2008-07-31, 13:44
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Precis.
Hon har vita strumpor. Det står inte hon står i strumplästen.

Strumpor kan synas ovanför skor.
Det är alltså oklart om hon har skor eller inte.
Nu har hon vittnat om det. Det borde räcka ett tag.
2008-07-31, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Tänk om man läser korrekt o inte skummar igenom. Hon säger att hon inte sett något PÅ DET SKYDDADE BOENDET.

Dom frågade Emma om hon FRAM TILLS IDAG sett något på TV eller exempelvis internet..
2008-07-31, 13:45
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3005552.ab

kl09:49

09.49 Kan du säga något om hennes fötter där i hallen?

– Vita strumpor. Inga skor.

Tack
Första gången jag läser Inga skor.
2008-07-31, 13:47
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Tack
Första gången jag läser Inga skor.

Här nämns det också, som jag länkade till dig
Citat:
FG frågar om skorna. AM: jag vet inte, i en sekvens är hon barfota, har vita strumpor.

http://www.magazin24.se/arboga/2008/07/31/direktrapport-fran-rattegangens-andra-dag
2008-07-31, 13:54
Medlem
Citat:
Precis.
Hon har vita strumpor. Det står inte hon står i strumplästen.

Strumpor kan synas ovanför skor.
Det är alltså oklart om hon har skor eller inte.

Inga ytterkläder. E ser henne ha innekläder, ser hennes strumpor och en t-shirt, inga ytterkläder alls. Det är
ju om hon har haft på sig skor och en jacka också men har tagit av sig det men inte något som hon bär inne i alla
fall. Eller om hon har lämnat det utanför.

En tanke för E är att kvinnan har åkt bil dit och lämnat jackan eller något i bilen och tagit av sig skorna.

FUP s.928
2008-07-31, 13:55
Medlem
eloges avatar
Bild

När T och E fick chockbrevet om adoptionen tror jag att 99 av 100 människor skulle ta fram och titta på bilden av hon som skrivit detta brevet.
Hon som kanske är mor till min sambos barn. Att inte Emma tittade på bilden vid det tillfället är konstigt.
2008-07-31, 13:56
Medlem
Tantaloras avatar
Haz

http://www.haz.de/newsroom/regional/art1065,649538
Om att mamman kände igen mt
De skriver om rättegången. Läste med google översätt
2008-07-31, 14:03
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Jag gillar inte polisens sätt att arbeta! mamman borde ha fått peka ut tyskan via en fotokonfrontation där bilder på minst 20st olika personer är med! Samma sak borde ha gjorts med röskonfrontationen, mamman borde ha fått höra flera inspelade röster på band, för att sedan tala om vilken hon kände igen! Vem som helst kan sitta i en rättsal och peka på den misstänkta och säga att det är hon! Detta kommer att ligga mamman till last när det gäller trovärdighet, och det är förbannat synd tycker jag om det nu är tyskan som är mördaren, att polisen sumpar en sådan bra chans

Och sedan undrar jag hur ni vet att E har ett konto här? Hur vet ni att det verkligen är hon? Har E själv berättat om det i media?
2008-07-31, 14:05
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Och sedan undrar jag hur ni vet att E har ett konto här? Hur vet ni att det verkligen är hon? Har E själv berättat om det i media?

Hon har själv förklarat i tingssalen idag att hon var på fb.
2008-07-31, 14:08
Medlem
Guardian Angels avatar
Tyvärr måste jag säga att Es utsaga idag inte är trovärdig.

Att hon nu vet att hammaren är svart med röda detaljer, att GM var smal och lång, att det hon säger på pricken stämmer in på CS. Jag tror att E är övertygad om att det är CS och att hon fått "hjälp" med att minnas av både sin omgivning och media. Hon har själv skrivit här och sagt i intervjuer att hon läser ALLT om detta. Det blir då mycket svårt att veta vad som är "riktiga" minnen och vad som är efterkonstruerat. Jag menar definitivt inte att E ljuger, tvärtom så tror hon att hennes bilder är äkta och att hon vill göra sitt bästa.

Att hon skulle kunna peka ut CS och inte sett bilder efteråt är bara trams. Hon har ju sett bilder tidigare och eftersom hon minns saker bakåt i tiden så borde hon även nu kunna minnas ungefär hur hon ser ut. Dessutom diskuterades CS utseende i detalj här på FB.

Vidare måste jag säga att halva förundersökningen är en katastrof.
2008-07-31, 14:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ca va
CeciliaBeckroth.wordpress.com skriver mer om tyskan, de verkar ha kontakt.

Hon skriver mycket dumheter, som:
" Det jag verkligen vänder mig emot i arbogafallet är att så många och speciellt medierna har dömt den tyska kvinnan på förhand. Jag anser att hon är oskyldig tills dess att det finns en lagakraftvunnen dom.... Jag efterlyser en mer nyanserad bevakning av fallet i media och att vanligt folk inser att alla är oskyldiga tills dess att det har blivit dömda."'

Om detta stämde skulle CS, om hon senare blir dömd för morden, alltså inte ha gjort morden idag. Detta är ett vanligt missförstånd, men det är rätt oroväckande att hon så militant tror på sådant nonsens.
2008-07-31, 14:10
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Hon har själv förklarat i tingssalen idag att hon var på fb.

Ok!
Jag tycker att tyskan verkar vara helt störd i huvudet!
Jag tycker att mamman är en allmänt konstig människa, men det kanske hör till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in