2008-08-04, 11:56
  #15421
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är en intressant fråga var den svarta huvtröjan tagit vägen och varför den inte analyserats av SKL.
Den svarta uppklippta tröjan som fanns vid E var hennes egen.

Hur vet man att inte T lånat och använt den svarta uppklippta huvtröjan som fanns vid E? Det har hänt att jag lånat någon av min frus huvtröjor flera gånger.

Varför var den uppklippt? Har den inte undersökts?
__________________
Senast redigerad av nackepa 2008-08-04 kl. 12:00. Anledning: rättning
2008-08-04, 12:04
  #15422
Medlem
Bambikills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hur vet man att inte T lånat och använt den svarta uppklippta huvtröjan som fanns vid E? Det har hänt att jag lånat någon av min frus huvtröjor flera gånger.

Varför var den uppklippt? Har den inte undersökts?

Det står i FUP att en av ambulanssköterskorna klippte upp hennes tröja samt ena BH-bandet för att komma åt att kontrollera om hon hade sticksår och skador på överkroppen. Det står vidare att en annan sköterska rättade till hennes uppklippta BH då den glidit ner - för att skyla henne. Så var i hela fridens namn får du det ifrån att T skulle ha haft tröjan på sig?
2008-08-04, 12:06
  #15423
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Polisen borde väl reagera mer och undra var den svarta huvtröjan tagit vägen? Man kan väl inte bara strunta i en så viktig sak? Har polisen inte ens frågat T vart han gjort av den?

Vad är det ni inte förstår?

Om så T. gick hemifrån med med en svart sopsäck över huvudet och kom hem med iklädd endast i simfötter, snorkel och en partyhatt på sig så kan han inte ha gjort sig skyldig till denna vidriga handling!

Varför kan ni inte släppa det?
Han har ju bevisligen alibi som täcker så sluta nu!

Tröjan kanske låg i bilen, kvar vid Smedjan eller vart fasen som helst!
Men det spelar ju INGEN roll!

Lustigt att det är samma människor som hänger upp sig på helt oviktiga smådetaljer -som inte tillför någonting- samtidigt som de åberopar att allt som den misstänka GM har gjort, burit eller förnekat är "nonsens"..

Bara för att er tilltro till polisen och Rikskrim är obefintligt så borde det ändå inte generera i en egenkomponerad Sherlock Holmes-hybris..
2008-08-04, 12:12
  #15424
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambikill
Det står i FUP att en av ambulanssköterskorna klippte upp hennes tröja samt ena BH-bandet för att komma åt att kontrollera om hon hade sticksår och skador på överkroppen. Det står vidare att en annan sköterska rättade till hennes uppklippta BH då den glidit ner - för att skyla henne. Så var i hela fridens namn får du det ifrån att T skulle ha haft tröjan på sig?

Jag visste inte att E hade tröjan på sig. Har missat det, sorry!

Mitt resonemang byggde på att hon inte hade den på sig. ( Om inte T tog på henne tröjan när han drog upp henne mot väggen?)

Men stämmer det att den inte har undersökts?
2008-08-04, 12:30
  #15425
Medlem
Soppas avatar
Har varit bortrest några dagar och kanske missat detta

Men enligt skissen över undervåningen med blodstänk så ser det ut som om GM har påbörjat misshandlen av Saga och Max i vardagsrummet. Saga står på ena sidan och Max på den andra.
Försöker de sedan ta sig ut i hallen till mamman som redan ligger ner?
Och efter viss "jakt" blir de rejält misshandlade?
2008-08-04, 12:31
  #15426
Medlem
Bambikills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag visste inte att E hade tröjan på sig. Har missat det, sorry!

Mitt resonemang byggde på att hon inte hade den på sig. ( Om inte T tog på henne tröjan när han drog upp henne mot väggen?)

Men stämmer det att den inte har undersökts?

Det står ordagrant att tröjan påträffades i en hög på hallmattan och att den troligtvis klippts upp av ambulanspersonal. Däremot har jag för mig att en ambulanssköterska berättar om hur han klippte upp dem.

Tröjan har självklart undersökts. Tröjan och hårstråna från den är skickade på analys. Fibrer har säkrats, och undanlagda för eventuell jämförelse med annat bevismateriel senare.
2008-08-04, 12:40
  #15427
Medlem
Soppas avatar
Läs FU:n innan du börjar gotta dig i vad du tror hände!
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag visste inte att E hade tröjan på sig. Har missat det, sorry!

Mitt resonemang byggde på att hon inte hade den på sig. ( Om inte T tog på henne tröjan när han drog upp henne mot väggen?)

Men stämmer det att den inte har undersökts?
2008-08-04, 12:40
  #15428
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Är det du som bestämt att denna tråd ska enbart handla om CS?

Hittade följande i regler
0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om
0.02. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum

Den här tråden heter Arbogamorden och jag anser att man kan diskutera morden från olika vinklar så länge man håller sig till ämnet. (och ämnet är inte CS!) CS är en av de misstänkta.

