2008-04-16, 23:22
  #3481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Då ställer jag återigen fråga. Hur kan ni veta att det var exakt kl 19:00:00? Jag begriper det inte. Samtliga inblandade har av någon anledning kollat på sina mobiler, klockor samt väggklockan när mötet var slut. Varför? Jag har aldrig varit med om att samtliga mötesdeltagare har gjort det på något möte som jag har varit med om.

Jag vet vilken tid (inte sekund men minut) som mötet avslutades. Att titta på klockan som finns i rummet under mötet och när det avslutas är vanligt på de allra flesta möten jag brukar vara på. Att folk (inte alla men flertalet) kollar sina mobiler efter möten (kollar samtal/sms, sätter på ljudet) är ett fenomen som förekommer på samtliga möten jag varit på de senaste åren. Senast under de två möten jag varit på under dagen.

Fortfarande är tidsangivelsen som polisen fått från de personer som blev kontaktade den tid som klockan i möteslokalen visade, denna klocka är som sagt kontrollerad med fröken ur som referens och ingen av mötesdelagarna har angett någon invänding mot detta, inte heller polisen.

Förutom det så har som både jag och Wildone mfl skrivit att tiden mellan att T kom hem och det att han ringde SOS är väldigt knapp, vi har också skrivit att polisen har positionerat hans mobil längs vägen och har annat som gör det omöjligt att han an ha utfört detta Läs lband annat Wildones inlägg angående skador och annat.


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag känner inte till något fall när någon har raljerat med en annan persons självmordsförsök. Usch!
Tycker inte att han raljerat över det. Men jag känner dock till flera bloggar som delvis tagit upp andra personers självmordsförsök och dylikt. Detta av olika anledningar.


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
För mig är KTT den huvudmisstänkte. Antagligen ensam eller i diverse konstallationer. Men nu bestämmer du att han inte får vara misstänkt. Okey. Jag tycker att det verkar skumt.

Du får ha vem du känner för som huvudmisstänkt. Men de som sysslar med den egentliga utredningen delar inte din uppfattning, och de har något större resurser än både du och jag att grunda sin misstanke på.

Jag bestämmer ingenting om vem som får vara misstänkt och vem som "inte får" vara det. Jag skrev att han inte är misstänkt. Vilket är vad polisen anser om honom.



Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Tänk om man inte hittar hennes DNA. Vad händer då?

Om man inte lyckas få fram DNA så får man se vad annan teknisk bevisning, vittnen etc ger för något.


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag känner inte till något fall där man så har lämnat ut sig. Man har dessutom fortsatt efter dådet. KTT verkar mest vara intresserad av sin blogg och att hota alla som har genomskådat honom.

T har postat 3 stycken inlägg i sin blogg efter det inträffade.
1 var ett rop på hjälp
1 om pressen
1 om att någon har begått ett brott och hackat sig in på hans mailkonto. Inget hot har setts utan han har konstaterade att polisen undersöker detta misstänkta dataintrång. Det handlar inte om att någon har "genomskådat" honom, utan att någon begått ett dataintrångsbrott.



Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag är seriös. Bloggar, lagfoton i kvällstidningarna osv. Allt skall avhandlas i det offentliga.

Du skrev att E gör allt för att vara i massmedia. Vilket är helt fel.
Hennes familj har valt att kontrollera uppgifter till media och släppt ut det som de känner att de vill och kan. Långt ifrån allt har och kommer att "avhandlas i det offentliga"


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
En polis som i andra trådar blir fullständigt inkompetentförklarad. Dessutom är det en fråga om etik och moral. Även om tyskan på egen hand har utfört dådet så är KTT moraliskt ansvarig för hennes handlade. Skulle du vilja ha en sådan som KTT närvarande om du var offret?

Med tanke på att bland de första orden E sa efter att hon vaknat var en kärleksförklaring till T. Och även nu så får han vara där och det är ju något du kan fundera på vad det kan betyda.

Sen är ingen annan människa ansvarig för någon annans handlingar, hade han eller någon annan kunnat förutsäga detta (om vi nu utgår från det du sa att "Om tyskan på egen hand utfört dådet") så hade garanterat säkerhetsåtgärder vidtagits och polisen kontaktas.

Resten av det där är en sak för familjen.


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag skulle uppskatta det till att 80 % av mina inlägg har blivit censurerade därför att jag vågar stå upp mot Arbogamaffian. Ett tips. Läs hans blogg utan rosaskimrade glasögon.

Så flashback är med i en censureringskampanj mot dem som står upp mot den så kallade "arbogamaffian?" Eller kan det helt enkelt vara så att du skrivit OT saker eller saker som redan gåtts igenom och förklarats 1000ggr förut?

