2015-01-29, 15:04
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kanske det. Men den har ju koppling till SD iaf. Men nej, det är nog inte Linus Bylund eller Mattias Karlsson som styr över den.

Antagligen är det som vad som rapporteras i media. Birro har fått någon "kul idé" som består i att Jason Diakité, Mikael Wiehe, Mattias Karlsson och Linus Bylund ska köra några typ samtalskvällar, med Marcus Birro som samtalsledare.¨

Tror knappast att Wiehe eller Diakité är intresserade, och tror också det blir svårt att finna lokaler för sådana event.
Så du tror inte att förklaringen med Wiehe och Timbuktu bara var sarkastiskt menat? Det tror i alla fall jag.
Citera
2015-01-29, 15:04
Medlem
I december 2014 vill KD-ledaren Göran Hägglund dra ner anslagen till flygktingmottagandet med en rad förslag.

I januari 2015 avgår plötsligt KD-ledaren Göran Hägglund.

Samma dag syns också Marcus Birro luncha med SD:s toppar.

Är det bara rena tillfälligheter eller finns det något samband mellan dom?
Citera
2015-01-29, 15:05
Medlem
Alltså han verkar ju riktigt blåst... Tror han seriöst på det själv??!

http://shimodas.hant.se/marcus-birro...i-partiledare/
Citera
2015-01-29, 15:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Amor åberopade väl inte mänskliga rättigheter vad jag kunde se, men att bryta med en person för att han äter en lunch med Linus Bylund är ju bara skitnödigt patetiskt och säger en hel del om debattklimatet i dag i Sverige.

Det rör sig om en fristående sajt, de vill väl helt enkelt inte ha med honom att göra? De åt ju heller inte lunch enbart för att det är trevligt, utan för att de diskuterade någon form av projekt ihop.

Det kan också vara ett problem för en redaktionell sajt att ha skribenter som har koppling till ett politiskt parti. Skulle en journalist på Aftonbladet planera någonting tillsammans med vänsterpartiet, eller miljöpartiet, så tror jag inte heller det skulle ses som helt OK.

De flesta medier vill ha partipolitiskt obundna skribenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det är ett sjukt samhälle när man ska politisera på det sättet. Idrotten är ett område som faktiskt kan förbrödra och bygga broar med människor som tycker olika.

När jag pratar fotboll med någon bryr jag mig inte om han vänsterpartist eller sverigedemokrat.

Tycker det är så tragiskt när till och med en intressesida för italiensk fotboll ska ragga ryggkliande från politiskt korrekta.

Okej, det är upp till dig. Det är dock inte alla som håller med dig. Att fotboll och politik hör ihop har bland annat Erik Niva visat i sina artiklar.
Senast redigerad av Troian 2015-01-29 kl. 15:26.
Citera
2015-01-29, 15:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Så du tror inte att förklaringen med Wiehe och Timbuktu bara var sarkastiskt menat? Det tror i alla fall jag.

Det tror inte jag heller. Men är tveksam till om de tackat ja till ett sådant projekt?
Citera
2015-01-29, 15:32
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Okej, det är upp till dig. Det är dock inte alla som håller med dig. Att fotboll och politik hör ihop har bland annat Erik Niva visat i sina artiklar.

Ofta har Niva visat på fotbollens förenande kraft, att människor med olika bakgrunder och politiska ingångar har något att samlas kring.

För mig är det helt absurt att en fotbollssida sparkar en person för att han har ätit lunch med politiker från ett parti man ogillar. Blir något bättre av att vi ska förbjuda folk att tala med varandra.

Om det var inskrivet i Birros kontrakt att inte får ta några politiska uppdrag är en annan sak. Men något sådant kan knappast vara bevisat vid det här läget.
Citera
2015-01-29, 15:34
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Och nu bryter solocalcio med Birro. Vad pysslar de med, ska han inte få skriva där på grund av att han är ätit lunch med sd-politiker.

Jag skäms som älskare av italiensk fotboll.

http://solocalcio.se/non-solo-calcio...-marcus-birro/

Jag har hackat mycket på Birro i den här tråden, men det går att ha två tankar i huvudet samtidigt. Det här angränsar till totalitärt samhälle.

Tror i och för sig att det kanske mest bara är ett svepskäl då folk inte läser Birro på grund av hans intresse för italiensk fotboll, utan snarare för hans konstanta mentala härdsmältor. Kan vara så att han helt enkelt inte drog in tillräckligt mycket besökare till dom, han klantar sig och de får en smidig utväg.
Citera
2015-01-29, 15:36
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Är Birro den mest löjeväckande offentliga personen nånsin i Sverige? Finns det nån som är mer patetisk? Jag kommer iallafall inte på nån.. Inte ens Ulf Lundell är löjligare..
Citera
2015-01-29, 15:53
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Och nu bryter solocalcio med Birro. Vad pysslar de med, ska han inte få skriva där på grund av att han är ätit lunch med sd-politiker.

Jag skäms som älskare av italiensk fotboll.

http://solocalcio.se/non-solo-calcio...-marcus-birro/

Jag har hackat mycket på Birro i den här tråden, men det går att ha två tankar i huvudet samtidigt. Det här angränsar till totalitärt samhälle.
Jag tror mer att dom anar att han har något annat jobb på gång.
Citera
2015-01-29, 15:58
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
För mig är det helt absurt att en fotbollssida sparkar en person för att han har ätit lunch med politiker från ett parti man ogillar. Blir något bättre av att vi ska förbjuda folk att tala med varandra.

Var går gränsen? Var det här OK?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11280542.ab
Citera
2015-01-29, 16:02
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Var går gränsen? Var det här OK?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11280542.ab
Pihlblad är politisk reporter som har specialgranskat Moderaterna och till och med skrivit en bok om dem. Så det är många gånger mer problematiskt.
Citera
2015-01-29, 16:05
Medlem
Eftersom allianspartierna konkurrerar om mittenväljarna så har Sverigedemokraterna utnyttjat det tomrum som finns på den politiska högerkanten. Som det ser ut idag så kommer Sverigedemokraterna att dela KD:s röster mellan sig själva och i första hand moderater och sossar och det är väl just här som Marcus Birro är på väg in som någon slags katalysator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in