2015-12-23, 16:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
"En författare som allierar sig med den kulturella eliten och makten har redan sålt sin själ"

Här är grejen som Birro vill glömma bort. Den "kulturella eliten" har aldrig varit intresserade av att alliera sig med honom. Han får det att låta som han hade ett val. Birro är varken en storsäljare eller recensentfavorit. Hans misslyckande att bli betraktad som en stor författare har att göra med att han inte är speciellt bra på att skriva. Inte att han käkade lunch med en sverigedemokrat.
Citera
2015-12-28, 22:53
Medlem
Från Birros Facebook:

"Offentligheten är ofta en fruktansvärd plats, en regnpinad byhåla där de flesta är beredda till nästan vilka skändligheten som helst för att få stå kvar i ösregnet som går under namnet kändisskap.
Det är ingen annans fel. Det är så det blir. Jag var på väg dit jag med, men så valde jag att följa mitt hjärta istället och hamnade på delvis en helt annan plats.
Jag vägrar köpslå med mitt värdighet."

Säger mannen som var så stolt över att tillhöra offentligheten tills han gjorde bort sig gång på gång.

Och nu håller han på att försöka kämpa sig tillbaka. Med sitt värdighet.
Citera
2015-12-29, 22:06
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Från Birros Facebook:

"Offentligheten är ofta en fruktansvärd plats, en regnpinad byhåla där de flesta är beredda till nästan vilka skändligheten som helst för att få stå kvar i ösregnet som går under namnet kändisskap.
Det är ingen annans fel. Det är så det blir. Jag var på väg dit jag med, men så valde jag att följa mitt hjärta istället och hamnade på delvis en helt annan plats.

Säger mannen som var så stolt över att tillhöra offentligheten tills han gjorde bort sig gång på gång.

Jag upplever att han med all sin kraft och energi försöker hänga sig kvar i rampljuset. Varför annars göra radio, poddradio, artiklar osv. Eller menar han när han var med i lets dance och klagade över bögklädseln? Eller är det ett slags försvarstal för att han fick sparken från tv 4?

Mm, den Birro som jag ser framför mig säljer sin själ för en löpsedel. Han slår mynt av allt. Och mest kring att det är synd om honom, som offret. Dags att kasta offerkoftan.
Citera
2015-12-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jag upplever att han med all sin kraft och energi försöker hänga sig kvar i rampljuset. Varför annars göra radio, poddradio, artiklar osv. Eller menar han när han var med i lets dance och klagade över bögklädseln? Eller är det ett slags försvarstal för att han fick sparken från tv 4?

Mm, den Birro som jag ser framför mig säljer sin själ för en löpsedel. Han slår mynt av allt. Och mest kring att det är synd om honom, som offret. Dags att kasta offerkoftan.

Birro tittar återigen för djupt i flaskan och yrar, verkar som hans behandling på Jälla i Uppsala inte på något sätt fick honom på rätt spår. Hans fd fru kan intyga hur sjuk Birro är och vilken snedvriden verklighetsuppfattning han har.
Undrar hur länge SD kvinnan stannar innan hon inser vad hon gett sej in på, bor dom tillsammans?
Citera
2015-12-30, 00:02
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Från Birros Facebook:

Han fortsätter i samma spår. Han är på riktigt narcissist. Klantar han sig så var det meningen att det skulle bli så. Det är det han menar med att "det inte var någon annans fel" (även fast han har gnällt ihjäl sig på hur taskig och orättvist hela världen har behandlat honom).
Hade MB varit smart och smidig nog hade han älskat att ha en egen talkshow på SVT/tv4. Hade han varit en tillräckligt duktig författare för att bli Horace Engdahls bästis hade han gladeligen "allierat sig med den kulturella eliten".
Det är den berömda diskrepansen mellan var han är och var han tycker sig förtjäna att vara. Fortsätter han skylla på alla andra betyder det att han har blivit besegrad. Så i Marcus huvud har han valt bort tv4 till förmån för sin sketna podradio, för att han ville ha det så. Det är heller inte den kulturella eliten som inte vill ha med honom att göra, det är han som har valt bort dem.
Om MB hade haft viljan hade han haft eget program på¨tv4 och fått fina recenscioner i DN, SÅ DET SÅ!!!
Senast redigerad av langaocb 2015-12-30 kl. 00:07.
Citera
2015-12-31, 22:48
Medlem
klimatiss avatar
Birro annonserar i sociala medier att han har gett en "ärlig" intervju i Hänt extra. Ja, det känns väl som en kultur elitistisk tidning som passar herren. Eller kanske den enda tidning som ville skriva om honom? Vad vet jag?
Citera
2016-01-01, 02:33
Medlem
Citat:
sådant lågvattenmärke av Birro att ställa upp på AB's bilder. Trashstil rakt genom, noll hänsyn gentemot andra berörda i den här härvan. Bisarrt. Skoj för hans ungar att se farsan släta av en okänd kvinna i tidningen.