Att vissa blandar in så mycket känslor pga de kommer från Arboga eller känner offren piskar bara upp den dåliga stämningen i tråden. Eftersom bevisen är så dåliga mot CS så finns det en liten möjlighet att hon inte är GM och då vill iaf. jag leta efter alternativa GM.

Det handlar inte så mycket om känslor utan om något mycket mer praktiskt och konkret. Det handlar om att moderator har startat en tråd där alternativa gärningsmän kan diskuteras. Så fortsätt du och diskutera olika vinklar här, men låt du dina teorier om alternativa gärningsmän hamna i https://www.flashback.org/showthread.php?t=716940, då har du visat att du förstått syftet bakom moderatorns åtgärd, i stället för att klamra dig fast i den här tråden med hjälp av rigida regeltolkningar.
2008-08-04, 12:44
  #15429
Medlem
Har redan tidigare postat detta men provar igen! Någon som vet?

Några frågor:

1) Har CS familj eller vänner uttalat sig kring fallet? Vad säger de beträffande anklagelserna? Har hon någon familj kvar (mamman död, pappan övergivit familjen för länge sedan, syskon?)? Befinner sig någon i Sverige för att "stötta" henne?

2) Vem tipsade polisen om CS och på vilka grunder? Jag läste något om någon bekant som sa att CS hade haft svårt att komma över T, men var det verkligen all info de fick?

3) Vad jag har förstått så trodde inte T till en början att CS kunde ha varit inblandad i morden och han ansåg sig heller inte ha varit trakasserad av henne. När ändrade han sig? Jag förstår inte att han inte namngav henne till polisen i fösta läget med tanke på att han hade kontaktat polisen tidigare om just henne (när hon påstod att hon hade fått barn m honom).

3) Någon här som befunnit sig på plats vid rättegången? Har det varit några oroligheter utanför? Folk som skrikit ut sin avsky, protesterat på något sätt?
2008-08-04, 12:45
  #15430
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Men enligt skissen över undervåningen med blodstänk så ser det ut som om GM har påbörjat misshandlen av Saga och Max i vardagsrummet. Saga står på ena sidan och Max på den andra.
Försöker de sedan ta sig ut i hallen till mamman som redan ligger ner?
Och efter viss "jakt" blir de rejält misshandlade?

I FU står det beskrivet (där ett "förmodat" händelseförlopp beskrivs) att E attackerats först (närmast ytterdörren), sedan M (som hittades i "mitten" av hallen, mellan E och S) och till sist S (som hittades utanför barnkojan under trappan till övervåningen, i hallen närmast vardagsrummet). M ska ha rört sig mot vardagsrummet, vilket framkommer av blodspåren från honom, men varken han eller S har blivit attackerade på annan plats än i hallen. Blod från dem båda har dock stänkt in i vardagsrummet men det verkar inte ha förekommit någon "jakt" därinne och ej heller har någon av kropparna påträffats där.
2008-08-04, 12:53
  #15431
Medlem
Soppas avatar
Svårt att säga när man inte ser rummen i verkligheten och dess proportioner, men jag har svårt att tänka mig att de stänk av blod som finns i vardagsrummet ifrån tex Saga kan ha stänkt ifrån hallen. Iallafall då man ser på den bild som ritas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
I FU står det beskrivet (där ett "förmodat" händelseförlopp beskrivs) att E attackerats först (närmast ytterdörren), sedan M (som hittades i "mitten" av hallen, mellan E och S) och till sist S (som hittades utanför barnkojan under trappan till övervåningen, i hallen närmast vardagsrummet). M ska ha rört sig mot vardagsrummet, vilket framkommer av blodspåren från honom, men varken han eller S har blivit attackerade på annan plats än i hallen. Blod från dem båda har dock stänkt in i vardagsrummet men det verkar inte ha förekommit någon "jakt" därinne och ej heller har någon av kropparna påträffats där.
2008-08-04, 12:55
  #15432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Vad lullar du om? På den övre bilden går hon FRÅN tåget, på den undre går hon TILL tåget. Precis som vad gäller nästkommande två sidor.


Jaqg tog alla sex bilderna i PS och studerade dem närmare.
Det här är min uppfattning om bilderna.
(bild1 är första kameraövervakningsbilden på s 445, bild 2 = andra bilden osv tom sida 447)

Bild1 Personen har hatt eller keps på huvudet.
Kort ljust hår.
Ståkrage i jackan, ingen huva.
Förmodligen en plastpåse i handen.

Bild2. Ser ut som om jackan är öppen.
Tjock mage (typ jultomtemage)
För korta ben för att vara CS

Bild3. Personen är korthårig och har hatt på huvudet.
Svart väska. (kassemodell)

Bild4. Tjock mage och överkropp. Ser ut att vara tjocka lår.

Bild5. Sämsta bilden.. Personen ser ut och ha en väska med litet handtag.
(typ attacheväska el liknande.)

Bild6. För korta ben för att vara CS.

CS har väldigt långa ben. Hittade en bild av henne som visar benens längd bra. Jag har tagit till hänsyn att bilderna på övervakningskameran är tagna från "annorlunda" vinklar än bilden jag jämfört med.
Den bilden finns här: http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00628/03s08-tyskan2-226_j_628572w.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in