2008-04-02, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Vad är risken för att få en 747:a i huvudet när man är ute och går? Ungefär lika stor men trots det vågar de flesta sig ut och gå trots det.
Nu hände detta fall inomhus i E och T villa.
2008-04-02, 11:04
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttan65
http://www.expressen.se/nyheter/1.1106756/mobilen-bevis-mot-31-aringen

DNA svaret väntas under dagen !!

Ok. Polisen bekräftar att hon flög till Hannover samt om hon kan ha lyckats få med sig vapnet genom säkerhetskontrollerna. Kan en mördare ens ta den risken? Men vad vet vi om C. Jag tror vapnet finns kvar i Sverige. Alltså ligger det kastat mellan sträckan Arboga-Stockholm.

Sedan undrar jag varför det tog tysk polis flera veckor att göra husrannsakan mot C:s mors bostad. Fanns det något där har det funnits tid för både C och anhöriga att göra sig av med det.
2008-04-02, 11:30
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfyllebajs
OffT:
Ponera att de tillför något till diskussionen, hur ska man veta det då? Man ser ju inte vad dom skrivit. Det vore väl bättre om nivån på inläggen höjs ett snäpp. Med tanke på sandlådan som är just nu (tråden klarade sig inte länge utan att spåra ur) måste man ju sätta 70% av debattörerna på ignorelistan. Det funkar ju inte i längden då en del faktiskt har vettiga saker att framföra..

OnT:
Att CS mobil är knuten till orten är ganska starka indicier. Det påvisar att hon, eller iallafall hennes mobil varit där. Har man sedan hittat bilder som onekligen är CS (obekräftat?) är hennes knytning till orten denna speciella dag ett faktum.

Om hon nu inte utförde brottet är det väl en märklig slump att hon befunnit sig där? Så som jag uppfattat det var det inte T som pekade ut CS som potentiell GM. Men vem gjorde det då? Hon måste ha yppat något om hennes planer till någon vän som sedan, när h*n läst om nyheten direkt förstått att det måste vara CS och då tipsat polisen. Jag är tveksam till huruvida T och CS umgicks med andra tillsammans. Är hon inte lite av ett "mercyfuck"? Iallafall tror jag inte att CS och T har några gemensamma bekanta.

Nu när bevisningen mot CS verkar stärkas och misstankegraden blivit höjd kan ni (tar ni åt er är det er jag menar) väl kyla ner "T-spåret" en aning. Han är inte direkt hett villebråd i nuläget. Bara för att ordet är fritt behöver man inte spåna som en idiot och greppa efter halmstrån. Kan ni inte starta en egen T-tråd? Jag är allvarlig.

Är det polisen som sagt att hon kan knytas till mordet genom att hennes mobil varit uppkopplad till mast i Arboga? I så fall kan man använda sig av det i alla möjliga fall. För inte så länge sedan var det ett stort värderån i Stockholm, jag var bara 100 meter därifrån och med min miobil påslagen. Gör det mig automatiskt till skyldig?
2008-04-02, 11:35
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag tror vapnet finns kvar i Sverige. Alltså ligger det kastat mellan sträckan Arboga-Stockholm.

Vad grundar du denna slutsats på? Vapnet kan väl lika gärna ha dumpats i vattnet vid Slussen i Stockholm eller i en papperskorg på Stockholms central Det kan ha dumpats var f-n som helst i stort sett.
2008-04-02, 11:38
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Vad grundar du denna slutsats på? Vapnet kan väl lika gärna ha dumpats i vattnet vid Slussen i Stockholm eller i en papperskorg på Stockholms central Det kan ha dumpats var f-n som helst i stort sett.

Jag skrev Stockholm, eller hur? Slutar huvudstaden vid Älvsjö för dig?
2008-04-02, 11:40
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Är det polisen som sagt att hon kan knytas till mordet genom att hennes mobil varit uppkopplad till mast i Arboga? I så fall kan man använda sig av det i alla möjliga fall. För inte så länge sedan var det ett stort värderån i Stockholm, jag var bara 100 meter därifrån och med min miobil påslagen. Gör det mig automatiskt till skyldig?

Om polisen inte hittar vapnet och om man inte kan binda CS DNA till brottsplatsen tror jag det blir svårt att få henne dömd för brottet.

Några bilder från övervakningkameror + mobilen bevisar inte att hon utförde dådet.
2008-04-02, 11:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Om polisen inte hittar vapnet och om man inte kan binda CS DNA till brottsplatsen tror jag det blir svårt att få henne dömd för brottet.

Några bilder från övervakningkameror + mobilen bevisar inte att hon utförde dådet.

Det kan jag fullständigt hålla med om.

Som det ser ut nu så ser jag polisutredningen som ett 200 tons tåg i 400 km i timmen som är på väg rakt in i en bergvägg. När det kraschar så står man där med ett totalhavererat tåg och allt som fanns i det är bara spillror samt skrot och kan inte användas till någon nytta.
2008-04-02, 11:51
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Det kan jag fullständigt hålla med om.

