2008-04-21, 20:00
  #4669
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Så otroligt är det då inte med att två samarbetar med att mörda någon, inte ens barn:
Nejdå. Däremot är det extremt osannolikt att CS har begått morden i samförstånd med någon annan. Om hon är gm, så är detta ett utslag av hennes personlighetsstörning. Och personer av borderlinetyp klarar inte av att planlägga eller utföra brott í samförstånd. De klarar inte av djupgående samarbete överhuvudtaget.
2008-04-21, 20:02
  #4670
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nejdå. Däremot är det extremt osannolikt att CS har begått morden i samförstånd med någon annan. Om hon är gm, så är detta ett utslag av hennes personlighetsstörning. Och personer av borderlinetyp klarar inte av att planlägga eller utföra brott í samförstånd. De klarar inte av djupgående samarbete överhuvudtaget.

Jo, det har du nog helt rätt i. Men om det inte är CS kan det likaväl vara två samarbetande GM. Det var bara det jag menade.
2008-04-21, 20:03
  #4671
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Så otroligt är det då inte med att två samarbetar med att mörda någon, inte ens barn:

http://www.guardian.co.uk/world/2007/jan/13/italy.mainsection

Tydligen hade ovanlänkade dåd varit planerat väldigt länge också. Gärningsmännen var ett gift par som beslöt att slakta sina grannar, inklusive grannarnas tvåårige son.

Usch! Nej, inte helt otroligt naturligtvis, tyvärr...
Men ändå mycket ovanligt skulle jag vilja påstå!
2008-04-21, 20:04
  #4672
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Jag tycker ändå tanken med "fel hus" är intressant. Ett oförklarligt brott utan synbar anknytning till offren, likt Linköpingsfallet.
Men här finns en stalkingbild - och en misstänkt gk som har varit i Arboga-trakten morddagen. Härtill är denna gk erkänt psykiskt instabil och har flera gånger varit intagen på psyket. - Mycket tyder också på att hon varit ute efter hämnd, eller att straffa T å det gruvligaste för att han ratat henne.
2008-04-21, 20:06
  #4673
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Usch! Nej, inte helt otroligt naturligtvis, tyvärr...
Men ändå mycket ovanligt skulle jag vilja påstå!

Jag har ingen statistik, men jag får utgå från att det inte är så vanligt. Men hela Arboga-historien verkar vara så ovanlig, så jag flikade bara in ett grannmord.
2008-04-21, 20:08
  #4674
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag har ingen statistik, men jag får utgå från att det inte är så vanligt. Men hela Arboga-historien verkar vara så ovanlig, så jag flikade bara in ett grannmord.

Ja, det är bra! Ibland tar man saker för givet helt enkelt o jag tänkte nog mer på en ev diagnos på en gm osv...

OCH, hela den fruktansvärda händelsen här är, tack op lov, ovanlig! Även om det inte hjälper ett dugg när det väl händer!
2008-04-21, 20:09
  #4675
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men här finns en stalkingbild - och en misstänkt gk som har varit i Arboga-trakten morddagen. Härtill är denna gk erkänt psykiskt instabil och har flera gånger varit intagen på psyket. - Mycket tyder också på att hon varit ute efter hämnd, eller att straffa T å det gruvligaste för att han ratat henne.

Hur vanligt är det att suicida människor mördar folk?
2008-04-21, 20:10
  #4676
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men här finns en stalkingbild - och en misstänkt gk som har varit i Arboga-trakten morddagen. Härtill är denna gk erkänt psykiskt instabil och har flera gånger varit intagen på psyket. - Mycket tyder också på att hon varit ute efter hämnd, eller att straffa T å det gruvligaste för att han ratat henne.
Men har polisen fått fram annan DNA en från familjemedlemar och räddningspersonal i huset?
2008-04-21, 20:11
  #4677
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Men har polisen fått fram annan DNA en från familjemedlemar och räddningspersonal i huset?
Det vet vi inte eftersom vi inte har nån insyn i utredningen.
2008-04-21, 20:13
  #4678
Medlem
Veckans klubbas avatar
En annan sak jag vill flika in: Om jag i framtiden skulle åka på mordturné i landet, så kommer jag att lämna mobilen hemma eller om jag har en kumpan så kan en del av mitt falska alibi vara att han färdas runt med min påslagna mobil.
2008-04-21, 20:14
  #4679
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Vem var det som sa att hammaren saknades i Skarpnäck? Rumskamraten?
Ja - enligt Expr och AB. Men om nu en hammare saknats och man misstänker att den är mordvapnet så bör vid det här laget de av polisen upplockade hamrarna ha identifierats av lägenhetsuthyraren. I annat fall måste man fråga sig varför CS dragit med sig en hammare vilken som helst - och samma dag som det skett två mord och ett mordförsök med ett mordvapen som misstänks vara just en hammare - och på just de tre personer som var hennes stalkingoffers nya familj?
2008-04-21, 20:18
  #4680
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
En annan sak jag vill flika in: Om jag i framtiden skulle åka på mordturné i landet, så kommer jag att lämna mobilen hemma eller om jag har en kumpan så kan en del av mitt falska alibi vara att han färdas runt med min påslagna mobil.


Rätt tänkt!
Men det räckte inte för att få NJ avförd...
Han behövde mer än mobilens väg i Motala,
bevakningsbilder från en bankomat oxå! Så du får nog be din tvillingbrorsa
(din HEMLIGE tvillingbrorsa!) ta ut pengar i Borås medan du håller till i
Örkelljunga för säkerhets skull! Ett tips bara..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in