2013-06-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Skribenten Marcus Birro vann Kristdemokraternas provval i Dalarna. Om medlemmarna får bestämma ska Birro toppa riksdagslistan i valet 2014 med tidigare riksdagsledamoten och EU-parlamentarikern Lennart Sacrédeus som andranamn.

”Det är hedrande att gräsrötterna i KD och i Dalarna visar mig detta förtroende”, säger Birro till tidningen Dagen och lovar besked längre fram huruvida han kandiderar eller inte.

Omröstningen är rådgivande och den slutgiltiga valsedeln bestäms i höst.

http://www.dn.se/nyheter/politik/bir...vval-i-dalarna
Helt otroligt sjukt och bisarrt - att KD är ett gäng förlegade och desperata nollor är ingen nyhet men trodde ändå att de hade lite bättre omdöme än så här.. Har dock svårt att tro att Birro får nåt rikstäckande förtroende inom partiet .. eller..? Kan ju vara ett "smart" trick för att locka lite nya väljare och därmed få stanna kvar i riksdagen, men jag hoppas verkligen vi slipper uppleva detta sjuka mardrömsscenario..
Senast redigerad av FlennyCadrix 2013-06-04 kl. 18:11.
Citera
2013-06-04, 18:22
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Tycker du alltså att Birro blev felaktigt behandlad? Konstigt, det verkade han inte tycka själv. Anser du att man måste vara på hemmaplan för att kunna föra sig i en debatt? Det låter som fotbollsskrock.

Sturmark debatterar ofta i kyrkor osv, det har han inga problem med. Kanske för att han har argument och har tänkt igenom vad han tycker, tror och varför. Sen behöver man inte hålla med om det han säger. Ska även tillägga att det finns religiösa som har ruggigt bra retorik och för sig väl i debatter. Birro är inte en av dem. Kan du inte se det, även om du sympatiserar med honom som person?

Tips till övriga tråden: http://play.varldenidag.se/berggren-birro/
Flera av dessa debatter är arrangerade av Humanisterna själva och inspelade, om jag inte minns fel, på Folkets Hus i Stockholm. Det är väl självklart att detta faktum sätter sin prägel på debatten?
Citera
2013-06-04, 21:35
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Flera av dessa debatter är arrangerade av Humanisterna själva och inspelade, om jag inte minns fel, på Folkets Hus i Stockholm. Det är väl självklart att detta faktum sätter sin prägel på debatten?

På vilket sätt då menar du? För jag utgår självklart från att du har belägg för det du säger.
Eller är det vad du inte har och därför avslutar din post med ett "?"?
Citera
2013-06-04, 22:20
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
På vilket sätt då menar du? För jag utgår självklart från att du har belägg för det du säger.
Eller är det vad du inte har och därför avslutar din post med ett "?"?
Belägg? Det finns tillgängligt för alla på nätet och visar att det är så.
Senast redigerad av enfindam 2013-06-04 kl. 22:25.
Citera
2013-06-05, 09:56
Medlem
relativs avatar
Citat:

Varför kan du inte svara på en rak fråga? Jag VET att de arrangeras av Humanisterna och inspelade i ABF, du behöver inte påpeka det gång på gång. Tycker du att Marcus Birro fick en nackdel av detta faktum?

Ifall "ja": specificera. Avbröts han av moderatorn mer än Sturmark gjorde? Fick han mindre tid att prata? Vad var det som var fel?

Ifall "nej": då kan vi sluta diskutera vem som arrangerade debatten.
Citera
2013-06-05, 11:40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Varför kan du inte svara på en rak fråga? Jag VET att de arrangeras av Humanisterna och inspelade i ABF, du behöver inte påpeka det gång på gång. Tycker du att Marcus Birro fick en nackdel av detta faktum?

Ifall "ja": specificera. Avbröts han av moderatorn mer än Sturmark gjorde? Fick han mindre tid att prata? Vad var det som var fel?

Ifall "nej": då kan vi sluta diskutera vem som arrangerade debatten.
Jag tycker att du ska tona ner din aggressivitet en aning. Även om allt gick rättvist tillväga här så bör alla debatter ha en opartisk moderator. Det är väl självklart att den som "spelar på hemmaplan" får mest stöd?
Senast redigerad av enfindam 2013-06-05 kl. 11:45.
Citera
2013-06-05, 12:01
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jag tycker att du ska tona ner din aggressivitet en aning. Även om allt gick rättvist tillväga här så bör alla debatter ha en opartisk moderator. Det är väl självklart att den som "spelar på hemmaplan" får mest stöd?

