Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-30, 10:45
  #3013
Medlem
Jazzphers avatar
Avsnitt 3 av podden finns ute. Gäst är Sigge Eklund. Lite kul då Birro nämnde hans namn i nästan alla senare avsnitt av Hemma hos Birro. Visar sig att Sigge var en trogen följare av den podden. Inget café denna gång och ganska intressant lyssning.
Citera
2015-10-30, 10:50
  #3014
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Peter Birros "Viva Hate" får pris i Grand Prix 2015 i Berlin som årets bästa dramaserie.
Marcus Birro kämpar med sin Radio Birro och tigger pengar via Kickstarter för att driva den vidare.
http://marcusbirro.se/?p=1051
Litet över 3000 spänn insamlade hittills.

Litet sorgligt egentligen.
Dock är Marcus Birro betydligt mer intressant än den mediokre brodern Peter Birro.
Citera
2015-11-02, 00:34
  #3015
Medlem
Sweeper80s avatar
Så, han har fortfarande inte tagit livet av sig alltså?
Citera
2015-11-11, 12:43
  #3016
Medlem
Z.Z.s avatar
Nu är Birro sur över min artikel om kändiskulten bland kristna i Aletheia.

I kommentarfältet:

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Birro
Detta var bland det mest bisarra och lögnaktiga jag läst. På gränsen till åtalsbart på varje punkt där ni skriver om mig. Hoppas ni alla trivs med er själva mitt i era lögner.

En läsare ger honom bra svar på tal:

Citat:
Ursprungligen postat av Cathrine Jesse Landsaas
Har du absolut 0 och ingen självinsikt Birro??? Dina "bravader" är jue inga hemligheter precis

Mhm..
Citera
2015-11-11, 13:53
  #3017
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzpher
Avsnitt 3 av podden finns ute. Gäst är Sigge Eklund. Lite kul då Birro nämnde hans namn i nästan alla senare avsnitt av Hemma hos Birro. Visar sig att Sigge var en trogen följare av den podden. Inget café denna gång och ganska intressant lyssning.


Tycker också det var intressant. Jag förstår att folk stör sig på hans "poesi" med loket/tåget som bakgrundsljud, men jag tycker det ramar in avsnitten bra. Hittills i alla fall.
Hans röst gör sig bra i lurarna.
Citera
2015-11-11, 18:49
  #3018
Medlem
Amors avatar
Så patetiskt av Birro att skriva krönika efter krönika där han fördömer media-eliten i Stockholm. När han väl startar pod då är det Sigge Eklund, Schulman, Mauro Scocco som deltar. Vad kommer härnäst Soran Ismail och Özz Nujen? Nu har dessutom Birro i ett samtal med Schulman attackerat SD och därefter blivit omskriven i Aftonbladet.

Han står ju inte för någonting, han hoppar maniskt från dike till dike.
Citera
2015-11-11, 20:45
  #3019
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Så patetiskt av Birro att skriva krönika efter krönika där han fördömer media-eliten i Stockholm. När han väl startar pod då är det Sigge Eklund, Schulman, Mauro Scocco som deltar. Vad kommer härnäst Soran Ismail och Özz Nujen? Nu har dessutom Birro i ett samtal med Schulman attackerat SD och därefter blivit omskriven i Aftonbladet.

Han står ju inte för någonting, han hoppar maniskt från dike till dike.


Eeh, attackerat SD?
Antingen så väljer du att missförstå, eller så läste du bara rubriken och ingressen i Aftonbladet.
Citera
2015-11-11, 23:04
  #3020
Medlem
Basil Fawltys avatar
Vad skall man säga?

Birros fd fru säljer hans kläder på Blocket, dock inte Romatröjorna, de skall hon ge fan i! Ropar skalden.
http://shimodas.hant.se/marcus-birro...-hon-ge-fan-i/

Fd frun kontrar på Twitter:
"Haha. Du skulle gett fan i att vänstra o sedan skylta med det i pressen. Karma biter röv."

Poeten själv gnäller om sin taskiga ekonomi och tigger pengar på Facebook och Twitter.

Borde inte mannen som enligt egen utsago "skriver bättre än någonsin" kunna sälja böcker och leva på dem? Så slipper han bjuda in den förhatliga Södermalmseliten till sin Radio Birro dessutom.
Citera
2015-11-12, 13:11
  #3021
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Så patetiskt av Birro att skriva krönika efter krönika där han fördömer media-eliten i Stockholm. När han väl startar pod då är det Sigge Eklund, Schulman, Mauro Scocco som deltar. Vad kommer härnäst Soran Ismail och Özz Nujen? Nu har dessutom Birro i ett samtal med Schulman attackerat SD och därefter blivit omskriven i Aftonbladet.

Han står ju inte för någonting, han hoppar maniskt från dike till dike.
Låt mig profetera lite. Snart kommer det en artikel på temat: "titta vad god jag är, nu blir jag näthatad av hemska SD:are också, släpp in mig i finrummen igen ".

Senaste avsnittet: http://marcusbirro.se/?p=1064

Inleds med en lång monolog, återigen, om hur synd det är honom:

"En författare som allierar sig med den kulturella eliten och makten har redan sålt sin själ"
__________________
Senast redigerad av Z.Z. 2015-11-12 kl. 13:20.
Citera
2015-11-29, 21:59
  #3022
Medlem
Glantons avatar
Musiksnacket med Strage i senaste poddavsnittet var riktigt bra. Hoppas den gode Marcus kollar upp Watain nu bara, som Strage tipsade om, det sa han ju att han skulle.
Hoppas det rullar på med radio Birro!
Citera
2015-12-19, 22:14
  #3023
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Så patetiskt av Birro att skriva krönika efter krönika där han fördömer media-eliten i Stockholm. När han väl startar pod då är det Sigge Eklund, Schulman, Mauro Scocco som deltar. Vad kommer härnäst Soran Ismail och Özz Nujen? Nu har dessutom Birro i ett samtal med Schulman attackerat SD och därefter blivit omskriven i Aftonbladet.

Han står ju inte för någonting, han hoppar maniskt från dike till dike.

Den ängsligaste av de ängsliga, Krille Triumf, i senaste avsnittet. Jag gillar radion, Birro fungerar bra i det formatet, men det där med "utfrusen" och så vidare som han gastar om i varje avsnitt klingar falskt med dessa gäster.
Citera
2015-12-23, 14:03
  #3024
Medlem
klimatiss avatar
Birro tycker synd om sig själv på instagram. Som man bäddar...
Självklart är fokus på honom och inte på barnen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback