2008-08-01, 03:40
  #14221
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nix. Det står i FUP att han kom hem 19.15
Varför skakar du jämt så fort man tar upp T?
Beror det på att du vart polisanmäld av honom som en datorhackare?

Att den här jävla diskussionen dyker upp igen är ju smått ofattbart. I FU nämns än rad olika tider, men efter kontroll när mobiltelefonen var uppkopplad mot en viss mobilmast så har man kommit fram till att han kom hem omkring 19.17-19.18.
2008-08-01, 03:40
  #14222
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Enligt poliserna som testkörde så kom han hem ca 19.18.

Det andra kommenterar jag inte ens. Patetiskt...
I tilläggen står att han T kom hem ca 19.15
Vad hände dessa 5 minuter som han försöker minnesnotera om?
2008-08-01, 03:40
  #14223
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nu kollar jag med dig igen. Det här fotot på huset är väl inte mer än att hon spart ner T:s blog. Det är det enda jag sett i FU. Vill minnas att även adressen stod där.
Har för mig det också, men då sa någon i tråden, med säkerhet, att det var taget med mobilkamera.

Men visst var det nerladdat från nätet...
2008-08-01, 03:41
  #14224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ok, finns det något som kan tänkas vara irrelevant när det gäller saker som talar för CS skuld?

hon är en psykiskt sjuk (och svartsjuk) stalker som bevisligen befann sig i arboga vid tidpunkten för morden. tillfälligheter? knappast.

glöm heller inte hennes agerande vid pågående rättegång.

hon är mördaren. frågan är om hon blir fälld.
__________________
Senast redigerad av sammy1980 2008-08-01 kl. 03:43.
2008-08-01, 03:44
  #14225
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tycker inte att det verkar som du riktigt begriper vad det här forumet har för funktion. Det du pratar om handlar om samhällets attityd till friade eller ännu inte fällda misstänkta, inte om faktiska sakförhållanden om vem som har eller inte har begått det ena eller andra brottet - vad vi kan kalla för den historiska sanningen.

I den här tråden, däremot diskuterar vi dels sannolikheten för att få till stånd en främmande dom, dels vad vi tror om den rent historiska sanningen. Och denna förändras ju inte bara för att en domstol fäller det ena eller andra utslaget.

Jag håller helt med om detta. Många är så väldigt resultatorienterade, och tycks missa att resultat - t e x en dom - får man genom att reda ut vad som hänt. Sakläget kan inte transformeras i efterhand, så att en person som inte begått ett mord plötsligt, månader efter att det har skett, plötsligt har begått det. Juridiken har inte makt att besluta över naturlagarna. Det jag ser som väsentligt är att få en klar bild av vad som har skett- och det har vi inte alls idag. Det finns oerhörda luckor. Hela händelseförloppet borde kunna utredas mycket bättre, och då skulle också bättre bevis komma på köpet.
2008-08-01, 03:47
  #14226
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att den här jävla diskussionen dyker upp igen är ju smått ofattbart. I FU nämns än rad olika tider, men efter kontroll när mobiltelefonen var uppkopplad mot en viss mobilmast så har man kommit fram till att han kom hem omkring 19.17-19.18.
I FUP finns ingen mottagare till detta samtal.
Inga förhör med den tonåring som T sägs ha pratat med.
Dessutom tog Ts batterier slut vid hemfärden varav han fick gå in i arbetsrummet och hämta Es för att ringa SOS (innan var han tvungen att radera ett påbörjat sms från E). Inga blodspår finns i arbetsrummet att han vart där inne.
Detta tror jag börjar uppdagas av CS advokat samt externa experter utanför FB.
2008-08-01, 03:54
  #14227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då kikar vi lite på sambon.
- Kom hem ca 19.15
-19.15-19.20 -------
- Ringde SOS ca 19.20´
Varför 5 tomma minuter? Letades det Es mobil i arbetsrummet?

hur vet du att det exakt är 5min?

om ca 19.15 blir 19.18 och ca 19.20 blir 19.19 då är du vips nere på 1min.

förklara hellre för mig vad tyskan gjorde i arboga.
__________________
Senast redigerad av sammy1980 2008-08-01 kl. 03:57.
2008-08-01, 03:57
  #14228
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I FUP finns ingen mottagare till detta samtal.
Inga förhör med den tonåring som T sägs ha pratat med.
Dessutom tog Ts batterier slut vid hemfärden varav han fick gå in i arbetsrummet och hämta Es för att ringa SOS (innan var han tvungen att radera ett påbörjat sms från E). Inga blodspår finns i arbetsrummet att han vart där inne.
Detta tror jag börjar uppdagas av CS advokat samt externa experter utanför FB.
Telefonen har befunnit sig där oavsett vem han pratade med!
Telefonen dog inte, batteriet blev "bara" dåligt.

Tror du T kommer att åtalas för morden när den lilla oskyldiga CS har släppts? Tror du han fälls?
2008-08-01, 04:01
  #14229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nu kollar jag med dig igen. Det här fotot på huset är väl inte mer än att hon spart ner T:s blog. Det är det enda jag sett i FU. Vill minnas att även adressen stod där.

Inte ens sparat ner, bara besökt. Filen låg i cacheminnet.

/J
2008-08-01, 04:06
  #14230
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att den här jävla diskussionen dyker upp igen är ju smått ofattbart. I FU nämns än rad olika tider, men efter kontroll när mobiltelefonen var uppkopplad mot en viss mobilmast så har man kommit fram till att han kom hem omkring 19.17-19.18.
Vem pratade T med? Enligt T själv så var det en ung tonåring men inga förhör har gjorts med denna tonåring.
Inget står om det i FUP vad jag sett.
Har ni sett detta samtal mellan T och tonåring?
2008-08-01, 04:07
  #14231
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu tar du ju upp andra saker. Att hon inte uttalat något hot är något som kanske kan sägas talar för hennes oskuld. Samtidigt så tycker jag att hennes anteckningar med fraser som "break your neck!", adress samt foto på deras hus är i paritet med uttalade hot.

Förstår inte poängen med frågan i ditt andra stycke. Ja, jag antar det är möjligt att hon väntade på att de skulle spela klart.

Fan, jag hittar inte det där med "break your neck". Någon som har koll vart det kan finnas? Är det någon inscannad lapp?
2008-08-01, 04:09
  #14232
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Inte ens sparat ner, bara besökt. Filen låg i cacheminnet.

/J
Tack för den. Vilken häxprocess svenska tidningar bedriver! Och vissa användare på FB bara driver på. Den enda diagnosen som är relevant att ställa är masspsykos.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in