Visa på att det inte var det eller GTFO då!
Citera
2013-06-05, 12:41
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Belägg? Det finns tillgängligt för alla på nätet och visar att det är så.

Visa gärna på en sådan källa isf. Är väl inga problem för någon så insatt som du.
Citera
2013-06-05, 13:20
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Visa gärna på en sådan källa isf. Är väl inga problem för någon så insatt som du.
Om du inte klarar av att gå in på nätet och leta upp dessa debatter - då slipper du!
Citera
2013-06-05, 22:06
Medlem
Är det över huvud taget förenligt att vara katolik och företräda KD? Är inte Birro troende katolik? Han brukar ju kokettera med det i alla fall. Nu är jag inte så insatt i KD men företräder inte de protestantiska kristna? Bara en fundering. Jag har säkert fel.

När det gäller vindflöjeln och den pk Markus Birro så är väl allt möjligt iofs.

Fan vad jag avskyr hans jävla åsikter och koketterande med än det ena än det andra.
Citera
2013-06-05, 23:58
Medlem
Birro är tänjer så mycket på sanningen att han ljuger.

http://blogg.varldenidag.se/birros-b...och-samarbete/:

"Det är inte länge sedan jag låg gråtande på ett hotellgolv och det är inte länge sedan som jag var nära att dö i min sjukdom. Jag valde att vara öppen med detta sönderfall eftersom det är min erfarenhet att döden älskar hemligheter"

Han "valde att vara öppen" eftersom han blev påkommen med att vara onykter och det skrevs om det på olika medier på nätet. Han drack visst två glas vin, har han skrivit. Hur nära döden är man då?

http://www.expressen.se/kronikorer/m...alja-du-styr-/:

".... är jag icke önskvärd i de kretsar där debatter av den här sorten blossar upp. Jag är dessvärre också en medelålders, heterosexuell man, till råga på allt troende. Allt detta väger tyvärr med lätthet upp mitt utländska påbrå och har omedelbart diskvalificerat mig från alla former av existensberättigande runt det här samtalsbordet.

Som kristen i ett av världens mest sekulariserade länder har jag fått mer stryk än jag pallat med. Som enteprenör och gränsöverskridare i en svårt konformistisk och instängd kulturvärld har jag under årens lopp blivit allt från nedtystad till förlöjligad. Få, om ens någon, har blivit så hånade som undertecknad."

men sedan blev jag jättelyckad:

"Jag har ingen egentlig utbildning, jag var inte särskilt duktig i skolan. Jag har tio futtiga högskolepoäng och ändå får jag leva min dröm, ändå får jag skriva böcker och krönikor, och spela in skivor med mina idoler. Det går att bryta igenom! Jag har ett eget aktiebolag och lämnar varje morgon mina älskade barn till kvinnor (och någon enstaka man) som arbetar med att ta hand om och lära mina barn hur saker och ting fungerar."

Han skriver om samma saker om och om igen. Jämför t.ex.

http://blogg.dt.se/birrospappablogg/.../24/nominerad/
http://bloggar.expressen.se/birro/20...tana_di_trevi/
http://bloggar.expressen.se/birro/20...i-underjorden/

Copy and paste? Bra affärside´förresten. Publicera samma text på flera ställen och fakturera flera gånger.

Och det här med Birro i riksdagen, någon som tror att han kommer att kandidera?
Bara mumble jumble,blir inget av det. Varför kan han inte i så fall lämna besked omedelbart utan säga: "I början av nästa vecka lämnar jag besked" Han torde vara medveten om att han var med i provvalet.

I dagsläget har Dalarna dessutom ingen riksdagsrepresentant och lär inte ha det efter nästa val heller. Hur intressant är det för Birro då?
Citera
2013-06-06, 08:22
Medlem

Klippa och klistra verkar Birro behärska. Värre är det med stavningen. Jag hittade tre stavfel vid min genomläsning av en Expressenkrönika. Samma stavfel finns med i de andra forumen.

Varför i hela friden använder inte karln rättstavningsprogrammet? Någon skriftlärd kanske kan korrekturläsa skiten han skriver? Jag skulle skämmas om mina alster blev publicerade med den mängd stavfel som är en normalitet i Birros texter.
Senast redigerad av Palkranen 2013-06-06 kl. 08:33. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in