2016-05-01, 20:28
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
I vilka andra fall hade det varit mer befogat? Ingela maa vara osympatisk, men faktum är att Sverige laater henne i princip dö i Etiopien! Det är helt horribelt, oavsett vilka brott hon begaatt!

Eller anser du, att Sverige endast ska hjälpa vaaldtäktsmän i utländska fängelser, medan bedragare ska ruttna....?

Försök inte lägga ord i min mun - bara för att jag inte gillar bedragare så betyder inte det att jag gillar våldtäktsmän.

Vad tycker du om exempelvis Kim som sitter i fängelse i Thailand för meth? Eller alla andra pundare som torskat utomlands? Varför engagerar du dig bara i det här fallet här på FB?
Enligt din logik ska vi slösa tid och skattepengar på att ta hem våra mördare och våldtäktsmän antar jag?

Slutligen, i all välmening, sluta med otyget att anväääääända fel bokstäver i ord.
Citera
2016-05-01, 20:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kohandel.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Givetvis är det bara kohandel när det gäller sådan här ärenden, särskilt när det gäller skitstater som i det här fallet. Dom försöker få ut max i alla former.

Naturligtvis handlar det om kohandel och Etiopien, i detta fall, försökar att få ut maximalt av denna.

Frågan är om IJ är så pass "intressant" så att Sverige är villiga att delta i denna kohandel? Kanske till en viss grad men inte hur mycket som helst.
Citera
2016-05-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Försök inte lägga ord i min mun - bara för att jag inte gillar bedragare så betyder inte det att jag gillar våldtäktsmän.

Vad tycker du om exempelvis Kim som sitter i fängelse i Thailand för meth? Eller alla andra pundare som torskat utomlands? Varför engagerar du dig bara i det här fallet här på FB?
Enligt din logik ska vi slösa tid och skattepengar på att ta hem våra mördare och våldtäktsmän antar jag?

Slutligen, i all välmening, sluta med otyget att anväääääända fel bokstäver i ord.

Det här fallet är exceptionellt, därför att en svensk medborgare riskerar att avlida i fängelse - och faar inte ens minimal humanitär hjälp av UD i form av förnödenheter. Jag har läst en del om pundare i andra länders fängelser, och de brukar faa hjälp.
Citera
2016-05-01, 20:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hygienartiklar m. m.

Citat:
Det här fallet är exceptionellt, därför att en svensk medborgare riskerar att avlida i fängelse - och faar inte ens minimal humanitär hjälp av UD i form av förnödenheter. Jag har läst en del om pundare i andra länders fängelser, och de brukar faa hjälp.

Jag håller med dig att IJ borde erhålla hjälp med hygienartiklar, medicin och samt delvis kosttillskott till den erbarmliga fängelsekosten.
Citera
2016-05-01, 21:06
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Lägg nu ner.

IJ är inte så exceptionell som du tror att hon är.

Det sitter hundratals svenskar i utländska fängelser och långt ifrån alla fängelser är några lyxhotell.

Svenskar sitter t.ex i Indonesien och Filippinerna.

Dom får inte exakt massivt stöd av UD.
Citera
2016-05-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Lägg nu ner.

Det sitter hundratals svenskar i utländska fängelser och långt ifrån alla fängelser är några lyxhotell.

Vem har talat om lyxhotell? Jag tror inte naagon svensk, förutom Ingela, riskerar att avlida av de vidriga fängelseförhaallandena. Ingela faar ju inget stöd alls i materiellt avseende.
Senast redigerad av intePK14 2016-05-01 kl. 21:53. Anledning: skrivfel
Citera
2016-05-01, 21:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur många kvinnor i utländska fängelser?

Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Lägg nu ner.

Vet du hur många svenska kvinnor det är som sitter i utländska fängelser?
Citera
2016-05-01, 22:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vet du hur många svenska kvinnor det är som sitter i utländska fängelser?

Är det intressant? Och varför i så fall?
Citera
2016-05-01, 22:15
Medlem
Cashews avatar
Citat:

Vaaaaarför svarar du inte på mina frågor?
Vaaaaaaaaaaaaaad skiljer henne från andra utlandsfångar?
Han El choco, Jonas eller vad han hette i Bolivia, som torskade för smuggling av kokain riskerade nog också livet stundom. Varför tror du att hon inte har vänner eller familj som vill hjälpa henne, som de flesta i hennes situation brukar ha?

Nåja, om du bara tycker att UD borde se till att låna ut pengar för sjukvård i fängelset, så kan jag nog hålla med dig, inte för att hon kommer betala tillbaka...
Jag uppfattade det som att du villa ha hit patrasket till Sverige.
Citera
2016-05-01, 22:16
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Hon kan gott ruttna där hon sitter, men ni skall se att den här djäveln får sitta av straffet i Sverige;

http://www.svd.se/krayem-kan-avtjana-straff-i-sverige

Hahaha, intePKKKKKKKKKKKKKKK? Samma brinnande engagemang för jihadistiska "svenskar"?
Citera
2016-05-01, 22:23
Medlem
Jag har oerhört svårt att förstå alla skribenter som önskar, att kriminella/terrorister och allsköns pack skall torteras långsamt till döds. Att isolera människor tills de bryts ner är inte humant. Det är däremot ett väldigt skenheligt förhållningssätt.

Är man förtjänt av dyl. behandling i enlighet med gällande lagstiftning är man enl. min mening dömd till döden. Långt mer anständigt!

Breivikidioten tex bör inte heller plågas, han skulle hängts, punkt!

Stränga straff bör dock kunna utdömas anser jag, och straffen skall vara rejält kännbara och (i vissa fall) kortare. Den som idag tror på kriminalvård får ju anses såsom lätt korkad.
Citera
2016-05-01, 22:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
UD låna ut pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Vaaaaarför svarar du inte på mina frågor?
Vaaaaaaaaaaaaaad skiljer henne från andra utlandsfångar?
Han El choco, Jonas eller vad han hette i Bolivia, som torskade för smuggling av kokain riskerade nog också livet stundom. Varför tror du att hon inte har vänner eller familj som vill hjälpa henne, som de flesta i hennes situation brukar ha?

Nåja, om du bara tycker att UD borde se till att låna ut pengar för sjukvård i fängelset, så kan jag nog hålla med dig, inte för att hon kommer betala tillbaka...
Jag uppfattade det som att du villa ha hit patrasket till Sverige.

Detta tycker i a f jag, även om IJ aldrig kommer att betala tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in