2008-05-26, 18:38
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Naturligtvis finns det risk att minnen i själva verket är efterhandskonstruktioner på grund av uppgifter utifrån. Alternativet är att isolera alla vittnen och målsäganden till grova våldsbrott.
Sverige skulle bli ännu glesare befolkat då...

Det handlar inte om att isolera vittnen här och det vet du. Här är det ju en hjärnskada / påverkan på minnet som kan hävdas. Det är ju många hårda hammarslag mot spröd skalle!
2008-05-26, 18:52
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Det handlar inte om att isolera vittnen här och det vet du. Här är det ju en hjärnskada / påverkan på minnet som kan hävdas. Det är ju många hårda hammarslag mot spröd skalle!

Diskussionen var från början huruvida Emmas inlägg här skulle påverka en framtida rättegång, o det vet du! Vilseled inte amatördeckarna nu!

Den huvudskada Emma åsamkats kommer en i media namngiven "minnesexpert" (minns ej namn) att presentera i rättegången
vad jag förstått o han kommer förmodligen att kunna lämna närmare besked
om vad hon minns eller ej, Så var lugn, allt är i goda, kompetenta händer!

Mycket bra skrivet Tantalora!
2008-05-26, 18:57
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Diskussionen var från början huruvida Emmas inlägg här skulle påverka en framtida rättegång, o det vet du! Vilseled inte amatördeckarna nu!

Den huvudskada Emma åsamkats kommer en i media namngiven "minnesexpert" (minns ej namn) att presentera i rättegången

Säg någonting i den här utredning som visar på att allt är i goda, kompetenta händer.
2008-05-26, 19:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Säg någonting i den här utredning som visar på att allt är i goda, kompetenta händer.

Är det inte uppenbart?
Att vi vet så lite!
2008-05-26, 19:04
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:

Instämmer. CS dator och telefon börjar tydligen undersökas först NU, ett exempel på västmanlands läns poliskårs kompetens. Nej inget är i goda händer och det finns bara svaga indicier,vilket kan påverka E att vilja minnas saker som hon inte alls gör. Jag jämför gärna med Lisbeth Palme, där hela målet stod och föll med hennes, tveksamma, vittnesmål.
2008-05-26, 19:06
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Även om man är expert på hur minnet fungerar, så kan väl ändå inte expertisen användas till att lämna besked vad andra minns? Jag har ingen skallskada, men jag minns inte vad jag käkade förra tisdagen. Däremot kan jag hävda att jag minns det, och även världens främsta minnesexpert kan ju inte veta vilka minnesbilder jag har av den påstådda pizzan med extra skinka?
2008-05-26, 19:08
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Instämmer. CS dator och telefon börjar tydligen undersökas först NU, ett exempel på västmanlands läns poliskårs kompetens. Nej inget är i goda händer och det finns bara svaga indicier,vilket kan påverka E att vilja minnas saker som hon inte alls gör. Jag jämför gärna med Lisbeth Palme, där hela målet stod och föll med hennes, tveksamma, vittnesmål.
Och var har du varit sista tiden? I ladugården?
Tyskarna har haft mobben och datorn, och först nu skickat hit dem
2008-05-26, 19:10
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Instämmer. CS dator och telefon börjar tydligen undersökas först NU, ett exempel på västmanlands läns poliskårs kompetens.

Eller på Tysklands byråkrati?
2008-05-26, 19:12
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Är det inte uppenbart?
Att vi vet så lite!

Jag tycker vi "vet" relativt mycket, även om vi inte i alla lägen vet vad som är sant och vad som är påhittat. Men t ex ang mordvapnet så framkom det relativt tidigt i den här tråden att det skulle vara en hammare - vilket fortfarande gäller. Så en hel del läckor har det varit, även om polisen nu verkar ha skärpt till sig.

Hade vi vetat lite så hade det här fallet genererat en tråd på högst 80-100 inlägg, jämför t ex med dubbelmordet i Linköping där det i princip inte finns ett smack att diskutera.
2008-05-26, 19:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Även om man är expert på hur minnet fungerar, så kan väl ändå inte expertisen användas till att lämna besked vad andra minns? Jag har ingen skallskada, men jag minns inte vad jag käkade förra tisdagen. Däremot kan jag hävda att jag minns det, och även världens främsta minnesexpert kan ju inte veta vilka minnesbilder jag har av den påstådda pizzan med extra skinka?

Nej, det kan han säkert inte. Det jag TROR han kan göra är att beskriva hur minnet påverkas av en sådan skada o om det hon säjer sig minnas KAN vara sådant hon KAN minnas. Varför skulle hon "hitta på" minnesbilder?
Emma är nog den som allra hels vill få fast RÄTT gm!
Det hon sagt till polisen gjorde hon tidigt, det filmades, CS advokat var där!

Med "vet lite" menar jag vad polisen har i dagsläget!
2008-05-26, 19:21
Medlem
Cobber Kains avatar
Vi kanske "vet" lite eftersom inte polisen vet något heller?
2008-05-26, 19:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Vi kanske "vet" lite eftersom inte polisen vet något heller?

Tror du,
tror inte jag..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in