2008-07-30, 16:35
  #13021
Medlem
&http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3003005.ab&
uppenbart är det så att detta katt hår man har hittat inte kommer från familjens katter,,
denna berömda hår tussen den har heller inget med tyskan att göra uppenbarligen,,

vad finns det nu kvar 56 idioter som skall påstå dom versen saker utan någon som hest koppling till verklighet,,

är det inte jävig märkligt att en inkräktare lyckas ta sig in i en familjs lägenhet och svinga ett tillhygge mer än hundra gånger utan att lämna något spår,,

det stinker mer och mer om detta spektakel till rättegång
2008-07-30, 16:36
  #13022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Fast det är ju inget bevis. Det var antagligen flera hundra personer som anlände till och/eller åkte från Arboga den dagen. Och för att inte nämna de tusentals som nu bor i Arboga. Att hennes historia inte stämmer väcker en misstanke men det är inte heller något bevis. Som det ser ut nu har man en kedja med indicier.
Fast andelen sjunker nog kraftigt om man även ska gå efter hur många som gick till Verktygsgatan 2B och presenterade sig som Tine.
2008-07-30, 16:41
  #13023
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
&http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3003005.ab&
uppenbart är det så att detta katt hår man har hittat inte kommer från familjens katter,,
denna berömda hår tussen den har heller inget med tyskan att göra uppenbarligen,,

vad finns det nu kvar 56 idioter som skall påstå dom versen saker utan någon som hest koppling till verklighet,,

är det inte jävig märkligt att en inkräktare lyckas ta sig in i en familjs lägenhet och svinga ett tillhygge mer än hundra gånger utan att lämna något spår,,

det stinker mer och mer om detta spektakel till rättegång


En av dessa "idioter" är mamman till de mördade barnen...
Så som ovan beskriver ni målsägare, vittnen, poliser o åklagarämbetet.
Kanske dax vi börjar kalla CS vid hennes rätta namn o piskar upp en riktig hatstämning?
Köpings tingshus har ingen säkerhetssal....
2008-07-30, 16:44
  #13024
Medlem
ARBOGA igen

Ja jag hoppas verkligen den tyska kvinnan får ett ordentligt skadestånd , när hon frikänns..Förundersökningsledren borde få sparken och betala ur egen ficka...
Detta är ett stort skämt...Blir spännande att läsa alla bortförklaringar från
åklagarsidan...
Snacka om att dömas på förhand. Se'n när är det brottsligt att vara olyckligt kär.. Hon är inte den förste/a som håller viss koll på sin f d..utan att ha för avsikt att mörda!!
Förklaringen kan vara så enkel som att hon var på fel plats vid fel tidpunkt,
Åklagarens fantasier om att mordet var planerat att utföras tre dagar tidigare är snudd på sinnessjukt.
Denna stackars tyska har fått hela sitt känsloliv utvikt i pressen . Alla borde skämmas ,, Om Joy Rahma fick 12 MKR (?) så bör denna flickstackare få minst
45 MKR allt med tanke på att hon har hela livet framför sig..

Dessutom är ngt helskumt med hela fallet. nu när man kan konstatera att fel person plågats i rättssalen..
__________________
Senast redigerad av lattraggad 2008-07-30 kl. 16:49.
2008-07-30, 16:48
  #13025
Medlem
Kenny Kuks avatar
I ett brev till T skriver CS att hennes tidigare pojkvän dog i en bilolycka, finns det någon bekräftelse på att så har hänt eller är det en lögn?
2008-07-30, 16:58
  #13026
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Ja jag hoppas verkligen den tyska kvinnan får ett ordentligt skadestånd , när hon frikänns..Förundersökningsledren borde få sparken och betala ur egen ficka...
Detta är ett stort skämt...Blir spännande att läsa alla bortförklaringar från
åklagarsidan...
Snacka om att dömas på förhand. Se'n när är det brottsligt att vara olyckligt kär.. Hon är inte den förste/a som håller viss koll på sin f d..utan att ha för avsikt att mörda!!
Förklaringen kan vara så enkel som att hon var på fel plats vid fel tidpunkt,
Åklagarens fantasier om att mordet var planerat att utföras tre dagar tidigare är snudd på sinnessjukt.
Denna stackars tyska har fått hela sitt känsloliv utvikt i pressen . Alla borde skämmas ,, Om Joy Rahma fick 12 MKR (?) så bör denna flickstackare få minst
45 MKR allt med tanke på att hon har hela livet framför sig..

Dessutom är ngt helskumt med hela fallet. nu när man kan konstatera att fel person plågats i rättssalen..

Ja, det är något skumt med hela fallet. Tuesday hade tidigare länkat till en DN-artikel som beskrev hur unikt fallet verkligen är, dvs att en kvinna mördar en annans barn. (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=809717).

