Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Ingen har skrivit att man först kollade klockan i lokalen sen ringde man fröken ur och synkroniserade klockorna samt mobiler.
Det jag skrev var att klockan i möteslokalens sammanträdesrum hade ett nyligen bytt batteri och att den ett fåtal veckor innan dådet ställdes in efter fröken ur. Ingenting om att att klockan samt mobiler synkroniserades vid detta mötestillfälle.
Då ställer jag återigen fråga. Hur kan ni veta att det var exakt kl 19:00:00? Jag begriper det inte. Samtliga inblandade har av någon anledning kollat på sina mobiler, klockor samt väggklockan när mötet var slut. Varför? Jag har aldrig varit med om att samtliga mötesdeltagare har gjort det på något möte som jag har varit med om.
Citat:
Självbiografier och dagböcker har getts ut i mängder med år, att sedan fler och fler använder bloggar för olika saker har att göra med att fler och fler möts på internet. Inget konstigt med det, skillnaden mot förut är att det blir otroligt mer lättillgängligt. Att de inte har något "värde för allmänheten" är också helt orelevant då de flesta skriver för vänner, bekanta osv, även om internet har gjort det öppet för allmänheten att beskåda.
Jag känner inte till något fall när någon har raljerat med en annan persons självmordsförsök. Usch!
Citat:
Absolut så kan tråden användas för att diskutera olika gärningsmän, men det är inte vad som görs här - här diskuteras T och CS. Varav T inte är misstänkt och att han har ett alibi och annat som stödjer att han inte utfört detta.
Tidigare har det vart lite små diskussioner om andra tänkbara gärningsmän, men de har fallit bort.
För mig är KTT den huvudmisstänkte. Antagligen ensam eller i diverse konstallationer. Men nu bestämmer du att han inte får vara misstänkt. Okey. Jag tycker att det verkar skumt.
Citat:
Det senaste man sagt utåt är att man ännu inte kunnat hitta CS dna på platsen för dådet, men att man hade massor med prov kvar att analysera. Efter detta har också polisen sagt att man troligtvis inte kommer att gå ut med vad olika analyser etc visar.
Det har också varit relativt få polisläckor till media i detta fallet.
Tänk om man inte hittar hennes DNA. Vad händer då?
Citat:
Att mördade personer eller mördare bloggar är så vitt jag vet inte något nytt fenomen.
Jag känner inte till något fall där man så har lämnat ut sig. Man har dessutom fortsatt efter dådet. KTT verkar mest vara intresserad av sin blogg och att hota alla som har genomskådat honom.
Citat:
Sen när du säger " Hon, liksom hela klanen, gör ju allt för att synas i massmedia" så antar jag att du syftar på E (meningsbyggandet tyder på det) och där kan du omöjligt vara seriös.
Jag är seriös. Bloggar, lagfoton i kvällstidningarna osv. Allt skall avhandlas i det offentliga.
Citat:
Att du tycker att det är sjukt att T får vara inne hos E får du tycka vara sjukt om du vill, men polisen har goda grunder för att tillåta honom vara där inne då han inte är misstänkt för dådet och har alibi.
En polis som i andra trådar blir fullständigt inkompetentförklarad. Dessutom är det en fråga om etik och moral. Även om tyskan på egen hand har utfört dådet så är KTT moraliskt ansvarig för hennes handlade. Skulle du vilja ha en sådan som KTT närvarande om du var offret?
Citat:
Ingen censurerar någonting, svårt att censurera vad någon annan skriver. Sen får du givevis tycka att det kommit fram "sjuka saker" om T om du vill, jag vet bara inte vad det skulle vara. Att han gillar kultur, teater, musik och är social? Att han ibland är full? Att han bloggar? Ja det är ju alla sjuka saker..
Jag skulle uppskatta det till att 80 % av mina inlägg har blivit censurerade därför att jag vågar stå upp mot Arbogamaffian. Ett tips. Läs hans blogg utan rosaskimrade glasögon.
Citat:
Du verkar känna tyskan riktigt bra då du säger att hon är normal och hederlig. Du skrev till mig förut att "jag visste inte att du var bsäta kompis med CS" så nu får jag väl skriva det till dig. Berätta gärna om henne som person då vi som faktiskt har haft träffat henne eller vi som känner folk som träffat henne får reda på hur hon egentligen är innerst inne! Hennes egna mamma verkar ju iaf tycka att hon är underlig.
Jag känner henne inte men du verkar känna hennes mamma. För mig är Tyskan ett offer för KTT:s härjningar. Man skall inte leka med andra människor vilket KTT har gjort.
Citat:
Så du bryr dig inte om utifall den som begått brottet blir dömd för det heller inte? Att denne inte straffas för brottet är oviktigt?
Svar: Ja. Säg att KTT erkände och fick några månader i fängelse. Det skulle vara straffet. Belöningen skulle vara så mycket större. Han skulle kunna göra karriär som musiker, han skulle bli någon slags sexsymbol bland kvinnor osv.
Citat:
Återigen så begärde de förstärkning samtidigt som NJ släpptes. Att det dröjde innan förstärkning kom berodde på att de var upptagna med andra fall. Deras könstillhörighet är fullkomligt orelevant.
Tror du på det själv? Karriärkvinnor har ingenting i Arboga att göra. Så tänker gemena man i Arboga.
Citat:
I västmanlands län så är pengarna inte det stora problemet för polisen utan personal. Givetvis är det viktigt att polisen får tillräckligt med pengar för att kunna göra ett bra arbete för att kunna utreda och öven förhindra brottslighet. Att satsa pengar på att ungdomar ska kunna få drägliga saker att göra på sin fritid kan ses som brottsförebyggande verksamhet. Fryshuset i sthlm gör ett underbart jobb. Ett exempel i köping är att när kommunen stängde ner fritdsgårdar så ökade också flera olika brott i antal (klotter, skadegörelse och även brott mot person mm) att kommunen satsar på ungdomsverksamhet har enligt polisen och andra myndigheter positiv inverkan.
Att du sedan sätter ord i min mun är helt och hållet ditt eget problem.
Fryshuset i Stockholm? Jag såg Anders C på en boxningsgala. Enbart kriminella i publiken. Han höll något patetiskt tal om våldsporter. För mig är det en man som har tydligt tagit ställning för de kriminella. Något som du också verkar göra. Uppträd som ett svin så för du ta del av skattepengar. Usch!