Jag har läst hans blogg långt innan detta dåd inträffade och har även läst den efter detta.


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag känner henne inte men du verkar känna hennes mamma. För mig är Tyskan ett offer för KTT:s härjningar. Man skall inte leka med andra människor vilket KTT har gjort.


Om du inte känner henne hur kan du då säga att hon är den enda i den här historien som är normal och hederlig?

Jag känner inte hennes mamma men utgår dels från det lilla som stått i media och dels också från några andra källor.

T är inte känd för att leka med människor och jag skulle gärna vilja ha en källa på belägg om att T har lekt med CS?

Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Svar: Ja. Säg att KTT erkände och fick några månader i fängelse. Det skulle vara straffet. Belöningen skulle vara så mycket större. Han skulle kunna göra karriär som musiker, han skulle bli någon slags sexsymbol bland kvinnor osv.

Om någon blir dömd för detta så kommer inte straffet vara några månaders fängelse. Det är nog en sak som man kan säga med ganska stor säkerhet.
Sen resten är ju inte ens värt att kommentera.


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Tror du på det själv? Karriärkvinnor har ingenting i Arboga att göra. Så tänker gemena man i Arboga.

Återigen så var det västmanlandspolisen, utredningen har i stort haft sitt säte i Köping, där finns flertalet framträdande kvinnliga poliser och även kvinnor på högt uppsatta poster runt om i kommunen mm. Kan inte tänka mig att det är särskilt mycket annorlunda i arboga

Sen vill jag gärna ha en källa på ditt påstående angående arbogabors tänkande angående karriärkvinnor.


Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Fryshuset i Stockholm? Jag såg Anders C på en boxningsgala. Enbart kriminella i publiken. Han höll något patetiskt tal om våldsporter. För mig är det en man som har tydligt tagit ställning för de kriminella. Något som du också verkar göra. Uppträd som ett svin så för du ta del av skattepengar. Usch!

Du såg honom på en boxningsgala där det enbart fanns kriminella i publiken?
Om du såg honom där och det bara fanns kriminella i publiken så finns det två alterativ:
1: du är kriminell och borde isåfall vara ganska nöjd om han tog ställning för kriminella.

2: Ditt påstående om att alla i publiken skulle vara kriminella stämmer inte.

Detta är dock helt orelevant för detta fall.


Ser man på vilka intäkter svensk musik och kultur ger sverige genom export så får vi in betydligt mer pengar än vad det kostar. Föreningen i fråga får fortfarande en hel del pengar från Svenska Spels vinst = inte skattemedel. Och enligt polisen och sociala myndigheter är verksamheten positiv.
__________________
Senast redigerad av flurpo 2008-04-16 kl. 23:40.
2008-04-16, 23:23
  #3482
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag tycker att det är en riktigt bra ide. När det gäller mordet på Engla så har man splittat i olika trådar. En handlar enbart om LillRunken, Englas baneman. Finns det fler som skulle önska en tråd där vi enbart diskuterar KTT liv och leverne?
Du får nog använda rätt initialer då, annars blir agatha, ss, grisöra o gandolfini förvirrade. Mer än vanligt
2008-04-16, 23:26
  #3483
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Jag tycker att det är en riktigt bra ide. När det gäller mordet på Engla så har man splittat i olika trådar. En handlar enbart om LillRunken, Englas baneman. Finns det fler som skulle önska en tråd där vi enbart diskuterar KTT liv och leverne?

Please, öppna en MDOKTT tråd så man slipper såna inlägg här.
2008-04-16, 23:39
  #3484
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Skillnaden mellan Arbogmaffian och oss andra är att vi håller alla dörrar öppna. Visst kan Tyskan befinnas vara juridiskt skyldig, men då är frågan om varför hon har utfört dådet. Jag skulle tippa att KTT har ett och annat att stå till svars för.

Skulle vara intressant att få veta vad vi skulle be om ursäkt för. Att vi är öppna för alla alternativ eller ?

Du kan väl knappast påstå att du håller alla dörrar öppna när du väljer att kalla T för KTT?
2008-04-17, 00:09
  #3485
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Skillnaden mellan Arbogmaffian och oss andra är att vi håller alla dörrar öppna. Visst kan Tyskan befinnas vara juridiskt skyldig, men då är frågan om varför hon har utfört dådet. Jag skulle tippa att KTT har ett och annat att stå till svars för.

Skulle vara intressant att få veta vad vi skulle be om ursäkt för. Att vi är öppna för alla alternativ eller ?

