Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
08. Inga vittnen, varken i grannskapet eller på tågstationen, kan peka ut MT.
Polisens talesman konstaterade så sent som den 11 juni att det inte finns några vittnen:
http://nyhetskanalen.se/1.497065/2008/06/11/atal_i_arbogamorden_drojer_en_manad
Motsäjs av att AB talat om ett vittne som sett gm på garageuppfarten.
Motsäjs av att ploisen nu ska göra bevisupptagning med vittnen som ska åka bort senare i sommar.
Jag tror att polisens talesman menade i sitt uttalande ovan att det inte finns vittnen till själva brottet...
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tack för det inlägget och tack för citatet där en åklagare uttalar sig. Jag har länge försökt föra fram att en häktning kan ske på misstanke och inte nödvändigtvis på bevis, men hela tiden fått mothugg av de som med en aktoritet hävdat att en häktning är ett bevis på att det finns bevis.
Hur många har inte de lurat. Hur många har inte skrivit och trott att hon måste vara skyldig för att hon blivit omhäktad så många gånger.
Eftersom flera av oss känner till omständigheter som inte är officiella ÄN så är det dessa vi lutar oss på då vi envist hävdar att omhäktningar sker därför att det finns bevis...
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
fick skadestånd för att de suttit oskyldigt häktade förra året. Det vet journalisten men säger inget om.
Är detta månne ett "statiskt" bevis?
Skulle gärna se siffrorna i relation till de häktade som sedan blev dömda för brottet de häktats för...
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag har lärt mig här i tråden att skall man få igenom sitt budskap så måste man vara övertydlig. Därför tar jag mig friheten att fetmarkera i citatet.
När det gäller att okritiskt utgå från skuld så är det inte bara moraliskt förkastligt utan också logiskt idiotiskt. Utgår man sedan från skuld plus en lämplig påhittad psykisk sjukdom blir det dubbelidiotiskt.
Då har man den mest bekväma förklaringsmodell till alla omständigheter som tänkas kan. Allting kan förklaras med de två kriterierna uppfyllda, men det betyder ingenting innan minst ett av dem är faktiskt bevisat.
Jag tycker inte heller att man ska "anta" att CS är skyldig "därför att hon flinar vid häktningsförhandlingarna" eller för att "hon verkar helsjuk".
Min övertygelse om hennes skuld kommer från annat håll, då faller det naturligt att med lupp studera vad hon gör för övrigt. Men , som sagt, det är
inte därför jag är övertygad om hennes skuld!
Jag försöker däremot få er att okritiskt granska polisens arbete o det tycker jag att jag misslyckats grymt med..
Den dagen kommer då vi får veta vad de gjort eller inte gjort, vad de har eller vad de inte har, då kommer min dom att bli hård...