2008-04-12, 21:44
  #2869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
En stilla undran - OM CS ska utlämnas till Sverige måste tyskland lämna ut henne inom 90 dagar, så långt är jag med, men vad händer om hon flippar? Dvs bryter samman, tuggar fradga o biter vårdare?
Alltså, vad händer om läkare anser henne riktigt sjuk, fysiskt eller psykiskt?
Kan det hindra ett ev utlämnande?
Verkar som att den tysk domstol redan har avslagit CS överklagande. Se http://www.flashback.org/showpost.php?p=10775425&postcount=2774
2008-04-12, 21:54
  #2870
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Verkar som att den tysk domstol redan har avslagit CS överklagande. Se http://www.flashback.org/showpost.php?p=10775425&postcount=2774

det skulle verkligen vara goda nyheter, då sätts hon iallafall i förhör och kan inte tränga undan vad hon gjort. underbart!!
2008-04-12, 21:56
  #2871
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Du presenterar dina åsikter och argument, jag mina. Det är så civiliserad debatt går till. Det är bara i denna tråd som arbogapigorna tar det så personligt med sin älskade trubadur. Ovana debattörer.
Civiliserad? Och det kommer från dig som skickar rent pubertala PM.
Att man inte har samma åsikt är en sak, men varför sjunka så lågt? Trams...

Varför tror ni inte att T är granskad? Tror ni verkligen att polisen nöjer sig med att han säger att han inte har gjort det?
2008-04-12, 21:57
  #2872
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
precis.. samtidigt som de flesta arbogabor vill hänga honom på torget och spotta på honom så fick han reda på det i polisbilen då han var oskyldigt misstänkt för att ha tagit sina båda barns och sitt ex liv av daga.. stämmer bra det.

nu får du faktiskt ta och lugna ner dig, javisst han är oskyldig MEN att inte ta in honom pga den historia polis vet sedan innan vore grovt tjänstefel. och jag har full förståelse för att arbogaborna misstänkte honom pga denna historia, de var också de första som erkände att de hade fel och stöttar honom (hoppas jag) idag. var ju andra fb:are som fortsatte anklaga honom efter han var släppt här.
2008-04-12, 22:02
  #2873
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
nu får du faktiskt ta och lugna ner dig, javisst han är oskyldig MEN att inte ta in honom pga den historia polis vet sedan innan vore grovt tjänstefel. och jag har full förståelse för att arbogaborna misstänkte honom pga denna historia, de var också de första som erkände att de hade fel och stöttar honom (hoppas jag) idag. var ju andra fb:are som fortsatte anklaga honom efter han var släppt här.
Jag var en av dom som var helt övertygad om att NJ var gm. Men jag hade fel och har också erkänt det. Precis som smaras skriver så vore det tjänstefel att inte plocka in NJ. Jag tror t.o.m. att NJ har förståelse för det även om det kunde skötts på ett annat vis.

Precis som jag erkände att jag var fel ute med NJ så hoppas jag att "vissa" här inne, så småningom, kan erkänna att dom har/hade fel angående T.
2008-04-12, 22:11
  #2874
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag var en av dom som var helt övertygad om att NJ var gm. Men jag hade fel och har också erkänt det. Precis som smaras skriver så vore det tjänstefel att inte plocka in NJ. Jag tror t.o.m. att NJ har förståelse för det även om det kunde skötts på ett annat vis.

Precis som jag erkände att jag var fel ute med NJ så hoppas jag att "vissa" här inne, så småningom, kan erkänna att dom har/hade fel angående T.
Det tror du väl aldrig att SS gör???
2008-04-12, 22:28
  #2875
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Du presenterar dina åsikter och argument, jag mina. Det är så civiliserad debatt går till. Det är bara i denna tråd som arbogapigorna tar det så personligt med sin älskade trubadur. Ovana debattörer.

Om du skriver "Önsketänkande från din sida" då skulle man kunna förvänta sig att du vet något som jag inte vet, men jag ser att du också gissar.

Att smäda arbogaborna som känner T och talar för honom, är ett underligt och empatibefriat beteende och jag undrar vad vissa här skulle tycka om jag började dra halsbrytande mordteorier om deras kära och nära vänner.

Nu så känner jag inte T eller någon annan inblandad för den delen, jag hyser inte heller någon automatisk förkärlek till exhibitionister, bor inte i Arboga, men har läst en del om kriminell profiliering och jag skulle vilja påstå att det jag vet om T inte precis gör honom intressant som en tänkbar gärningsman.

