2008-04-04, 08:50
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu var det ju så att mamman sa till CS att polisen sökt henne och då haffade CS polisbilen själv och sa att hon trodde dom sökte henne..
Var hon helt ovetandes om morden? Eller blev hon sedan väldigt överraskad när polisen misstänkte henne och slutade prata? hm, man har verkligen mycket funderingar just nu.

Fast det har ju inget med mitt svar att göra, eller? Rättade bara inlägget två inlägg ovan mitt, där det stod att hon inte träffat mamman i Tyskland. ioförsig rätt oviktigt men men...
2008-04-04, 08:51
Bannlyst
Lite oroväckande är det att CS var så villig att lämna dnaproverna och samtidigt hävdar att hon är oskyldig. Hon måste vara bra säker på att hennes dna inte finns på brottsplatsen?
Tänk om det är så illa att CS är oskyldig men vet att hon kan ha bidragit till att morden begicks och är livrädd på grund av det? Skyddar hon någon kanske?
Hon kanske hade stalkat familjen men även haft lite samröre med T under tiden?
Åkte hon till Arboga för att berätta för E om dubbelspelet?
Ringde hon sedan till T och berättade vad hon hade gjort?
Fick T samtidigt ett sms från E." när kommer du hem"? (typ,jag är jävligt förbannad).
Rasade hela masken för T just då?
OBS! Det här är bara en teori, ingenting annat.
2008-04-04, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Fast det har ju inget med mitt svar att göra, eller? Rättade bara inlägget två inlägg ovan mitt, där det stod att hon inte träffat mamman i Tyskland. ioförsig rätt oviktigt men men...

Jag menade bara att hon inte greps utan sökte upp polisen själv. Senare greps hon väl men det är ju kanske viktigt att hon tog kontakten själv?
2008-04-04, 08:57
Bannlyst
Usa

Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Skulle tippa på livstids fängelse. Tror inte riktigt på psykvård eftersom GM nog har varit fullt medveten om att det GM gjort är fel enligt lagen även om det inte behöver vara så att GM själv tycker att handlingen är felaktig ur sin synvinkel. Störningen är alltså inte en "allvarlig psykisk störning" vilket krävs för rättspsykvård.
... tänker du kanske på?
Där är regeln att man döms till fängelse om man var psykiskt frisk nog att inte att ens handlande var fel. Det innebär att väldigt få döms till rättspsykiatrisk vår där, troligen för att allmänheten föredrar avrättningar.
Innan hade man inga sådana gränser alls, men nu har man fast regel att man inte sprutar gm med IQ under 70.
I Sverige finns det mer en sjukdomskatalog, där det är fastställt vilka sjukdomar som ska ge pyskvård (LPT) och vilka som ska ge fängelse.
Utvecklingsstörning, schizofreni, personlighetsklyvningar samt vissa dissociativa personlighetsstörningar brukar leda till "allvarlig psykisk störning".
Gammal hederlig psykopati och sociopati brukar bli fängelse utan att passera gå.
2008-04-04, 08:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Lite oroväckande är det att CS var så villig att lämna dnaproverna och samtidigt hävdar att hon är oskyldig. Hon måste vara bra säker på att hennes dna inte finns på brottsplatsen?
Tänk om det är så illa att CS är oskyldig men vet att hon kan ha bidragit till att morden begicks och är livrädd på grund av det? Skyddar hon någon kanske?
Fick T samtidigt ett sms från E." när kommer du hem"? (typ,jag är jävligt förbannad).

Jag TROR att det var hennes advokat som rådde henne att gå med på att de fick använda sig av hennes dna, det dna de tog första gången hon greps. Samme advokat som säjer åt henne att vara tyst...
Om hon INTE gått med på att dna´t fick användas hade de fått ett domstolsbeslut på det ganska snabbt o resultatet hade blivit det samma.
I övrigt tror jag inte ett dugg på dina teorier!
2008-04-04, 08:59
Medlem
Cask Strengths avatar
Jag förstår inte riktigt resonemanget bland skeptikerna här - dels tycker man att det går för långsamt och dels vill man att till och med onödiga ickespår ska kollas upp ("voffo tog dom inte alla hammare från flygplatsen"). Ni vet väl om att CSI inte är som verkligheten? På TV går allt mycket snabbare t.ex. när det gäller att matcha fingeravtryck, matcha DNA, få fram DNA etc.

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Lite OT med åtföljande trådföljning i nästa inlägg: Vad hände med den här Kvinnan som var en ledare i forna jugoslavien... som blev satt i enkelrum på Hinseberg. ?

Biljana Plavšić fick avslag på sin nådeansökan 2007 och möglar fortfarande på Hinseberg. Tårtan hon fick när hon kom dit är sedan länge uppäten.
2008-04-04, 08:59
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Jag menade bara att hon inte greps utan sökte upp polisen själv. Senare greps hon väl men det är ju kanske viktigt att hon tog kontakten själv?

Jaha du menade så, det förstod inte jag

Jag tror att hon vill verka samarbetsvillig i nåt sorts barnsligt hopp om att de ska sluta misstänka henne. Ungefär som när en otrogen människa säger "Du kan ju ringa henne/honom och fråga om du vill" och så ringer man aldrig för att man tror att de då talar sanning. Om du förstår hur jag menar?

Sen när hon blev förhörd av polsien insåg hon att det inte fungerade och slutade helt enkelt prata, för at inte råka försäga sig...
2008-04-04, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Jaha du menade så, det förstod inte jag

Jag tror att hon vill verka samarbetsvillig i nåt sorts barnsligt hopp om att de ska sluta misstänka henne. Ungefär som när en otrogen människa säger "Du kan ju ringa henne/honom och fråga om du vill" och så ringer man aldrig för att man tror att de då talar sanning. Om du förstår hur jag menar?

Sen när hon blev förhörd av polsien insåg hon att det inte fungerade och slutade helt enkelt prata, för at inte råka försäga sig...

Jo, det kan mycket väl vara som du säger.
2008-04-04, 09:08
Bannlyst
Mamman

är det nån som vet ifall mamman har berättat vem det var. eller hur är hennes tillstånd nu?
2008-04-04, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minacash
är det nån som vet ifall mamman har berättat vem det var. eller hur är hennes tillstånd nu?

Enligt media så blir hon bättre och bättre. Kliver upp ur sängen med hjälp. Går på toa själv. Men pratar inte så mycket, bara ja..mmh, typ. Men sen sägs det också att hon frågat efter barnen. Men hon pratar tyst och det är visst svårt att höra vad hon säger. Polisen har inte hört henne ännu.
2008-04-04, 09:12
Medlem
Vargen1972s avatar
Citat:

GM kan ha skickat SMS:et till T från E:s telefon för att få veta om det fanns tid att "städa upp" lite efter dådet... En spekulation bara.
En annan tanke, om ett fruntimmer kom hem till mig och påstod sig ha en affär med min karl skulle jag fanimej inte skicka ett SMS till honom. Jag hade ringt upp! Men det är ju jag....
2008-04-04, 09:13
Medlem
Vargen1972s avatar
Citat:
Enligt media så blir hon bättre och bättre. Kliver upp ur sängen med hjälp. Går på toa själv. Men pratar inte så mycket, bara ja..mmh, typ. Men sen sägs det också att hon frågat efter barnen. Men hon pratar tyst och det är visst svårt att höra vad hon säger. Polisen har inte hört henne ännu.

Vad har det svarat när hon frågat efter barnen tro...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in