Och den här Michaela, hur många efternamn har hon egentligen?
Stellnert/Kinnunen/Motvalls/Kälveskog och snart då Birro får man förmoda.

Tydligen är de låtsaskatoliker bägge två också.
Haha låtsaskatoliker! Ja det är tragiskt men sant. Birro speciellt måste sluta kalla sig katolik när han bevisligen aldrig konverterat. Fariséiskt så det skriker om det. Intressant dock att Marcus kopplingar till SD blir alltmer tydliga, det är ju knappast någon slump att Michaela är gammal SDare som han råkade träffa
Citera
2016-01-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Haha låtsaskatoliker! Ja det är tragiskt men sant. Birro speciellt måste sluta kalla sig katolik när han bevisligen aldrig konverterat. Fariséiskt så det skriker om det.

Tillhör han protestantismen menar du eller vad är det han inte konverterat från? Har han en italiensk far så är det ju inte helt otänkbart att han växt upp med katolska traditioner och då krävs väl ingen regelrätt konvertering för att kalla sig katolik?
Citera
2016-01-09, 15:15
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Birro annonserar i sociala medier att han har gett en "ärlig" intervju i Hänt extra. Ja, det känns väl som en kultur elitistisk tidning som passar herren. Eller kanske den enda tidning som ville skriva om honom? Vad vet jag?

Han intervjuar personerna bakom Hänt i ett av hans poddavsnitt. Inget av de avsnitt jag gillade mest men det förklarar ganska väl hans relation till skvallerpressen.
Citera
2016-01-09, 15:24
Medlem
Han var ju i debatt i Aktuellt med en höjdare från Aftonbladet angående att man kan hamna i kylan om man kritiserar invandringen eller något annat PK
Citera
2016-01-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Han var ju i debatt i Aktuellt med en höjdare från Aftonbladet angående att man kan hamna i kylan om man kritiserar invandringen eller något annat PK
Jag såg denna minidebatt och Birro verkade närmast desperat när han hela tiden försökte styra samtalet till sin egen person. Det var me, myself and I. Fan vad bedrövlig Birro var, plufsig och försökte framhäva sej själv han missade debatten helt och hållet. Han borde ge fan i att kröka, jag vet hur svårt det är men då får man försöka be om hjälp och hålla sej ifrån offentligheten.
Citera
2016-01-09, 16:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tillhör han protestantismen menar du eller vad är det han inte konverterat från? Har han en italiensk far så är det ju inte helt otänkbart att han växt upp med katolska traditioner och då krävs väl ingen regelrätt konvertering för att kalla sig katolik?
Han poserade som katolik - antagligen för att spela märkvärdig och framhäva sin italienskhet - trots att han var med i Svenska kyrkan som de flesta andra, alltså en lutheran. Katolska kyrkan gick ut och förklarade att han inte alls var katolik. Sedan skulle han konvertera, hette det.

I samma veva började han pippa den till katolicismen påstått konverterade SD-hustrun (skriver påstått, då man inte vet med den där människan, som tydligen inte alltid yttrar sig helt sannfärdigt).

Om han orkat göra sig mödan att konvertera eller om katolikerna överhuvud taget vill han honom (han är ju äktenskapsbrytare och idkar dubbelt hor), vet jag inte.

Vad dessa svenskar sen ska med katolicismen till, det kan man fråga sig. De tycks se det som något att stoltsera med, någon sorts prålig ärebetygelse.

Lite grann som simborgarmärket.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2016-01-09 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in