2008-04-16, 22:08
  #3469
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Nu vet jag inte hur det är på möten i Köping men dom jag har vart på så måste mobilen stängas av innan.
Kan det vara så att alla mötesdeltagare prick klockan 19 satte på sina mobiler och därav såg att klockslaget stämde till punkt och pricka med väggurets.
Det räcker med att stänga av ljudet, om man inte befinner sig i närheten av känslig utrustning.
2008-04-16, 22:18
  #3470
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det tråkiga med den debattinställningen är att man då inte FÅR ha några egna teorier om mordet. Konsekvensen av din inställning är att vi alla måste gå på polisens officiella meddelanden (www.polisen.se). Då ser jag inte något exsistensberättigande för ett fritt forum som FB eller denna tråd alls.

Det tråkiga med din "debattinställning" är att du lägger ord i munnen på mig.

Jag skrev "Visst kan man diskutera om T är gm eller inte" resten borde du kunna avstå ifrån. Särskilt om du vill bli tagen på allvar.
__________________
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-16 kl. 22:20.
2008-04-16, 22:18
  #3471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det tråkiga med den debattinställningen är att man då inte FÅR ha några egna teorier om mordet. Konsekvensen av din inställning är att vi alla måste gå på polisens officiella meddelanden (www.polisen.se). Då ser jag inte något exsistensberättigande för ett fritt forum som FB eller denna tråd alls.
Givetvis får man ha egna teorier men varför vara fixerad vid just den teorin som som pekar ut en person som har alibi och inte misstänks av polisen? Varför inte börja dra upp teorier om Helge Fossmo, Mugabe och Pelle 7 år från Skåne också? Blir ju bara patetiskt.
2008-04-16, 22:19
  #3472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Nu vet jag inte hur det är på möten i Köping men dom jag har vart på så måste mobilen stängas av innan.
Kan det vara så att alla mötesdeltagare prick klockan 19 satte på sina mobiler och därav såg att klockslaget stämde till punkt och pricka med väggurets.

Mötet är inte så strikt och flera har sina telefoner på, vissa har de satt på ljudlöst men jag känner inte till att någon brukar stänga av telefonen helt på dessa möten.

Sen har ingen påstått att samtliga mötesdeltagares klockor visade exakt lika, dock så har alla mötesdeltagare som tittade på sina mobiler uppgett att deras mobiler visade att klockan var minst 19.00. Klockan i lokalen går enligt fröken ur rätt och det är också den tidsangivelse polisen fick när de ringde för att kontroellera de uppgifter som T givit polisen.
2008-04-16, 22:34
  #3473
Medlem
Tantaloras avatar
Man får absolut ha egna åsikter.
Och ingen tvingar dig att posta här. Lek inte martyr.

Att andra postare blir trött på dina inlägg är ju för att de inte tillför något!
Vi vet redan att ni tror att T är skyldig. Vi fattar det!
Men du tjatar.
Spelar ingen roll hur många gånger du skriver att T har gjort det.
Andra får väl tycka som de gör.
Varför fattar du inte det??

Jag själv tror fortfarande att det är CS. Kanske ännu mer för du och din vän håller på och rapar samma sak.

Proven, jag väntar med med spänning på svaren.
Bilder från stn. Är nyfiken på dem.
Mobiler, väntar med spänning på vad polisen kan berätta om samtalslista, vilka master som identifierade var de var och när de var uppkopplade.
Det är frågor förundersökningen kan tala om till viss mån.
Vad du rapar ur dig är bara trams och nonsens.
2008-04-16, 22:43
  #3474
Medlem
DeBalys avatar
Undrar vad som kommer att hända om det visar sig att CS är skyldig?

Kommer någon av T:s/Arbogas/arbogabornas belackare att be dem om ursäkt?

Knappast troligt.
2008-04-16, 22:44
  #3475
Medlem
miapetters avatar
Kan det vara så att T tankade bilen på vägen hem, eller köpte snask?
wildone skrev ju att han gjort något mer efter mötet...
OM han gjorde det kan ju ett kassabiträde eller en bevakningskamera bevisa att han var där en viss tid, om han inte har en enäggstvilling förstås...
Kan det vara så enkelt?
2008-04-16, 22:45
  #3476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Undrar vad som kommer att hända om det visar sig att CS är skyldig?

Kommer någon av T:s/Arbogas/arbogabornas belackare att be dem om ursäkt?

Knappast troligt.
De kommer troligtvis då att hävda att CS & T begick brotten tillsammans men att polisen schabblat bort bevisen mot T.
2008-04-16, 22:51
  #3477
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
För mig är KTT den huvudmisstänkte.

Vad grundar du den åsikten på?

Sedan undrar jag över vad läser du ut KTT till (att det är Togge förstår jag, men om det ska gå att debattera måste man ju veta vad du syftar på) sedan kan du väl fortsätta med att hjälpa mig förstå vad du menar med VV, VVM & VVB då ingen av dessa förkortningar är vedertagna.

(jag har sökt bland dina inlägg men inte funnit något där du förklarar vad du menar).
2008-04-16, 22:57
  #3478
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Undrar vad som kommer att hända om det visar sig att CS är skyldig?

Kommer någon av T:s/Arbogas/arbogabornas belackare att be dem om ursäkt?

Knappast troligt.

Skillnaden mellan Arbogmaffian och oss andra är att vi håller alla dörrar öppna. Visst kan Tyskan befinnas vara juridiskt skyldig, men då är frågan om varför hon har utfört dådet. Jag skulle tippa att KTT har ett och annat att stå till svars för.

Skulle vara intressant att få veta vad vi skulle be om ursäkt för. Att vi är öppna för alla alternativ eller ?
2008-04-16, 23:01
  #3479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Skillnaden mellan Arbogmaffian och oss andra är att vi håller alla dörrar öppna. Visst kan Tyskan befinnas vara juridiskt skyldig, men då är frågan om varför hon har utfört dådet. Jag skulle tippa att KTT har ett och annat att stå till svars för.

Skulle vara intressant att få veta vad vi skulle be om ursäkt för. Att vi är öppna för alla alternativ eller ?
Varför hon har begått brottet? T är ihop med E. T är lycklig med E och E:s barn. E och barnen är alltså hindret för att CS ska kunna få vara tillsammans med T. CS tar bort hindret. Kan det bli så mycket "enklare"?

Och ni är inte öppna för andra alternativ. Ni har ett alternativ oavsett hur mycket fakta det framkommit som motsäger det alternativet.
__________________
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-04-16 kl. 23:03.
2008-04-16, 23:13
  #3480
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Kan inte du och de andra 4 starta en "hata T tråd"? Ni börjar bli tjatiga

Jag tycker att det är en riktigt bra ide. När det gäller mordet på Engla så har man splittat i olika trådar. En handlar enbart om LillRunken, Englas baneman. Finns det fler som skulle önska en tråd där vi enbart diskuterar KTT liv och leverne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in