2020-04-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
En jävligt pinsam posör som spelar på ”den djupa svåra tråden” som fd försupen BaileysAlkis som klättrat upp och funnit ljuset.

Sanningen - Birro.
1 - 0.
Du är rätt ute. Han föll in i det där (delvis via sin sex år äldre bror Peter, en person som åtminstone har viss talang och kunskap), identifierade sig med detta och blev liksom i brist på annat kvar - och han försöker fortfarande hanka sig kvar och göra stålar med denna själlöshet som grund.
Hans andefattiga förhållande allmänt till sanningen eller för den delen begreppet "Sanningen - Birro 1- 0" kommer han aldrig någonsin fatta.
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Marcus fortsätter att intervjua människor i och kring Sirius. Nu senast med lagets mentala mentor. Hur många orkar höra en intervju med Sirius mentala mentor?

Den 20:e hade en slags... talk show. På något märkligt forum på nätet. Gäst var hans egen fru. Som han numera är särbo med. Det går bra nu.

Men titta på bilderna han lagt upp på sig sälv. Han är helt kolsvart runt ögonen. Är han sjuk eller hur får man det där? Karln ser ju bindgalen ut. Allt från hans sida på Facebook. https://www.facebook.com/marcus.birro
Sirius? Harrejävlar! Det är sannolikt det enda som återstår, den chans han får. I övrigt - i vanlig mainstreammedia - torde han av flera skäl vara rätt rökt och opassande.

Ögonen med de mörka ringarna... Kan vara det genetiska arvet. Hans bror Peter har väl nåt slags rekord i att se sjukligt övermörk ut under ögonen, något han gjort sedan 20-25-årsåldern. Marcus kanske är en late Peter Birro-bloomer?..
Mörka ringar under ögonon hos M Birro kan förutom förklaringen med hans genetiska uppsättning ju annars bero på t.ex. blodansamling efter att han är uppe länge och krökar sent, att han är sjuk på något sätt, att han sover taskigt...
Citera
2020-05-02, 22:16
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Det där med medborgarskap måste vara bullshit! Född i Sverige, svensk mamma. Är övertygad om att det gör honom till svensk medborgare, med alla skyldigheter och rättigheter det innebär. Att han även har italienskt medborgarskap förstår jag eftersom pappan är italienare. Är inte det där med medborgarskap och katolik något han bara försöker vara lite extra speciell med?

Läste tiggartexten. Är ett hån mot riktiga författare att han kallar sig författare. Han kan ju knappt få till en mening utan språkliga fel! Håller med dig till fullo där!

Han hade ju seriösa planer på att bli partiledare (inte vanlig medlem inte...) för KD för några år sedan. Det får man väl inte bli om man inte är svensk medborgare?
Citera
2020-05-02, 23:45
Medlem
godboys avatar
Marcus, Marcus, Marcus.... Ja, vad ska jag säga.... Jo, nu kom jag på det; "trovare un lavoro". (Skaffa ett jobb)

Jan är väl en så kallad konstnärsskäl d v s för fin och för lat för ett vanligt jobb. Min erfarenhet är av dessa människor att de vill att alla andra ska betala för dem, att det är okej att vara en dagdrivare, att det räcker att göra någon artikel eller konstyttring lite då och då fast det inte ger tillräckligt till uppehället.
Citera
2020-05-03, 09:29
Avstängd
thaimans avatar
En riktig prototyp på Dramaqwin en lat jävel som tycker om att supa knullarunt och framhålla sig själv som någon sorts författare.
Fy fan för en sådan jävla dräng
Citera
2020-06-01, 18:03
Medlem
Magictrixs avatar
Det här kan bli årets julklapp!?
Den blinde leder den döve?
Birro ska skriva Daniel Kindbergs biografi!
Kindberg var ordförande för Östersund och har mot sitt nekande blivit dömd för ekonomiskt fiffel i mångmiljonklassen. Han hävdar sin oskuld trots att han är överbevisad och har kört Östersund i botten.
Birro hintar i dagens Expressen att han kan ha hittat en del trasig barndom som kanske kan förklara något? Men tycker samtidigt att alla människor äger rätten till sin egen historia. Boken ska komma ut i höst, säger han, varför jag tror det är bullshit. Hade de haft ett förlag hade boken kommit om ett år. Vilket tyder på att Kindberg betalar för utgivningen själv. Vilket gör att han kommer antingen blåsa Birro eller betala honom med stulna pengar? Vad tror ni?
Just nu är oddsen 1-37 på att den aldrig kommer se dagens ljus.
Citera
2020-06-09, 03:51
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Vi är bara början på den här resan.
Jag är dock lycklig som får vara med om den.
Det är fantastiskt hur en i grunden så ödmjuk och timid smålänning kan klättra så hiskeligt högt som Jesper Jansson gjort.
Eller också så är det inte alls anmärkningsvärt. Sverige är byggt av ödmjuka, solidariska och hårt arbetande smålänningar.