Om man sedan betänker att hon dessutom skulle ha mördat en annan kvinnas barn i deras egen bostad, så är väl det än mer anmärkningsvärt statistiskt sett?
2008-07-30, 16:58
  #13027
Medlem
Mitt första inlägg i tråden. Även jag tycker att tyskan helt klart känns skyldig.Väldigt mycket pekar på henne.
DOCK,inga bevis ingen fällande dom. Att begå detta brott utan att lämna något spår känns mycket besynnerligt. Sedan finns här en pöbel som är fullständigt besatta av att tyskan ska fällas. Lite sektvarning över er. Man kan inte låsa sitt tänk på det sättet som ni gör.

Lite mindre Jehovastänk så blir tråden inte så enformig.
2008-07-30, 17:02
  #13028
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ja, det är något skumt med hela fallet. Tuesday hade tidigare länkat till en DN-artikel som beskrev hur unikt fallet verkligen är, dvs att en kvinna mördar en annans barn. (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=809717).

Om man sedan betänker att hon dessutom skulle ha mördat en annan kvinnas barn i deras egen bostad, så är väl det än mer anmärkningsvärt statistiskt sett?

Även om jag själv är helt övertygad om att CS är skyldig, så kan jag kan ändå köpa att vissa tvivlar på tyskan som GM pga bristande teknisk bevisning. Att man tvivlar på henne pga statistik tycker jag däremot är befängt.
2008-07-30, 17:03
  #13029
Medlem
miapetters avatar
Någon som vet om CS hade några ahöriga eller vänner i rättssalen idag?
2008-07-30, 17:06
  #13030
Medlem
&En av dessa "idioter" är mamman till de mördade barnen...&
ja och det är intressant varför, vore det inte bättre att försöka försöka ta reda på vem som mördade barnen,,,ja tror ju inte at mamman kan tillföra något direkt trovärdigt,, hon fick ju en hammare i skallen och låg på intensiven ett bra tag,,

&Så som ovan beskriver ni målsägare, vittnen, poliser o åklagarämbetet.&
ja varför inte det polisen lyckats med är ju inte direkt strålande
att sen åklagarämbetet försöker klistra i hopp en storry om det är beklagligt man skall ju helst kunna övertyga någon om riktigheten i det,,
sen om man vet hur vittnen historiskr svammlat en jävla dynga
då undrar man vad detta är, om man tror att 56 vittnen är tillförlitligare än ett då är man fel ute, dessutom är det knappast så att 56 perssoner såg när gärningsmannen svingade tillhygget

&Köpings tingshus har ingen säkerhetssal....&
ja det lär knappast behövas detta är en kommedi..en teater och man hoppas man repeterat föreställningen mycket nog så spelar fakta ingen roll,,
2008-07-30, 17:08
  #13031
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Ja jag hoppas verkligen den tyska kvinnan får ett ordentligt skadestånd , när hon frikänns..Förundersökningsledren borde få sparken och betala ur egen ficka...
Detta är ett stort skämt...Blir spännande att läsa alla bortförklaringar från
åklagarsidan...
Snacka om att dömas på förhand. Se'n när är det brottsligt att vara olyckligt kär.. Hon är inte den förste/a som håller viss koll på sin f d..utan att ha för avsikt att mörda!!
Förklaringen kan vara så enkel som att hon var på fel plats vid fel tidpunkt,
Åklagarens fantasier om att mordet var planerat att utföras tre dagar tidigare är snudd på sinnessjukt.
Denna stackars tyska har fått hela sitt känsloliv utvikt i pressen . Alla borde skämmas ,, Om Joy Rahma fick 12 MKR (?) så bör denna flickstackare få minst
45 MKR allt med tanke på att hon har hela livet framför sig..

Dessutom är ngt helskumt med hela fallet. nu när man kan konstatera att fel person plågats i rättssalen..

Joy Rahman satt i fängelse 8 år innan han släpptes, CS har suttit i några månader.

För övrigt kan jag berätta att Joy Rahman ånyo sitter häktad misstänkt för mord, denna gång i Bangladesh.
2008-07-30, 17:08
  #13032
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish7
Mitt första inlägg i tråden. Även jag tycker att tyskan helt klart känns skyldig.Väldigt mycket pekar på henne.
DOCK,inga bevis ingen fällande dom. Att begå detta brott utan att lämna något spår känns mycket besynnerligt. Sedan finns här en pöbel som är fullständigt besatta av att tyskan ska fällas. Lite sektvarning över er. Man kan inte låsa sitt tänk på det sättet som ni gör.

Lite mindre Jehovastänk så blir tråden inte så enformig.

Bristen på brottsplatsspår är ju också märkligt med tanke på att halva Arboga verkar ha sett CS. Om man ska gå på vittnesutsagorna så verkar hon ju inte ha varit någon ninja när hon "rekade", men när dådet utförs då slår hon till snabbt och skoningslöst utan att lämna några analyserbara spår?

Håller också med dig angående sekt-och pöbelskänslan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in