Alla människor rör sig i mönster, det ser vi i trådarna, folk håller stoiskt fast vid sina åsikter. De som gillar konspirationsteorier kommer naturligtvis inte att acceptera CS som gärningsman oavsett om det handlar om bevis eller indicier.

Om fallet blir löst, CS erkänner och berättar att hon har gjort detta ensam och all bevisning styker detta, då kommer det ändå att finnas de som kommer att utpeka T som medskyldig, eller anstiftare.

Vissa av dessa har redan uttalat sig i förväg och jag har två mess där man lovar att hänga ut T på framtida hemsidor.

Jäkligt trist.
__________________
Senast redigerad av DeBaly 2008-04-12 kl. 22:38. Anledning: stavfel
2008-04-12, 22:32
  #2876
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Om T skulle vara avförd från utredningen så kommer fallet förbli olöst. Det beror i så fall på polis och åklagares prestige. De poliser som anlände till platsen var vanliga lantissnutar som hanterar fylleslagsmål. Man gjorde inte den nödvändiga utredningen om T och säkrade inte teknisk bevisning. Han släpptes alltför tidigt för att en grundlig undersökning av honom skall ens ha kunnat äga rum, 2 timmar.
T blev aldrig misstänkt av polisen. Detta står att läsa i Expressen 080317

Vi har inte kunnat höra kvinnan och det finns inga vittnen. Vi söker folk i bekantskapskretsen för att få upplysningar och måste titta på alla tänkbara möjligheter.
Den man som hittade kvinnan och hennes barn misstänks inte för brott.
2008-04-12, 22:50
  #2877
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
T blev aldrig misstänkt av polisen. Detta står att läsa i Expressen 080317

Vi har inte kunnat höra kvinnan och det finns inga vittnen. Vi söker folk i bekantskapskretsen för att få upplysningar och måste titta på alla tänkbara möjligheter.
Den man som hittade kvinnan och hennes barn misstänks inte för brott.

Det var det fatala misstaget. Lokala polisen kunde inte föreställa sig möjligheten att ens fatta misstankte mot T. Sedvanlig teknisk undersökning av T gjordes inte och eventuella bevis kunde inte säkras.

När sedan RMK kommer in efter påskäggen är möjligheten att säkra dessa bevis klart sämre.
2008-04-12, 22:54
  #2878
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det var det fatala misstaget. Lokala polisen kunde inte föreställa sig möjligheten att ens fatta misstankte mot T. Sedvanlig teknisk undersökning av T gjordes inte och eventuella bevis kunde inte säkras.
När sedan RMK kommer in efter påskäggen är möjligheten att säkra dessa bevis klart sämre.

men förihelvete, ge konkreta bevis lr fakta lr dumpa idiotteorin. fler än jag som börjar bli jävligt trötta på alla dina antaganden.
2008-04-12, 23:02
  #2879
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det var det fatala misstaget. Lokala polisen kunde inte föreställa sig möjligheten att ens fatta misstankte mot T. Sedvanlig teknisk undersökning av T gjordes inte och eventuella bevis kunde inte säkras.

När sedan RMK kommer in efter påskäggen är möjligheten att säkra dessa bevis klart sämre.
Även detta skrevs i Expressen 080317.
Enligt vänner så nämns ingen smygande kvinna som fönstertittare.

Den knivskurna mamman kände sig jagad, uppgav i natt hennes vänner för Expressen.se när de hört om tragedin i Arboga. Ex-mannen smög runt i buskarna utanför hennes hus och bevakade hennes liv genom fönstren.
Hennes kompisar beskriver mannen som "besatt".
2008-04-12, 23:10
  #2880
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det var det fatala misstaget. Lokala polisen kunde inte föreställa sig möjligheten att ens fatta misstankte mot T. Sedvanlig teknisk undersökning av T gjordes inte och eventuella bevis kunde inte säkras.

När sedan RMK kommer in efter påskäggen är möjligheten att säkra dessa bevis klart sämre.


Här har vi återigen ett utmärkt exempel på hur man INTE dedatterar...
En motdebattör ställer sig naturligvis frågan hur du VET att polisen inte gjorde någon tekniskt undersökning av T?
Vilket du INTE vet, du tror, antar, vill jäklas?
Så att "Arboga-pigorna" reagerar så starkt är inte pga dina misstankar
mot T utan pga dina sakfel! Det heter "jag tror", "jag antar",
men om du skrev så skulle du ju inte få dessa efterlängtade reagtioner..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in