Observera vad jag skrev, svaret på din fråga står redan i själva frågan:

"Kommer någon av T:s/Arbogas/arbogabornas belackare att be dem om ursäkt?"

Utdrag ur ordbok:
belackare: baktalare, person som talar illa om någon eller något.
2008-04-17, 00:14
  #3486
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Observera vad jag skrev, svaret på din fråga står redan i själva frågan:

"Kommer någon av T:s/Arbogas/arbogabornas belackare att be dem om ursäkt?"

Utdrag ur ordbok:
belackare: baktalare, person som talar illa om någon eller något.

Kommer någon att be CS belackare om ursäkt ?

Varför skall någon be någon om ursäkt för att man granskat alla tänkbara gärningsmän.
2008-04-17, 00:23
  #3487
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Kommer någon att be CS belackare om ursäkt ?

Ja grisöra, kommer du att göra det?
2008-04-17, 00:30
  #3488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Om nu polisen vet exakt på sekunden när T lämna Köping och exakt på sekunden då han kom hem så verkar det som polisen skuggat T.
T kan väl annars inte ha ett alibi på sekunden.

Hört talas om t ex mobilpositionering tidigare i tråden? Är ett exempel som gör att polisen vet när T lämnade ett område och kom in i nästa...
2008-04-17, 00:32
  #3489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Nu vet jag inte hur det är på möten i Köping men dom jag har vart på så måste mobilen stängas av innan.
Kan det vara så att alla mötesdeltagare prick klockan 19 satte på sina mobiler och därav såg att klockslaget stämde till punkt och pricka med väggurets.

Men snälla du:
Om en mobil positioneras så gås det inte efter mobilens klocka utan efter mobilleverantörernas klocka...
Vidare: Har du aldrig deltagit i möten? Dvs ljudlöst!!!
2008-04-17, 00:39
  #3490
Medlem
frökens avatar
Nu har jag suttit och läst igenom dagens inlägg, och, som vanligt, känner jag mig en aning trött när jag ser den ofattbart låga nivån på vissas bidrag. En grupp utkristalliseras, vi kan kalla den FFDTH eller TDS* Inga namn nämnda, men jag har lagt märke till att de har en liten detalj som förenar dem utöver stupiditeten och lusten att reta upp så många som möjligt: de har uppenbara problem med genitiv-s. Deras löjliga provokationer kan göra mig irriterad, men denna oförmåga att peta dit ett s där ett sådant ska finnas får mig att vilja linda mina små frökenhänder runt deras nuckehalsar och klämma åt riktigt ordentligt.

För helvete, det heter T:s mobil, T:s pappa, T:s gitarr etc. etc.!


OnT: Tack Wildone och flurpo för intressanta och klargörande inlägg!


*utläses Föreningen För Debila Togge-Hatare, Tröttsamma Dårars Sällskap
__________________
Senast redigerad av fröken 2008-04-17 kl. 00:42.
2008-04-17, 01:38
  #3491
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Kommer någon att be CS belackare om ursäkt ?

Varför skall någon be någon om ursäkt för att man granskat alla tänkbara gärningsmän.

Att granska tänkbara gärningsmän är en sak.

Att påstå att någon, som polisen har avskrivit som just gärningsman, är skum/medskyldig/skyldig utan några belägg och ovanpå det bli förbannad på dem som känner T och vill gå i god för honom, är en annan sak.

Att förtala T eller att reta sig på arbogaborna för deras försvar av T, är en tredje sak.

Det gäller att hålla isär de tre och att unvika att hänfalla till de två senare.

Om CS blir frikänd och det visar sig att någon annan har utfört morden/överfallen, då kommer jag att be om ursäkt för att jag föll för polisens felaktiga bild av henne och för att jag misstänkte henne för morden/överfallen.

I nuläget tvivlar jag på att det kommer att hända, men jag håller alla dörrar öppna.

Samtidigt ska man hålla i åtanke att inget mordfall har blivit löst genom att man höll dörrarna öppna in absurdum, förr eller senare måste en gm utkristalliseras, förr eller senare börjar indicier och för många tillfälligheter för att det ska kännas bra - förhoppningsvis - leda fram till en gm och till klara bevis.
__________________
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-17 kl. 01:54.
2008-04-17, 02:15
  #3492
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Observera vad jag skrev, svaret på din fråga står redan i själva frågan:

"Kommer någon av T:s/Arbogas/arbogabornas belackare att be dem om ursäkt?"

Utdrag ur ordbok:
belackare: baktalare, person som talar illa om någon eller något.
Fan vad du är duktig i ordkunskap din lille lingvistiker!
Arbogaiterna är väl de som är mest att betrakta som belackare i detta fallet eller vad menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in