2008-04-05, 21:03
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barsch
Domen föll 28 augusti 1979
Ansvarig rotel verkar vara "Kriminalpolisens våldsrotel i Malmö"

Uppgifterna från Nordisk Kriminalkrönika 1980. Lycka till i jakten!

Finemang säger jag bara
Citera
2008-04-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Aldrig snubblat över ordet "tystnadsplikt" ?

Jo såklart! Jag arbetar ju själv under tystnadsplikt för bövelen! Att jag inte ens tänkte på det. Jaja men detta är ju forum och alla är ju anonyma så man kan kosta på sig att röja den.
Citera
2008-04-06, 00:57
Medlem
Rubbes avatar
Kan AH ha bott vid Värnhem även vid tiden för morden? Det fanns en med hans namn och passande ålder skriven på en adress nära Värnhem 1980.

Edit: Och som fortfarande idag bor i samma kvarter.

Nån som förresten vet vad AH:s läkarpappa hette då jag har ett eventuellt namn där?
Senast redigerad av Rubbe 2008-04-06 kl. 01:06.
Citera
2008-04-06, 12:46
Medlem
ZVIVIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barsch
Domen föll 28 augusti 1979
Ansvarig rotel verkar vara "Kriminalpolisens våldsrotel i Malmö"

Uppgifterna från Nordisk Kriminalkrönika 1980. Lycka till i jakten!

Frågan var vid vilken tingsrätts-rotel han dömdes – och då är ”Kriminalpolisens våldsrotel i Malmö” inte rätt svar.

Men ett avkunnande-datum underlättar ju helt klart för den som söker info (under förutsättning att datumet stämmer).
Citera
2008-04-06, 20:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Sväva inte uo för mycket, håll er till topic. Nu tycker jag vi forsätter vår fokus på AH. Värnhemsspåret verkar lite småhett faktiskt. har ju också hört det på anat håll. vill också veta vad hans far heter. Samt om någon kan vask fram domen, det hade vart guld värt!!
Citera
2008-04-06, 21:49
Medlem
Barschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZVIVIX
Frågan var vid vilken tingsrätts-rotel han dömdes – och då är ”Kriminalpolisens våldsrotel i Malmö” inte rätt svar.

Men ett avkunnande-datum underlättar ju helt klart för den som söker info (under förutsättning att datumet stämmer).

Jag visste inte ens att tingsrätter hade rotlar... Man lär så länge man lever!
Citera
2008-04-06, 22:58
Medlem
Doncos avatar
Spännande tråd

Ser med spänning fram mot fortsättningen!

Jag är född -73 och hade aldrig hört talas om dessa mord förut
Citera
2008-04-07, 08:30
Medlem
Locket på

Det kan inte vara så enkelt att staten lagt locket på på denna mordhistoria eftersom de av den lärde sig ett helt nytt modus operandi för att spara mycket pengar? Det enda som skiljer är introduktionen av patogener såsom bakterier och virus istället för gift på de hopplöst sjuka och de med en projicerad enorm samhällskostnad. Hyfsat svårt att bevisa vem som gjort vad i ett sådant fall... Någon som kommer ihåg om folk dog som flugor av infektioner när de blivit vårdkollin innan den här solskenshistorien inträffade?
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2008-04-07 kl. 08:33.
Citera
2008-04-07, 08:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Det kan inte vara så enkelt att staten lagt locket på på denna mordhistoria eftersom de av den lärde sig ett helt nytt modus operandi för att spara mycket pengar? Det enda som skiljer är introduktionen av elaka bakterier och virus istället för gift på de hopplöst sjuka och de med en projicerad enorm samhällskostnad. Någon som kommer ihåg om folk dog som flugor av infektioner när de blivit vårdkollin innan den här solskenshistorien inträffade?

Den där teorin ger jag inte mycket för.
Citera
2008-04-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Den där teorin ger jag inte mycket för.
Du har kanske inte sett det hända heller?
Citera
2008-04-09, 08:53
Medlem
Rubbes avatar
Vad händer med sökandet efter domen?
Citera
2008-04-09, 14:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Ingen ny info om AH??
Eller nån som vaskat fram dom eller dylikt?

Edit: vad tycker ni, skall vi starta en tråd som handlar om BK, och hur en sådan person kan leva på pension från sverige i Canada?
Senast redigerad av Carl Serung 2008-04-09 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in