Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-01, 23:28
  #1309
Avstängd
ingen som har bild på förövaren? orkar inte kolla igenom 100 sidor
Citera
2011-03-01, 23:45
  #1310
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Tagga ner, killen var ju psykiskt sjuk och har tillbringat 15 år i vård. Jag tror knappast har ett toppenliv nu heller, och man kan låta honom vara om han nu inte är någon fara för samhället.

Fast, måste säga att det är en smula facinerande men självklart väldigt tragiskt att detta kan ske.


Hitler var helgalen, Stalin likaså; menar du att på grund av detta så skulle man delvis kunna
ursäkta deras ofantliga brott?

Ordentligt tillspetsat möjligen men någonstans här ligger det förvisso en poäng eller...
Citera
2011-03-02, 00:11
  #1311
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hitler var helgalen, Stalin likaså; menar du att på grund av detta så skulle man delvis kunna
ursäkta deras ofantliga brott?

Ordentligt tillspetsat möjligen men någonstans här ligger det förvisso en poäng eller...

Nej, inte ursäkta. Straff ska dom ha. Fängelse/böter eller psykisk vård men inte livstid.

Jag är av den sort som ger alla en andra chans(inte en tredje!), speciellt när dom var unga när de begick deras brott.

Vet att många inte håller med mig och snackar om livstidsstraff, och då kan man bara komma överens om att man inte är överrens.

Däremot återfallsförbrytare!!! Dom ska fan inte visas någon nåd. Dom har fått deras chans och tar dom den inte ska då ska det vara livstid eller dödsstraff.
Citera
2011-03-02, 00:25
  #1312
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Tagga ner, killen var ju psykiskt sjuk och har tillbringat 15 år i vård. Jag tror knappast har ett toppenliv nu heller, och man kan låta honom vara om han nu inte är någon fara för samhället.

Fast, måste säga att det är en smula facinerande men självklart väldigt tragiskt att detta kan ske.

AH har sonat sitt brott och är idag en helt oförarglig människa. Sjukhusmorden och AH´s öde har förtjänstfullt lyfts i den här tråden. Allt som bör sägas har redan sagts.
Citera
2011-03-02, 06:33
  #1313
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
AH har sonat sitt brott och är idag en helt oförarglig människa. Sjukhusmorden och AH´s öde har förtjänstfullt lyfts i den här tråden. Allt som bör sägas har redan sagts.


All right, Let´s go for it!

Avsikten har emellertid heller aldrig varit att initiera en förföljelse av något slag,
men brottet ifråga är av den spektakulära karaktären att det motsätter sig
en bortglömdhet. Därav trådens existens så vitt jag förstår.
Citera
2011-03-02, 09:32
  #1314
Medlem
månss avatar
Snälla, säg att Svenonius var med i reportaget?
Citera
2011-03-02, 09:37
  #1315
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Kul (om man nu får säga det) att de uppmärksammar AH:s härjningar. Ska blir intressant att höra Leifs kommentar till det hela.
Undrar vad det beror på??
Citera
2011-03-02, 10:00
  #1316
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Snälla, säg att Svenonius var med i reportaget?


Nej, tyvärr!

Igår efter programmet lyssnade jag än en gång på radiodokumentären och förundrades lika mycket
nu när jag tog del av Svenonius sanslösa svammel om KGB-komplotter och gud vet allt.
Alla våra gamla statsministrar hade tjänat den sovjetiska saken utan undantag. Den polska
läkaren på östra sjukhuset var den egentlige saftmördaren, bara han som hade fattat sanningen.
Och så vidare...

En angelägen fråga inställer sig här osökt: Hur i hela fridens namn kunde han få fortsätta att
vara verksam inom sjukvården med denna uppenbara galenskap?

Förstod man inte allvaret? Någon tänkande människa i hans närhet borde väl ha slagit larm i tid
så att vansinnigheterna upphörde. Det var väl han som ytterst styrde och ställde på sjukhuset?
De gånger han behagade befinna sig där.

Kan man skuldbelägga honom på något sätt för vad som kom att utspela sig?
Eller fritar hans mentala tillstånd honom från allt i den vägen?



__________________
Senast redigerad av Grandioso 2011-03-02 kl. 10:21.
Citera
2011-03-02, 10:43
  #1317
Medlem
Grandiosos avatar
Sammanfattningsvis: En sällsynt läskig historia med kaos på alla håll och kanter!

Citera
2011-03-02, 11:47
  #1318
Medlem
pro93s avatar
Vad heter mördaren idag ? Nån som vet om han lever idag?
Citera
2011-03-02, 12:07
  #1319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pro93
Vad heter mördaren idag ? Nån som vet om han lever idag?

110 sidor spännande läsning framför dig
Citera
2011-03-02, 15:19
  #1320
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Svenonius är intressant på många sätt, men det är Anders som är den största psykologiska gåtan och "the leading star" i denna tragedi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback