompetent att det är totalt oväsentligt att polisen inte är bekymrad över de där minuterna, utan på ett tidigt stadium har avfört T från listan över misstänkta. Vi vet också att ni anser att T är en naiv och självgod figur som överhuvudtaget dagboksbloggar, och att den som dagboksbloggar om sin nyvunna tomtebolycka är -
åtminstone moraliskt - medskyldig till om ett galet ex sedan kokar kanin på ens bonusbarn.
Allt detta har vi vetat i åttatusen inlägg, minst. Så, snälla, skulle ni kunna tåla er med inlägg tills ni har något
nytt att säga, och inte bara repeterar det vi redan har hört ad nauseam?
Citat:
Jag tycker fortfarande att det behövs fler trådar så skulle mycket tjafs om det slippas,
Därvidlag är vi fullständigt eniga.
Citat:
På flashback råder yttrandefrihet kom ihåg det!
Jo, det var just det. Den yttrandefriheten omfattar också rätten att kritisera undermåliga och/eller repetitiva resonemang. Du framställer det som om CS- och T-hypoteserna är två likvärdiga alternativ. Det är de för det första inte. Och för det andra repeteras alltså argumenten för T:s skuld om och om och om igen, utan att på något sätt utvecklas intellektuellt.