Som det ser ut nu så ser jag polisutredningen som ett 200 tons tåg i 400 km i timmen som är på väg rakt in i en bergvägg. När det kraschar så står man där med ett totalhavererat tåg och allt som fanns i det är bara spillror samt skrot och kan inte användas till någon nytta.

Jo, fast vi vet ju inte allt. Långt ifrån allt. Polisen kanske har säkrat hennes DNA i villan. I sådana fall är det stenkört för tyskkärringen.

Dessvärre lär hon inte få livstids fängelse utan psykiatrisk vård, vilket med största sannolikhet innebär att hon är ute i det fria igen om max 10 år.
2008-04-02, 11:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det får man ju bedöma själv hur man vill göra, men fortfarande så kan man inte sitta och hela tiden försöka tysta ner alla som vill diskutera T's inblandning.
Det är inte att sänka disskussionen att framhålla en annan än CS som potentiellt inblandad. PUNKT.
Naturligtvis inte i sig självt. Men det intellektuellt undermåliga, och framför allt extremt repetitiva, sätt som det hittills har skett på hittills i trådarna är däremot att sänka diskussionsnivån.

Citat:
att däremot sitta och skrika tyst tyst och lägg ner till alla som inte tycker som en själv , sänker diskussionen avsevärt.
Jag försöker själv att argumentera emot, snarare än att bara skrika "tyst". Men jag måste säga att jag har djup förståelse för att det skriks "tyst" när samma argument, baserad på precis samma ignorerande av ett antal vid det här laget i tråden synnerligen väl kända basfakta, glatt framläggs för femtionde, eller faktiskt hundrade, gången.

Vi vet att ni tror att T är skyldig. Vi vet att ni tycker att det är skitskumt att det finns kanske sju, kanske fem, kanske tre, minuter som T teoretiskt skulle ha kunnat utföra brottet på - och undanskaffa vapnet. Vi vet att ni - i vart fall just vad avser T:s alibi - anser att polisen är så till den grad generalinkompetent att det är totalt oväsentligt att polisen inte är bekymrad över de där minuterna, utan på ett tidigt stadium har avfört T från listan över misstänkta. Vi vet också att ni anser att T är en naiv och självgod figur som överhuvudtaget dagboksbloggar, och att den som dagboksbloggar om sin nyvunna tomtebolycka är - åtminstone moraliskt - medskyldig till om ett galet ex sedan kokar kanin på ens bonusbarn.

Allt detta har vi vetat i åttatusen inlägg, minst. Så, snälla, skulle ni kunna tåla er med inlägg tills ni har något nytt att säga, och inte bara repeterar det vi redan har hört ad nauseam?

Citat:
Jag tycker fortfarande att det behövs fler trådar så skulle mycket tjafs om det slippas,
Därvidlag är vi fullständigt eniga.
Citat:
På flashback råder yttrandefrihet kom ihåg det!
Jo, det var just det. Den yttrandefriheten omfattar också rätten att kritisera undermåliga och/eller repetitiva resonemang. Du framställer det som om CS- och T-hypoteserna är två likvärdiga alternativ. Det är de för det första inte. Och för det andra repeteras alltså argumenten för T:s skuld om och om och om igen, utan att på något sätt utvecklas intellektuellt.
2008-04-02, 11:53
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Det är läskigt hur stor vikt rättsystemet verkar lägga vid mobiler idag. Det är knappast inopererade chip på människor. I denna tråd diskuteras just det ämnet. En våldtäktsdömd man friades just pga att man i efterhand konstaterat att hans mobil inte befann sig på brottsplatsen. Lämna mobilen hemma när du begår brott så kanske du frias.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=632164

Som jag ser det måste C bindas till mordplatsen och det räcker inte om hon har besökt huset någon gång utan hon måste även kunna bindas till själva morden. Man kan undra om gm inte fick några skador alls, om de tre offren överrumplades så totalt? Men det vet bara (främst tysk) polis i nuläget då alla som häktas genomgår en läkarundersökning.
2008-04-02, 11:54
Medlem
Citat:

Tyvärr är det så att människor blir dömda för mord i sverige med enda beviset att mobilerna funnits på platsen och ett vittne som ingen någonsin trott på förr och dessutom har skäl att ljuga för att skydda sig själv, samtidigt som det finns minst 5 vittnen som intygar att personerna varit 17 mil bort och det finns en rimlig förklarning till varför åtminstone en av mobilerna fanns på mordplatsen. Dessa personer har nu suttit i 6 år.

I det aktuella fallet finns även övervakningsbilder på den misstänkte, och ingen känd orsak till att hon skulle av någon annan anledning befinna sig i Arboga.
Senast redigerad av titteloo 2008-04-02 kl. 11:57.
2008-04-02, 12:00
Moderator
Hamilkars avatar
Årets icke-argument...

Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Vad är risken för att få en 747:a i huvudet när man är ute och går? Ungefär lika stor men trots det vågar de flesta sig ut och gå trots det.
Nu hände detta fall inomhus i E och T villa.
Eh, du skulle inte kunna försöka dig på att utveckla på vilket sätt du tänkte dig att ditt genmäle skulle argumentera mot det som RäjserSnigeln skrev?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in