Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Vad gäller matten så tycker jag nästan att det skitsamma hur mycket du kan från gymnasiematten. Du kommer att gå igenom allt igen (på riktigt denna gången) när du läser envariabelanalysen.
Åh vad skönt o höra det

Visst kan jag matematiken, jag har sjukt bra minne för siffror (att komma ihåg/memorera siffror, inte fått någon stor användning för det, men kommer säkert längre fram och då har man kanske en fördel), jag förstår logiken och studerar hellre formler i ett antal timmar för att förstå vad som händer och varför, än som de flesta i klassen gör, att sitta o göra varje tal för att trycka in formlerna i huvudet, visst gör jag det också, men vill och försöker hellre förstå varför än hur, eller vad tycker du? gjort likadant eller går det bättre för dig genom att lära dig formlerna och acceptera att det "bara är så" ?
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Ivar.
Precis, jag själv fick endast betyget E i matematik D och matematik E när jag läste teknisk bastermin. Nu har jag skrivit B på alla matematiktentor hittills.
Tack! detta underlättar faktiskt att man kommer gå igenom dem igen fast på 'riktigt', då antar jag att man får reda på varför det är så och inte bara acceptera att det är så?