Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Amor åberopade väl inte mänskliga rättigheter vad jag kunde se, men att bryta med en person för att han äter en lunch med Linus Bylund är ju bara skitnödigt patetiskt och säger en hel del om debattklimatet i dag i Sverige.
Det rör sig om en fristående sajt, de vill väl helt enkelt inte ha med honom att göra? De åt ju heller inte lunch enbart för att det är trevligt, utan för att de diskuterade någon form av projekt ihop.
Det kan också vara ett problem för en redaktionell sajt att ha skribenter som har koppling till ett politiskt parti. Skulle en journalist på Aftonbladet planera någonting tillsammans med vänsterpartiet, eller miljöpartiet, så tror jag inte heller det skulle ses som helt OK.
De flesta medier vill ha partipolitiskt obundna skribenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Det är ett sjukt samhälle när man ska politisera på det sättet. Idrotten är ett område som faktiskt kan förbrödra och bygga broar med människor som tycker olika.
När jag pratar fotboll med någon bryr jag mig inte om han vänsterpartist eller sverigedemokrat.
Tycker det är så tragiskt när till och med en intressesida för italiensk fotboll ska ragga ryggkliande från politiskt korrekta.
Okej, det är upp till dig. Det är dock inte alla som håller med dig. Att fotboll och politik hör ihop har bland annat Erik Niva visat i sina artiklar.