Jaha ja. Nu är det strävsamma smålänningar och Sverige man ska hylla. Inte Totti, argentinska playboys och Rom en varm vårkväll.
Citera
2020-06-09, 11:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Det här kan bli årets julklapp!?
Den blinde leder den döve?
Birro ska skriva Daniel Kindbergs biografi!
Kindberg var ordförande för Östersund och har mot sitt nekande blivit dömd för ekonomiskt fiffel i mångmiljonklassen. Han hävdar sin oskuld trots att han är överbevisad och har kört Östersund i botten.
Birro hintar i dagens Expressen att han kan ha hittat en del trasig barndom som kanske kan förklara något? Men tycker samtidigt att alla människor äger rätten till sin egen historia. Boken ska komma ut i höst, säger han, varför jag tror det är bullshit. Hade de haft ett förlag hade boken kommit om ett år. Vilket tyder på att Kindberg betalar för utgivningen själv. Vilket gör att han kommer antingen blåsa Birro eller betala honom med stulna pengar? Vad tror ni?
Just nu är oddsen 1-37 på att den aldrig kommer se dagens ljus.
Tveksamt om ens boken kommer bli skriven. Bodde inte Birro en längre tid på ett hotell där han dyrt och heligt lovade att skriva en bok med hotellet som huvudtema, detta blev dock aldrig av.
Citera
2020-06-09, 13:06
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tveksamt om ens boken kommer bli skriven. Bodde inte Birro en längre tid på ett hotell där han dyrt och heligt lovade att skriva en bok med hotellet som huvudtema, detta blev dock aldrig av.
Jag är skeptisk. Birro själv valde att gå ut i Expressen (hatar han inte den tidningen längre?) för att berätta att boken snart är klar och kommer i september. Han har varit belagd med munkavle (av vem framkommer inte) men av någon anledning får han nu berätta om detta...
Ett par dagar senare meddelar samme författare att han precis gett sig i kast med nästa biografi. Den här gången handlar det om en semi-känd fotbollstränare från Göteborg.
Jag tror (om även denna bok blir av) att det annars är ett lukrativt grepp att skriva om fotbollsprofiler. De böckerna köps säkert av många fotbollsnördar. Nästa bok blir väl om Åke ”Kråkan” Stefansson, en gång lovande högerback i IFK Norrköping, eller egentligen vem som helst som sparkat boll i en klubb med tillräckligt många fans?
Citera
2020-06-09, 14:39
Medlem
Vad gjorde Birro med alla pengar? Han uppgav ju för ett tag sen att han tjänade väldigt mycket på att dra in pengar via sociala medier från människor som tyckte om hans kritik av etablissemanget. Efter det fick han problem med ha råd med att betala räkningarna eller hur det nu var.
Citera
2020-06-09, 15:27
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad gjorde Birro med alla pengar? Han uppgav ju för ett tag sen att han tjänade väldigt mycket på att dra in pengar via sociala medier från människor som tyckte om hans kritik av etablissemanget. Efter det fick han problem med ha råd med att betala räkningarna eller hur det nu var.
Kan inte minnas att han skrutit om det. Däremot har han försökt ta betalt för sina artiklar via swish. Det verkar inte ha fungerat. Då drog han till Örebro och jobbade på riktigt.
En annan kuf av samma kaliber är Runar Sörgård. Han skrev på sin sida att hans ”inlägg om Sveriges tillstånd” hade genererat i hundratusentals mail. Ett påstående som gillades av typ 25.
Citera
2020-06-09, 16:28
Medlem
Citat:
Kan inte minnas att han skrutit om det. Däremot har han försökt ta betalt för sina artiklar via swish. Det verkar inte ha fungerat. Då drog han till Örebro och jobbade på riktigt.
En annan kuf av samma kaliber är Runar Sörgård. Han skrev på sin sida att hans ”inlägg om Sveriges tillstånd” hade genererat i hundratusentals mail. Ett påstående som gillades av typ 25.

Hittade intervjun om det som är från september förra året:

Citat:
En grupp säger Birro dock att han är glad över att de är borta: de mörkaste rasisterna som slöt upp efter den skandalomsusade lunchen med Sverigedemokraternas partitoppar 2015.

– De drog när de förstod att jag inte är SD, inte islamofob, inte en kvinnohatande högergubbe. Då försvann 50-70 000 kronor i månaden i swish. Och det är jag glad för. "Men du är inte som vi trodde” – nej, det kan ni ge er fan på att jag inte är. Jag säljer mig inte.

Fast man vet ju inte om det faktiskt stämmer helt det han säger..
Citera
2020-06-11, 18:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hittade intervjun om det som är från september förra året:

Fast man vet ju inte om det faktiskt stämmer helt det han säger..
Fick nyligen höra att vem som helst kan ge ut en bok nu. Det kostar några tusenlappar. Sedan kan man länka boken till Ad Libris. T ex. Birro har hade förvånansvärt många böcker till salu på Ad Libris. Dock är böckerna från det senaste decenniet utgivna på eget förlag. Boken om Kindberg finns annonserad, men det står att den inte är färdig ännu. Vilket jag antar betyder att han hoppas få in förskott på den boken. Vi får hoppas att frugan har ett bra jobb nu så de har råd med mat och kläder till barnen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in