2010-12-03, 18:12
Citat:
Diskutera utbildningar? Ja gärna, det är det som detta forum är till för. Men gör det i EN tråd.
Sorry att jag tar moderatorns jobb, men var bara tvungen att skriva min åsikt..
Ursprungligen postat av shogun-r
Jag förstår inte vitsen med att starta alla dessa trådar.
Ok att man vill veta så mycket om en utbildning som möjligt, i detta fallet teknisk fysik. Men det är ju bara personliga omdömen, och alla tycker olika. Även om det startas 1000 trådar om teknisk fysik så kommer man inte att blivit så mycket klokare.
Vill man verkligen ha hårddata om utbildningarna så läs kursplanerna. Det är det enda som ger någon vettig information som man kan lita på.
Börjar bli lite löjligt tycker jag med alla dessa frågor, som...
* Vilken TH ger bäst möjlighet att forska
* Vilken TH ger bäst möjlighet till jobb
* Vilken TH har bäst studentliv
Tycker att man ser tydligt av svaren när man läser trådarna att ni inte kommer kommer fram till någonting.
Ok att man vill veta så mycket om en utbildning som möjligt, i detta fallet teknisk fysik. Men det är ju bara personliga omdömen, och alla tycker olika. Även om det startas 1000 trådar om teknisk fysik så kommer man inte att blivit så mycket klokare.
Vill man verkligen ha hårddata om utbildningarna så läs kursplanerna. Det är det enda som ger någon vettig information som man kan lita på.
Börjar bli lite löjligt tycker jag med alla dessa frågor, som...
* Vilken TH ger bäst möjlighet att forska
* Vilken TH ger bäst möjlighet till jobb
* Vilken TH har bäst studentliv
Tycker att man ser tydligt av svaren när man läser trådarna att ni inte kommer kommer fram till någonting.
Sorry att jag tar moderatorns jobb, men var bara tvungen att skriva min åsikt..

Ursäkta om jag säger något dumt nu men det är väl precis det jag har försökt göra? Eller syftar du på de andra trådarna som jag har startat? Jag vet att jag har startat många, men jag tycker ändå att det har varit nödvändigt eftersom de behandlar olika frågeställningar. Fast nu tänkte jag ge den här tråden ett försök och jag hoppas att det blir som jag vill.
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Håller med. Men på samma gång verkar folk som vill plugga F normalt vara tillräckligt begåvade för att inte starta dylika trådar. Lite därför jag också påpekade att det finns ett antal rätt så bra och relevanta trådar med specifika diskussioner uppe redan, och att risken för en översvämning ser ut att vara liten för mig.
Och om, som jag också håller med om, de här diskussionerna inte leder fram till någonting, vad är det för poäng med att föra dem överhuvudtaget? Men igen - var är exemplen på dylika trådar om F? Det är ju bara yuk som håller på, även om tråden om hur man förbereder sig var intressant.
På samma gång skulle det vara bra att hålla isär agnarna från vetet, och visst är en slasktråd bra för det ändamålet. Problemet som uppstår då är att allting sammanfogas till en stor tråd som i varje fall jag är motvillig till att gå igenom, just i och med kvalitetsaspekten som just påtalats.
Och om, som jag också håller med om, de här diskussionerna inte leder fram till någonting, vad är det för poäng med att föra dem överhuvudtaget? Men igen - var är exemplen på dylika trådar om F? Det är ju bara yuk som håller på, även om tråden om hur man förbereder sig var intressant.
På samma gång skulle det vara bra att hålla isär agnarna från vetet, och visst är en slasktråd bra för det ändamålet. Problemet som uppstår då är att allting sammanfogas till en stor tråd som i varje fall jag är motvillig till att gå igenom, just i och med kvalitetsaspekten som just påtalats.
Alltså, du säger att du håller med, sedan säger du att du vill ha allt i olika trådar? Jag förstår inte riktigt. Det är möjligt att tråden blir en "slasktråd" men jag hoppas att det inte gör det, och det är definitivt inte omöjligt att undvika.
Vad det är för poäng att föra diskussionerna? Visst, jag har startat många trådar om ämnet och jag är antagligen en av de som vill veta (kanske för mycket) om vad jag har för möjligheter etc. Tycker du att jag ska strunta i att fråga här på FB, som enligt mig är ett ställe där man ofta kan få väldigt bra, utförliga och seriösa svar, och istället söka mig till universitetens hemsidor? Om du gör det, så tycker vi olika. Jag anser att deras hemsidor är ganska intetsägande (om man inte vill kolla på kursplaner) och självklart är de väldigt partiska. Jag vet att man ska ta de svar man får här med en nypa salt också men de ger åtminstone en personlig syn på det hela.
Hoppas ni förstår vad jag menar.